شهر و جامعهعناوین اخبار

امیدواریم آثار گرافیست‌های جشنواره هنرمقاومت در ظرفیت حداکثری دیده شود

به گزارش سرمایه گستران ، مسعود نجابتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه هنری استان اصفهان با اشاره به وجود دو جریان کلی درفضای ابتدای انقلاب، اظهار داشت: در فضای دانشگاهی آکادمیک روشنفکری که به واسطه حضور تمام طیف‌ها در مبارزات بود، وارد عرصه شدند وبه کار پرداختند و چه بسا دیگر ادامه مسیر ندادند.

وی افزود: فضای دوم که در حال حضور حضورشان پررنگ‌تر است و علی رغم دانشگاهی بودنشان، جدی تر وارد عرصه شدند و نمایشگاه اولیه‌شان در حسینیه ارشاد تحت عنوان کانون فرهنگی اسلامی و بعد از آن به عنوان حوزه هنر و اندیشه اسلامی برگزار شد.

این گرافیست برتر کشوری با بیان اینکه حوزه هنر و اندیشه، به حوزه هنری تغییر نام داد، گفت: این افراد هنوز هم مشغول به کار هستند.

وی در خصوص برگزاری جشنواره هنرمقاومت و بخش پوستر آن ادامه داد:  وظیفه ما در جشنواره، تولید اثر است و بخش تولید اثر حرفه‌ای و هنری را در جشنواره دنبال می‌کنیم، مرحله بعدی که مهم ‌تر است، جدا کردن آثار از جشنواره است که بعد در سطوح مختلف زندگی اکران شود.

نجابتی تصریح کرد: دست یاری به تمام سازمان‌ها و ارگان‌هایی که در این فضا می‌توانند به ما کمک کنند، از جمله زیبا سازی شهر گرفته تا مساجد و هر جایی که بتواند، دراز می‌کنیم.

این گرافیست مطرح با اشاره به اینکه این آثار را بدون هیچ چشم‌داشتی تقدیم می‌کنند، اظهار داشت: امیدواریم آثار گرافیست‌ها در ظرفیت حداکثری دیده شود و همچنین  اصحاب رسانه نیز در این زمینه به ما کمک کنید.

وی خاطرنشان کرد: برای اولین بار تبلیغات  شهری در رشته‌های جشنواره اضافه شد چون معتقدیم پوستر جایگاه خودش را در جامعه ندارد و این تبلیغات شهری است که توسط مردم در طول روز دیده می‌شود.

نجابتی ادامه داد: یکی از تشکل‌های مطرح و جدی عرصه گرافیک، طراحان مجمع انقلاب اسلامی “آیه” است که چند سالی از تشکیل آن می‌گذرد و  توانسته بسیاری از طراحان خوب اصفهانی را جذب کند و در بسیاری از اتفاقات کشور نه تنها پیشگام  بلکه در سایر اتفاقات سهیم هستند و حضورشان برای ما ضروری است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا