شهر و جامعهعناوین اخبار

بهره برداری از خدمات نوین در ۱۵ دوچرخه سرای جدید اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان،‌ قدرت الله نوروزی در آیین بهره برداری از خدمات جدید ۱۵ دوچرخه سرا در اصفهان اظهار کرد: تاکید ما بر داشتن شهری پایدار، زیست پذیر و شهری با محیط زیست سالم است. برای دسترسی به چنین شهری ناگزیر به انجام برخی اقدامات مانند کاهش ضایعات،‌ فاصله گرفتن از سوخت های فسیلی، کاهش آلودگی هوا و انجام رفتارهای مناسب ترافیکی هستیم.
وی یکی از ملاک های این رفتار مناسب را توسعه فرهنگ دوچرخه سواری ذکر کرد و افزود: قرار است بالغ بر ۱۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه احداث شود زیرا بدون داشتن زیرساخت های لازم دوچرخه سواری امکان ندارد. تاکنون سه کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه ایجاد شده که باید این مسیر توسعه بیشتری داشته باشد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه نگاه ما به توسعه استفاده از دوچرخه است، ادامه داد: دوچرخه باید ابزاری برای حل مسائل شهری باشد و وسیله ای صرفا تفریحی نباشد. شهرداری به دنبال جایگزینی دوچرخه به جای ماشین است و می خواهد دوچرخه وسیله ای در جهت کاهش آلودگی هوا و رساندن راکب به مقصد، ‌مراکز خرید،‌ محل کار، ادارات و … باشد.

وی گفت: لازم است پیوندی میان ایستگاه های دوچرخه با وسایل حمل و نقل عمومی مانند تاکسی ها، اتوبوس ها، مترو و … برقرار شود تا شهروندان با خیالی آسوده از این وسیله حمل و نقلی استفاده کنند.

نوروزی با بیان اینکه برنامه ما برنامه ای سنجش پذیر است که گسترش فرهنگ دوچرخه سواری باید در این برنامه قرار بگیرد، تاکید کرد: فرهنگ سازی برای دوچرخه سواری جهت استفاده بهینه و جایگزینی این وسیله به جای ماشین ها مورد تاکید مدیریت شهری است.

آلودگی شهر مسئله ای حادتر از زاینده رود است

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اصفهان در ادامه این جلسه اظهار کرد: مثلث انسان، وسایل نقلیه و جاده در صورت هماهنگی و عملکرد صحیح می تواند بستری برای فراهم آوردن محیط زیست سالم، گامی در جهت کاهش آلودگی هوا و مسیری برای کاهش ترافیک باشد.

امیراحمد زندآور با بیان اینکه مسائل زیست محیطی و آلایندگی ها در صورت عدم توجه می تواند حتی از مسئله زاینده رود حادتر باشد، تصریح کرد: راه نجات شهرداری در شرایط فعلی اقتصادی رفتن به سمت جذب سرمایه های بخش خصوصی است. این کار توسط بخش سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری به خوبی در حال انجام است.

دستاوردهای خوبی از سرمایه گذاری بخش خصوصی در اصفهان در راه است

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: به دلیل بروز مشکلاتی، برخی از ایستگاه های دوچرخه شهر غیرفعال شده بود که خوشبختانه با مشارکت بخش خصوصی بار دیگر فعال شد، همزمان با استقرار مدیریت جدید شهری و تاکید شهردار اصفهان با رویکردهای مشخص راه اندازی ایستگاه های جدید نیز در برنامه های شهردار اصفهان مورد تاکید قرار گرفت.

شهرام رییسی  تصریح کرد: استفاده از ظرفیت ها و مدیریت بخش خصوصی در مدیریت شهری اصفهان و کاهش هزینه های تصدی گری شهرداری در حوزه هایی که قابلیت واگذاری دارد در راه اندازی این ۱۵ ایستگاه وجود دارد.

وی با بیان اینکه امروز در سازمان سرمایه‌ گذاری در تمام بخش ‌ها دستاوردهای خوبی وجود دارد که یکی پس از دیگری در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، ادامه داد: یکی از برنامه های شهرداری در گذشته جهت گیری پروژه‌ های مشارکتی مبتنی بر ساختمان بوده اما با رویکرد جدید مدیریت شهری، حوزه‌ های سرمایه ‌گذاری در شهر گسترده شده و به سمت سایر عرصه ‌ها که قابلیت سرمایه‌ گذاری وجود دارد، حرکت می ‌کند.

راه اندازی ۵۰ ایستگاه مکانیزه دوچرخه تا پایان سال آینده

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه راه اندازی ۱۵ دوچرخه سرا یکی از اتفاقات بسیار خوب شهر است، اظهار کرد: اتفاق بهتر این است که این کار توسط بخش خصوصی انجام می شود و امیدوارم در همه عرصه های حمل و نقلی کاهش تصدی گری داشته و بخش خصوصی کارها را انجام دهد.

علیرضا صلواتی تصریح کرد: در ۱۵ دوچرخه سرا انواع پاکروها، دوچرخه در مدل‌ های مختلف، اسکوترها و موتورسیکلت ‌های برقی به شهروندان ارائه می ‌شود.

وی با بیان اینکه سه دوچرخه سرا از جمع این ۱۵ دوچرخه سرا در محدوده ناژوان استقرار یافته است، افزود: تا خردادماه سال آینده ایستگاه ‌های مکانیزه شهر اصفهان رونمایی خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان تاکید کرد: تمرکز دوچرخه سراها در حاشیه زاینده رود و محدوده مرکزی و تاریخی شهر است و سعی می‌ کنیم ایستگاه های مکانیزه را نیز به محدوده مرکزی شهر بیاوریم.

وی افزود: تا پایان سال آینده ۵۰ ایستگاه مکانیزه دوچرخه در اختیار شهروندان قرار می ‌گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا