حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

کشف ۳۱ وسیله نقلیه مسروقه در اصفهان/واژگونی سواری پژو در گلپایگان/دستگیری سارقان طلاهای یک خانم کهنسال در کاشان/سارقان زورگیر زمین گیر شدند

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ “حسن یاردوستی” گفت: در راستای  برخورد با سارقان خودرو و کشف خودروهای مسروقه ، طرح ۴۸ ساعته مقابله با سارقان در شهر اصفهان اجرا شد .

وی افزود: در نتیجه اجرای این طرح  ۲۸ دستگاه خودرو و ۳ دستگاه موتورسیکلت مسروقه توسط پلیس اصفهان کشف شد.

وی افزود : خوشبختانه با اجرای اینگونه طرح ها در سطح کلان شهر اصفهان توانسته ایم گام های خوبی در کاهش جرائم داشته باشیم و همواره شاهد سیر نزولی آن ها باشیم.

سرهنگ یاردوستی در توصیه خود به شهروندان از آنها خواست: هشدارهای انتظامی را جدی بگیرند و وسائل نقلیه خود را به دزدگیر و سیستم های ایمنی و بازدارنده مناسب مجهز کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه لبخند رضایت مالباختگان خستگی را از تن همکاران سبزپوش پلیس اصفهان در می آورد خاطر نشان کرد : نیروی انتظامی با مشارکت مردمی با سارقان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی جامعه برخورد قاطع وقانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

**دستگیری عامل برداشت غیر مجاز از حساب در خمینی شهر

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر ازشناسایی و دستگیری فردی که با به دست آوردن اطلاعات کارت بانکی شاکی اقدام به برداشت ۱۶ میلیون ریال به صورت غیر مجازکرده بود خبر داد.

سرهنگ “علی جعفری نژاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، با اعلام جزئیات بیشتر این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مبلغ ۱۶ میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حساب بانکی وی سرقت شده ، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی های تخصصی انجام شده مشخص شد متهم با به دست آوردن اطلاعات و رمز های عبور ، مبلغ ۱۶ میلیون ریال را طی چندین مرحله از حساب بانکی وی برداشت کرده است.

سرهنگ جعفری نژاد تصریح کرد: با انجام تحقیقات ، متهم مذکور شناسائی و حسب دستور مقام قضائی دستگیر و در مواجه با مدارک و مستندات پلیس صراحتا به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را سودجویی عنوان داشت.

این مقام انتظامی در پایان توصیه کرد: از در اختیار قرار دادن کارت اعتباری خود به افراد غیر جداً پرهیز نمایید. رمز هایی را انتخاب کنید که غیرقابل حدس بوده و همچنین به هیچ عنوان بر روی آن یادداشت نکنید. هنگام وارد کردن اطلاعات حساب خود در پرداخت های اینترنتی حتما از کیبورد های مجازی استفاده کنید. از تلفن ثابت منزل، همراه شخصی و محل های مطمئن جهت پرداخت هزینه تلفن ثابت و همراه استفاده و در صورت پرداخت اینترنتی هزینه تلفن ثابت و همراه ، از محل های مطمئن و دارای مجوز استفاده نموده و تمامی عملیات پرداخت را شخصا انجام دهید .

***واژگونی سواری پژو در گلپایگان

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان از واژگونی یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ در محور “تیکن – در ” و فوت یک سرنشین و مجروح شدن ۵ سرنشین دیگر خبر داد.

سرهنگ “علی سبحانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگون شدن سواری پژو ۴۰۵ در محور “تیکن-در” ، بلافاصله ماموران پلیس راه “گلپایگان” به محل اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی، سرنشین خودرو که خانمی۳۵ ساله بود در دم فوت و راننده و ۴ سرنشین دیگر خودرو به شدت مجروح شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: علت وقوع این حادثه توسط کارشناسان پلیس راه تخطی از سرعت مجاز و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه اعلام شده است.

فرمانده انتظامی گلپایگان در پایان به رانندگان توصیه کرد: با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید، قبل از حرکت نسبت به بستن کمربند ایمنی اقدام کنید و از انجام کارهایی که باعث انحراف افکار و حواس پرتی می شود بپرهیزید تا ان شاءالله شاهد وقوع حوادث تلخ رانندگی نباشیم.#

***دستگیری سارقان طلاهای یک خانم کهنسال در کاشان

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان کاشان ازشناسایی و دستگیری ۳ سارقی که طلاهای یک خانم کهنسال را سرقت کرده بودند خبر داد.

سرهنگ “علی پورکاوه” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی وقوع یک مورد سرقت طلاهای خانمی کهنسال در شهر کاشان ، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند ۳ سارق را که یکی از آنها خانم بود شناسایی و دستگیر کنند.

وی با اشاره به اینکه ارزش طلاهای کشف شده توسط کارشناسان ۵۰۰ میلیون ریال اعلام شده است بیان داشت : سارقان پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان در پایان به افراد کهنسال و کم توان توصیه کرد: از درمعرض دید قرار دادن طلاهای خود خودداری کنید ، در استخدام مستخدم های منازل خود دقت کنید و حتما سوء پیشینه از آنان خواسته شود و مقادیر نقدی و طلاهای خود را به صندوق امانات بانک بسپارید.

***کشف مقدار ۷۵ کیلوگرم حشیش در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف مقدار ۷۵ کیلو و ۵۰۰ گرم حشیش در بازرسی از یک سواری پژو ۴۰۵ خبر داد.

سرهنگ”غلامحسین صفری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : : ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان مطلع شدند یک محموله افیونی در حال انتقال از جنوب کشور به استان اصفهان می باشد که بلافاصله وارد عمل شدند.

وی افزود: یک دستگاه سواری ۴۰۵ متعلق به سوداگر مرگ شناسایی و در یکی از ورودی های شهر اصفهان طی اقدامی غافلگیرانه و ضربتی متوقف شد.

سرهنگ صفری ادامه داد : در بازرسی از این خودرو مقدار ۷۵ کیلو و ۵۰۰گرم حشیش که به طرز ماهرانه ای در صندوق عقب خودرو جاساز شده بود کشف شد .

سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان در پایان از دستگیری ۴ سوداگر مرگ در این رابطه خبر داد و خاطر نشان کرد : نیروی انتظامی باتمام ظرفیت و توان عملیاتی با قاچاقچیان مواد افیونی برخورد می کند و اجازه جولان و سرکشی به آنان نخواهد داد.

***سارقان زورگیر زمین گیر شدند

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری ۲ سارقی که با اعمال زور و خشونت از اماکن نیمه ساز سرقت می کردند و کشف ۷ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ “سعید سلیمیان ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : در پی شکایت چند شهروند مبنی بر سرقت از اماکن نیمه ساز و ضرب و شتم نگهبانان اماکن ، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد:کارآگاهان تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند و ۲سارق را شناسایی و دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: افراد دستگیر شده در بازجوئی های بعمل آمده به ۷ فقره سرقت از اماکن نیمه ساز به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتراف کردند.

سرهنگ سلیمیان با بیان اینکه این ۲ سارق زورگیر پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند، به همشهریان توصیه کرد: برای کلیه در های ساختمان ، به ویژه در ورودی از قفل های مطمئن استفاده کنید. دوربینی نصب که تصاویر را با کیفیت مناسب، به ویژه در تاریکی شب ضبط کند و در صورتی که محوطه ساختمان فاقد روشنایی کافی است، روشنایی لازم را تامین کنید.

***کشف بیش از ۶۰۰ میلیون ریال لوازم خانگی مسروقه

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر از کشف لوازم خانگی سرقت شده از یک مغازه در یکی از استان های شمالی کشور به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال، حین تخلیه لوازم مذکور در یک انباری خبر داد.

سرهنگ “حسین بساطی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : مأموران گشت انتظامی فرماندهی انتظامی بخش میمه حین گشت زنی در سطح حوزه به یک دستگاه کامیون فوتون که به صورت مشکوک مشغول تخلیه لوازم خانگی در یک انباری بودند مشکوک شدند.

وی افزود: در بررسی های بیشتر مشخص شد اموالی شامل چند دستگاه یخچال ، لوازم لوکس و تزئنی منزل ،چند دستگاه لوازم صوتی و تصویری و ۲ دستگاه موتورسیکلت به ارزش تقریبی ۶۰۰ میلون ریال هستند که از مغازه ای در یکی از استان های شمالی سرقت شده است .

سرهنگ بساطی در پایان با اشاره به اینکه اموال کشف شده پس از طی مراحل قانونی به مالک بازگردانده می شود خاطر نشان کرد در این رابطه ۲ نفر دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

***رسالت رسانه ملی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب

گروه اجتماعی _ در خصوص فرهنگ سازی عفاف و حجاب، صداوسیما از چند زاویه می تواند حائز جایگاه و نقش مهمی باشد که از آن جمله می توان به آسیب شناسی و الگوسازی برای نسل جوان اشاره کرد.

مسئله حجاب و عفاف همواره یکی از دغدغه‌های مهم دینى، فرهنگی و اجتماعی بوده که گاه مورد توجه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و عمومی قرار گرفته است. به همین دلیل، صاحب نظران، کارشناسان و پژوهشگران سعی کرده‌اند درباره این موضوع از ابعاد مختلف فقهى، کلامى، جامعه‌شناسى، روان‌شناسى، حقوقى، سیاسی و حتی اقتصادی به تحقیق و اظهار نظر بپردازند. در این میان، رسانه‌های جمعی اعم از دیدارى، شنیداری و مکتوب، نقش انکارناپذیری در ترویج یا تضعیف فرهنگ حجاب و عفاف در سطح عموم داشته‌اند. به جرأت می‌توان گفت مسئله حجاب و عفاف زنان از معدود مسائلی است که رسانه‌های داخلی بدون هیچ‌گونه طرح مدوّنی به آن پرداخته‌اند .

نبود برنامه مدون، عدم پرداختن به ویژگی های مثبت و تاثیرگذاری مساله حجاب و تناقض در محتواهای ارائه شده از جمله مشکلاتی است که رسانه ها در ترویج حجاب ایجاد کرده و بعضاً اقدامات آن ها موجب بروز اثرات منفی به جای اثرات مثبت شده است.

هر رسانه ای برای پرداختن به موضوع حجاب در ابتدا باید این سه سوال مهم را پاسخ دهد: ۱٫ جایگاه حجاب و عفاف در فرهنگ اسلامی چیست؟ ۲٫ آسیب‌ها و مشکلات رسانه‌ها در این خصوص، چگونه است؟ ۳٫ سیاست‌ها و راه‌کارهای ترویج آن کدام است؟

جایگاه عفاف و حجاب در فرهنگ اسلامی

عفاف مهمترین ویژگی زن مسلمان است و خداوند بلند مرتبه بار ها در قرآن مجید به اهمیت عفت زنان مسلمان تاکید ورزیده و حفظ پاکدامنی را از مهمترین ویژگی آن ها دانسته است.

 عفاف و پاکدامنی از آشکارترین نشانه‌های زندگی و سلامت جامعه اسلامى، و حجاب اسلامی یکی از مهم‌ترین نمادهای تمایز آشکار میان جوامع اسلامی و غیر اسلامی به شمار می‌رود.

در پرتو رعایت حجاب و التزام به عفاف است که شخصیت انسانی زن حفظ و زمینه‌های رشد و تکامل زن و مرد در ابعاد مختلف فراهم می‌شود. در پرتو حجاب، پیوندها و علایق خانوادگی استحکام و دوام می‌یابد، امنیت و آرامش روحی و روانی به وجود می‌آید و حضور سالم و کارآمد زنان که نیمی از پیکره جامعه را تشکیل می‌دهند، در ابعاد گوناگون سیاسى، اجتماعى، فرهنگى، اقتصادی و … تضمین می‌شود. شاید به همین سبب باشد که “حجاب” از ضروریات دین اسلام به شمار آمده است.

بسیاری از پژوهشگران و اندیشمندان حوزه دین و اجتماع، یکی از ریشه‌های مهم مشکلات و نابسامانی‌های جوامع را، فقدان یا ضعف حیا و عفاف می‌دانند و در نگاه کلى، می‌توان اساسی‌ترین علل فساد و نابودی جوامع و انحراف از مسیر اصیل و ناب پیامبران الهی را، یکی فراموش کردن عبادت و عبودیت و دیگری پیروی از شهوات نام برد که هر دو با بی‌بند و باری جنسی و کنار گذاردن حیا و عفاف و نماد روشن آن؛ یعنی حجاب، ارتباط مستقیم دارد.

خداوند در قرآن کریم آیه ۵۹ سوره مریم می‌فرماید: ( فَخَلَفَ مِنْ بَعْدِهِمْ خَلْفٌ أَضاعُوا الصّلاهَ وَ اتّبَعُوا الشّهَواتِ فَسَوْفَ یَلْقَوْنَ غَیّا) ؛ «آنگاه پس از آنان جانشینانی به جای ماندند که نماز را تباه ساختند و از هوس‌ها پیروی کردند و به زودی سزای گمراهی خود را خواهند دید». بدین سان، اقوامی که از دین خدا و آموزه‌های وحیانی پیامبران خود اطاعت نکردند و به جای آن، پیروی از شهوات را که در رأس همه آنها شهوات جنسی و فساد اخلاقی است، برگزیدند، همواره محکوم به هلاکت و نابودی بوده‌اند.

نقش رسانه های غربی در ترویج بی حجابی و فرهنگ برهنگی

پیشینه رواج برهنگی و سکس، عمدتاً به دوره شکل‌گیری رنسانس در اروپا و فراگیرشدن آن در نقاط مختلف و صنعتی شدن اروپا و به وجود آمدن وسایل ارتباطی پیشرفته باز می‌گردد که حیا، عفت، پوشش، پاکدامنی و در نهایت پارسایى، اندک اندک از جامعه انسانی فاصله گرفت. این تحول نه تنها سبب جدایی انسان غربی از ارزش‌های الهی و معنوی شد، بلکه به دلیل تفوق و تسلط غرب، رفته رفته فرهنگ برهنگی به ویژه از طریق هنر و ادبیات در فرهنگ دیگر ملل، رسوخ کرد که می‌توان از سینما به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای ترویج برهنگی در غرب و کشورهای دیگر نام برد. سرمایه‌داران نیز سینما را با بی بندوباری پیوند دادند و تلویزیون هم سینما را هر شب، به همه خانه‌ها به ارمغان برد.

جایگاه رسانه ملی در ترویج حجاب

در خصوص فرهنگ سازی عفاف و حجاب، صداوسیما از چند زاویه می تواند حائز جایگاه و نقش مهمی باشد. اولاً اینکه در مقام آسیب شناسی جدی در این حوزه گام بردارد و بخصوص در برنامه های خانواده محور که اخیرا هم از نظر کیفی و هم کمی از سطح قابل قبولی برخوردار شده است. آسیب شناسی می تواند مبنای چاره اندیشی مسئولین فرهنگی و نیز خانواده ها و حتی خود رسانه ملی قرار بگیرد.

نقش دیگری که این رسانه می تواند ایفا کند ترویج و اشاعه و فرهنگ سازی برای مقوله مهم امر به معروف و نهی از منکر است چرا که در قبال پدیده بدپوششی بیش از هر نهاد یا ارگان حکومتی این خود مردم هستند که می توانند موثر واقع شوند و البته مسئولیت دارند.

تا زمانی که در قبال این مسائل از سوی مردم هیچ عکس العملی بروز نیابد محال است با دیگر اقدامات اتفاق خاصی رخ دهد بنابراین جا انداختن و متذکر شدن فرهنگ امر به معروف ونهی از منکر و نیز راه های موثر و شیوه های صحیح و اصولی این جزء از فروع دین یکی از رسالت های رسانه ملی تلقی می شود.

راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی و برنامه های مستند و یا مناظره مانند و به طور کلی تهیه برنامه های آزاد برای بحث و تبادل نظر پیرامون این موضوع می تواند به درک بهتر و عمیق تر ابعاد این پدیده برای جوانان بینجامد چرا که دلیل بسیاری از این هنجارشکنی های اجتماعی عناد یا مخالفت و لجبازی نیست بلکه یک تصور و یا باور غلط اجتماعی و یا حتی دینی است.

اقدام دیگری که رسانه ملی باید انجام دهد توجه به پوشش مجریان، بازیگران و کلیه افرادی است که از تلویزیون به مردم نشان داده می شوند و به نوعی الگوساز هستند،  است. همچنین معرفی تهیه کنندگان و طراحان نمونه مدل های لباس اسلامی و یا لباس های متناسب با شأن یک بانوی شیعه و مسلمان از دیگر پیشنهاداتی است که می توان برای این موضوع ارائه کرد.

آنچه در بالا ذکر شد تنها بخشی از رسالت ها و وظایف بی شماری است که رسانه ملی در قبال موضوع حجاب و هنجارسازی اجتماعی بر دوش دارد. ورود نخبگان رسانه ای و اهالی اندیشه به چگونگی تحکیم فرهنگ عفاف و حجاب از سوی صداوسیما یکی از الزامات فرهنگی امروز جامعه ماست.

نتیجه گیری

یکی از مهم‌ترین آسیب‌ها و مشکلات این است که در ساختار مدیریتی رسانه‌ها، همه چیز بخش‌بندی شده و بخش معارف دینی یا مناسبت‌های دینی در عرض و کنار بخش‌ها و گروه‌های دیگر قرار دارد، به ویژه در رسانه ملى؛ در حالی که دیدگاه دینی باید بر تمام بخش‌های رسانه دیدارى، شنیداری و نوشتارى، حاکم باشد.

سطحی‌نگری و بسنده کردن به مطالب صرف علمی و خشک و سهم ناچیز هنر و ادبیات، باعث می‌شود که القای معارف بدون جذابیت لازم صورت گیرد. از این رو، بخش عمده‌ای از برنامه‌های رسانه‌ها برای سطح تحصیل کرده جامعه قابل استفاده است؛ در حالی که عمده کسانی که حجاب را رعایت نمی‌کنند، حاضر به تحقیق و تعقل درباره این موضوع نیستند و بیشتر باید غیرمستقیم مورد خطاب قرار گیرند.

بی شک امروز رسالت ها مدیران و برنامه سازان صدا و سیما در ترویج فرهنگ اسلامی به ویژه عفاف و حجاب بسیار سنگین است، چرا که رسانه ملی با داشتن مخاطبان میلیونی، بهترین بستر برای انجام کار فرهنگی تاثیرگذار است.

نویسنده: سرتیپ دوم پاسدار مهدی معصوم بیگی- فرمانده انتظامی استان اصفهان

بازخوانی پروژه تفرقه و نفوذ در فتنه ۸۸

 

گروه اجتماعی _ نظام سلطه پس از اینکه سالها شکست در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران را تجربه کرد، سرانجام پروژه تفرقه و نفوذ را در فتنه ۸۸ کلید زد تا بتواند انقلاب مردمی ایران را از درون دچار مشکل کند.

انقلاب اسلامی ایران زمانی که به پیروزی رسید باعث شد تمام معادلات نظام سلطه در منطقه و جهان به هم بریزد؛ چرا که این انقلاب  بر مبنای ارزش های الهی، اسلامی و دینی در منطقه شکل گرفته و یکی از مهمترین اهداف آن نیز ایستادگی در برابر ابرقدرت ها و استعمارگران دنیا بود.

دوره اول انقلاب که حضرت امام (ره) حضور داشتند تلاش دشمن بیشتر در حوزه سخت افزاری (دوران هشت سال دفاع مقدس، ترورها و نقشه های کودتا) بود. اما وقتی که دشمن در حوزه سخت افزاری به نتیجه نرسید وارد فاز دوم یعنی ۲۰ ساله دوم بعد از انقلاب شد و درست در همین موقع برنامه نفوذ را کلید زد.

محورهای اساسی برنامه نفوذ مقابله با مبانی و ایدئولوژی انقلاب بود. دشمنان انقلاب می دانستند سد نفوذشان مبانی و ارزش های انقلاب است که امام(ره) پایه ریزی کرده است.آنچه در ۱۸ تیر ۷۸ یا “فتنه۸۸” اتفاق افتاد یک محکی برای تجربیات نظام سلطه بود؛ قصد داشتند انقلاب های مخملی را که در کشورهای دیگر به راه انداخته بودند در ایران هم تجربه کنند.

در فتنه ۸۸ دشمن از ظرفیت های مختلف چند هزار سازمان مردم نهاد آموزش دیده استفاده کرد، منافقین، سلطنت طلب ها، دولت های آمریکا و اسرائیل و افرادی که در داخل کشور دچار عدم بصیرت شدند از عوامل پدید آورنده فتنه۸۸ بودند. شکی نیست که دشمن و نظام سلطه با هویت ایرانی و اسلامی ما مشکل دارد و به همین دلیل مدام برنامه ریزی می کند و از هر جایی که روزنه ای برای نفوذ پیدا کند قطعاً ضربه خواهد زد. بی تردید جریان نفوذ عامل بوجود آورنده فتنه ۸۸ بود، فتنه ای که نقطه شروع تشدید تحریم ها بر علیه نظام در خارج از کشور شد.

اما فتنه ۸۸ هم مانند هشت سال دوران دفاع مقدس برای انقلاب برکات فراوانی داشت، همان گونه که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند، مهار فتنه ۸۸ از الطاف الهی بود.

“۹دی” مربوط به هیچ جناح یا گروه خاصی نیست، مردم در این روز همه با هم آمدند و با رهنمودهای حکیمانه و شجاعانه مقام معظم رهبری فتنه ۸۸ مهار شد.

بصیرت خواص، مردم و بویژه جوانان یکی از عوامل مهمی بود که در فتنه ۸۸ به کمک نظام آمد و توانست فتنه گران را بر جای خودشان بنشاند و پروژه تفرقه و نفوذ را خنثی کند.

تضمین پیشرفت انقلاب، شناخت برخی از خواص بی بصیرت که در این امتحان مردود شدند و دستشان برای ملت ایران رو شد، شناخت دشمن و نظام سلطه که قصد براندازی نظام را داشتند و هویدا شدن تاثیر جایگاه، نفوذ و کلام مقام معظم رهبری در بین مردم از دستاوردهای مهم حماسه ۹ دی بود. هرچند که فتنه ۸۸ انسجام و وحدت درونی مردم را در ابتدای کار دچار خدشه کرد اما در ادامه افزایش وحدت مردم در ۹ دی را به همراه داشت و دشمن را از عملی کردن نقشه هایش نا امید ساخت.

نگاهی به پروژه تفرقه و نفوذ

خوش خیالی و سهل انگاری اولین منفذ نفوذ دشمنان است. در ماجرای اسب تروا، دروازه های شهر، زمانی به روی دشمن گشوده شدند که اسب چوبینِ صلح طلبانه از دشمن هدیه گرفته شد. مستر جیکاک انگلیسی به مدت هفت سال در ایل بختیاری به صورت کر و لال به شبانی مشغول شد تا زبان محلی را به دقت یاد گرفت و سپس سالها به اصلی ترین عامل تاراج نفت ایران تبدیل شد. رئیس علی دلواری توسط عامل نفوذی انگلیس از پشت سر مورد هدف گلوله قرار گرفت. شهیدان رجایی و باهنر توسط مسعود کشمیری(مورد اعتمادترین فرد از نظر شهید رجایی) ترور شدند، نفوذ سیدمهدی هاشمی به دفتر منتظری و ده ها موارد دیگر که بسیار گسترده می باشد. نفوذ در عرصه فرهنگی، در عرصه سیاسی، در عرصه امنیتی، در عرصه اقتصادی. دشمن برای همه این عرصه ها برنامه دارد و بیش از سه دهه است که بطور فعال عمل می کند.

براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، پروژه تفرقه و نفوذ براساس اطلاعات میدانی، کاملاً جدی است. یکی ایجاد تفرقه در بین مردم و مسئولین نظام و دیگری شرطی سازی جامعه ایران و تأثیرگذاری بر جهت گیری افکار و انتخابات مردم. همین جاست که تفرقه زمینه ای برای  نفوذ در دستگاه محاسباتی مردم، مسئولین و مراکز تصمیم سازی نظام می شود.

نفوذ، ممکن است فیزیکی باشد یا متافیزیکی. یعنی نفوذ افراد و نفوذ افکار. همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: “نفوذ جریانی از نفوذ فردی خطرناک تر است.” می دانیم که نفوذ جریانی مبتنی بر یک نوع طرز تفکر و شیوه ای از اندیشیدن صورت می گیرد که افکار خاصی را به جریان می اندازد. نخبگان غربگرایی که یا در غرب تحصیل کرده اند و یا براساس علوم انسانی غربی رشد نموده اند عاملان اصلی این نفوذ جریانی هستند.

آنها می گویند که نباید به ایران با تانک نظامی حمله کنیم بلکه بهترین گزینه، حمله با تانک فکری است. پروژه ی بزک کردن چهره ی شیطان بزرگ و فرشته نشان دادن هیولای خونخوار، توسط این عوامل در داخل کشور بخشی از این پروژه نفوذ جریانی است.

ابعاد خطرناک پروژه نفوذ در این نکته است که نامحسوس و بدون ایجاد حساسیت و در پروسه ی زمانی نسبتاً طولانی انجام پذیرد. جنگ نرم یعنی ایجاد یک بیماری خطرناک در پیکره ی جبهه ی مقابل، به شرطی که بدون درد باشد. درد یکی از نعمت های مهمی است که ما را وادار به چاره اندیشی می نماید. اینکه برخی ها نفوذ دشمن را توهّم تلقی می کنند اگر عامل دشمن هم نباشند قطعاً در دامنه ی مدیریت دشمن قرار گرفته اند، چراکه درد را احساس نمی کنند.

دلیل اینکه دکتر مصدق، از دست انگلیس به آمریکا پناه برد این بود که درد بیماریهای زیرجلدی آمریکایی را در پیکره ی ایران، احساس نمی کرد. او حتی رئیس جمهور آمریکا را مثل برخی های امروزی، مؤدب و منطقی می دید و برای پیشرفت ایران، از او استمداد می طلبید. ای کاش اکنون امکانش می شد و فیلم مخروبه ای به نام خاورمیانه را به مصدق نشان می دادیم که در سایه ی خوی استکباری و سلطه گری آمریکا، این خاورمیانه به چه روزی افتاده است.

برخی ها می گویند که ما نباید خود را دست کم بگیریم و از دشمنان بترسیم. ما دیگر محکم شده ایم و دشمن نمی تواند به ما ضربه بزند. در پاسخ باید گفت که بحث نفوذ در جایی مصداق دارد که دشمن نمی تواند به صورت مستقیم ضربه بزند و تصمیم به خنجر زدن از پشت گرفته است. بحث نفوذ در دامنه ی استحکامات معنا می یابد. استحکام نباید ما را به سمت خوش خیالی سوق دهد. یک ساختمان هر اندازه هم که محکم باشد وقتی آب با ملایمت و نرمی به زیر ستون هایش نفوذ کرد نتیجه را همه می توانند پیش بینی کنند. آب خیلی نرم است و ساختمان هم محکم. اما این نرمی و این استحکام در تقابل و در تضاد یکدیگرند.

راهکارهای مقابله با جریان نفوذ

اولین راهکار مقابله، باور به دشمنیِ دشمن است. برخی ها چنان تحت تأثیر اقدامات مخملینِ جنگ نرم و لبخندهای ملیحانه ی دشمن قرار گرفته اند که توطئه ی نفوذ دشمن را توهّم تلقی می کنند. سیاست اسکوئیز را غربی ها خوب می دانند و به دقت اجرا می کنند. این نوع سیاست می گوید که دشمنت را در آغوش بگیر و با نوازش و محبت، چنان محکم فشار بده که نَفَسش قطع بشود و بمیرد. آن وقت طرف مقابل تا لحظه مرگ، فکر می کند که شما در حال محبت کردن هستید.

دومین راهکار، حفظ وحدت حداکثری در بین مردم و مسئولین نظام است. براساس چنین الزامی است که رهبر معظم انقلاب همواره در پیام های نوروزی خود به وحدت بین مردم و مسئولان  تاکید دارند چرا که یکی از راهبردهای دشمن ایجاد شکاف و تفرقه در بین مردم و مسئولین کشورمان است.

راهکار دیگر، جلوگیری از شرطی شدن جامعه ایران به اقدامات و حرکت های دشمنان است. یکی دیگر از راهکارها، حفظ روحیه انقلابی، اعتماد به نفس مکتبی و خدمت جهادی به مردم است. تأکید روزافزون رهبری عزیز به اقتصاد مقاومتی، در واقع تأکید به استقلال طلبی، اتکا به توانایی های خودی، قطع امید از کرامات و الطاف دشمنان و اعتماد به توانایی های مردم ایران است. ایشان بارها تأکید کرده اند که یکی از بزرگترین و مهلک ترین ضربه ها به دشمن، خدمت به ملت ایران است. این خدمت به مردم نیز با دیوانسالاریِ معلول و بی حال، قابل تحقق نیست بلکه روحیه ی انقلابی و جهادی لازم است.

سرتیپ دوم پاسدار مهدی معصوم بیگی – فرمانده انتظامی استان اصفهان

خانواده های شهدا زینت جامعه هستند/ ابلاغ سلام مخصوص رهبر معظم انقلاب به خانواده شهدای ناجا

گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی استان خانواده های شهدا را زینت جامعه امروز توصیف کرد و اظهار داشت: همه باید در خدمت پدران و مادران، همسران و فرزندان شهدای گرانقدر باشیم .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار” مهدی معصوم بیگی” با اشاره اهمیت تکریم خانواده معظم شهدا به ویژه شهدای نیروی انتظامی گفت: سرکشی و رسیدگی به خانواده های معظم شهدا، پیگیری مشکلات و مطالبات آنها به صورت مستمر مورد تاکید فرمانده ناجا بوده و این موضوع در دستور کار همیشگی فرماندهان این نیرو قرار داشته است.

فرمانده انتظامی استان، خانواده های شهدا را زینت جامعه امروز توصیف کرد و اظهار داشت: همه باید در خدمت پدران و مادران، همسران و فرزندان شهدای گرانقدر باشیم چرا که آنها رفتند تا ما امروز در امنیت و آرامش زندگی کنیم.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه همه ما بدهکار و وامدار شهدا و خانواده معظم آنان هستیم افزود: شهدا رفتند تا ارزش ها و همه چیزهای خوب انسانی در جامعه باقی بماند وبی تردید امروز بهترین راه بصیرت و صیانت از خانواده نیز پیروی از راه شهدا است.

این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار  فرمانده نیروی انتظامی و جمعی از فرماندهان این نیرو که در تاریخ ۲۷ آبان ماه انجام شد اشاره کرد و گفت:  ایشان در آن جلسه ضمن قدردانی از خدمات نیروی انتظامی  فرمودند:”سلام من را به خانواده های شهدای ناجا، نیروهای مرزبانی، یگان های مختلف ناجا و خانواده های آنها برسانید.”

وی افزود: با توجه به اینکه رساندن سلام  در آموزه های دینی ما آداب مخصوص به خود را دارد و سلام شخصیت بزرگی چون ولی فقیه زمان و نایب برحق امام عصر (عج) را نیز باید با تشریفات خاصی ابلاغ کرد در همین راستا طرحی تحت عنوان طرح ” ابلاغ سلام” به ابتکار مجموعه عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان کلید خورد

سردار معصوم بیگی، تصریح کرد: قطعاً این موضوع نشان می دهد که رهبر معظم انقلاب نسبت به خانواده شهدا و خانواده کارکنان ناجا عنایت ویژه ای داشته و دغدغه زندگی آنان را دارند.

وی افزود: در مراسم ویژه ای که به همت عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان در مجموعه دارالقرآن کریم این فرماندهی برگزار شد ، اولین تابلوی مزین به پیام سلام حضرت آقا به خانواده شهید “محمود رفیعی” که ۲ ماه پیش حین انجام ماموریت به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود، تقدیم شد.#

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا