شهر و جامعهعناوین اخبارمسکن و عمران

۱۱ درصد از کل بار کشور توسط ناوگان حمل ونقل استان اصفهان جابه جا می شود

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان،‌ نخستین همایش پدافند غیرعامل صنعت حمل ونقل استان اصفهان در سالن همایش های شرکت  حمل ونقل توکا با حضور نماینده ویژه استاندار اصفهان، معاونت حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان، بنیاد مسکن، شهرداری اصفهان و سایر دستگاه های مختلف و همچنین با حضور ۱۰۰ راننده  برای مدیریت بحران های پیش بینی نشده  در بخش حمل ونقل جاده ای استان اصفهان برگزار شد.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان در این همایش با اشاره به نقش ویژه استان اصفهان در حمل ونقل بار و مسافر در کشور اظهار کرد: روزانه ۱۰ تا ۱۲ هزار بارنامه  در استان صادر می شود و حدود ۱۱ درصد از بار کشور توسط رانندگان اصفهانی به اقصی نقاط کشور حمل می شود.

علیرضا جعفری با اشاره به  اینکه  سالانه حدود ۱۵ میلیون مسافر از استان اصفهان به سایر نقاط کشور سفر می کنند، افزود:  موقعیت استراتژیک و جغرافیایی، تمرکز واحدهای صنعتی و کشاورزی، استان اصفهان را به کریدور حمل ونقل بارو مسافر کشور تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه به طور متوسط در سال ۲۷۰ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان اصفهان ثبت می شود، اظهار کرد: ۲۲ درصد  از  کل ترددهای انجام شده در محورهای مواصلاتی استان اصفهان  مربوط به وسایل  حمل ونقل عمومی و وسایل نقلیه سنگین است.

 تصریح کرد: بر اساس آمار، اصفهان با دارا بودن  ۴۶۰ شرکت حمل ونقل  و ۵۰ هزار راننده در صدر تعداد شرکت های حمل بار کشور قرار دارد.

وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی و ایجاد آمادگی برای بحران های مختلف خاطرنشان کرد: پدافندغیر عامل ضرورت ایجاد آمادگی و برنامه ریزی برای مدیریت بحران های مختلف را به ما یادآوری می کند.

جعفری با تاکید بر آمادگی این ناوگان و رانندگان تصریح کرد: بر اساس دستور العمل وزارت کشور، هر استان باید ۱۰۰ ناوگان و راننده را برای مدیریت بحران های احتمالی معرفی  کرده و هماهنگی های لازم را به عمل آورد.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان تصریح کرد: صنعت حمل ونقل استان اصفهان به عنوان یکی از اصلی ترین بخش حمل ونقل کشور همواره در کنار مردم ونظام جمهوری اسلامی بوده است و در مقاطع حساس همچون زلزله به کمک مردم شتافته است.

مدیرعامل شرکت  حمل ونقل توکا نیز در این مراسم اظهار کرد: شرکت توکا همواره  تلاش کرده است که گره گشای بخش حمل ونقل باشد.

منوچهر هادی خواستار سرمایه گذاری منسجم در بخش حمل ونقل شد و گفت:‌ سرمایه گذاری منسجم در صنعت حمل ونقل،مشکلات رانندگان و دولت را تا حدود زیادی کاهش خواهد داد.

در این مراسم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان از زحمات منوچهر هادی مدیرعامل شرکت حمل ونقل توکا با اهدا تندیس و تقدیر نامه تقدیر و تشکر کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا