تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

کشف ۵۱۵ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیس اصفهان و زاهدان/کنترل تخلفات رانندگان توسط تیم های نامحسوس پلیس

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سردار “مهدی معصوم بیگی”  اظهار داشت: ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان پس از انجام یک سری اقدامات تخصصی و اطلاعاتی مطلع شدند یک سوداگر مرگ در حال انتقال محموله ای سنگین به وسیله یک دستگاه کامیون است که بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های تخصصی و اقدامات خاص  ماموران مشخص شد، این خودرو در یکی از محورهای مواصلاتی استان “سیستان و بلوچستان” در حال تردد است که بلافاصله موضوع به پلیس آن استان اعلام شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان “سیستان و بلوچستان” در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه کامیون این سوداگر مرگ را شناسایی و متوقف کردند.

سردار معصوم بیگی ادامه داد: ماموران در بازرسی از این خودرو ۵۱۵ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک کشف و خودرو و محموله را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پایان ضمن تشکر از همکاری به موقع و سنجیده ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان “سیستان و بلوچستان” با پلیس مبارزه با مواد مخدر “اصفهان” در این عملیات، از دستگیری ۲ سوداگر مرگ نیز خبر داد و خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ برخوردی قاطعانه و قانونی دارد و پلیس هرگز اجازه جولان به این افراد را نخواهد داد.

***کنترل تخلفات رانندگان توسط تیم های نامحسوس پلیس

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از اجرای طرح نامحسوس کنترل تخلفات رانندگان و توقیف وسایل نقلیه ای که مرتکب تخلفات حادثه ساز می شوند خبر داد.

سرهنگ “رضا رضایی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : در راستای بکارگیری طرح ها و برنامه های کاهش تخلفات و حوادث رانندگی و آسیب های جانی و مالی ناشی از این حوادث ، پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان طرح کنترل نامحسوس تخلفات را اجرایی کرد.

وی افزود: در این طرح تیم های نامحسوس پلیس و دوربین های نظارتی ، تخلفات حادثه ساز رانندگان را کنترل می کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت :برابر هماهنگی بعمل آمده با مقام قضائی چنانچه راننده ای مرتکب حتی یک تخلف حادثه ساز شود با او برخورد قانونی می شود و خودروی او توقیف خواهد شد.

سرهنگ رضایی ادامه داد: تخلفات حادثه ساز شامل ، هرگونه حرکات نمایشی، تجاوز از سرعت مجاز بیش از ۵۰ کیلومتربرساعت، سبقت غیر مجاز،عبوراز چراغ قرمز، حرکت مارپیچ، حرکت با دنده عقب در آزادراه ها و بزرگراه ها،رانندگی در حالت مستی است .

رضایی افزود: همچنین این تخلفات شامل ، عبور از محل ممنوع، تجاوز به چپ ، عبور از پیاده رو، عدم رعایت حق تقدم،استفاده از تلفن همراه یا وسایل ارتباطی مشابه در حین رانندگی در سرعت بالای ۶۰ کیلومتر، نقص فنی موثر یا نقص در سامانه(سیستم) روشنایی در شب، عدم رعایت مقررات ایمنی حمل و نقل جاده ای مواد خطرناک، رانندگی با وسایل نقلیه عمومی بیش از زمان مجاز، عدم رعایت شرایط مندرج در گواهینامه از قبیل استفاده از عینک، سمعک یا تجهیزات خاص، عدم توجه به فرمان ایست یا پرچم مرقبین عبور و مرور محصلین یا پلیس مدرسه و عدم رعایت مقررات حمل بار نیز می باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان در پایان از تداوم طرح نامحسوس برخورد با رانندگان متخلف و توقیف وسایل نقلیه آنها خبر داد و از شهروندان خواست ، قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا انشاءالله از وقوع حوادث جبران ناپذیر رانندگی پیشگیری شود

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا