شهر و جامعهعناوین اخبارمسکن و عمران

تشکیل ستاد احیای بازار تاریخی نایین به عنوان اصلی ترین محرک توسعه واحیای بافت تاریخی این شهرستان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه وشهرسازی استان اصفهان، جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان نایین به ریاست فرماندار شهرستان و دبیری شهردار نایین و با حضور رییس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و بخشداران و شهرداران شهرستان ،ریس شورای اسلامی نایین و روسای تعدادی از دستگاه های خدمات رسان به منظور تشکیل کارگروه های ۸ گانه و پیگیری و تصویب طرح های بازآفرینی شهری در شهر های نایین ،انارک و بافران در فرمانداری شهرستان نایین برگزار گردید.
محمود جمالی فرماندار نایین در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار محدوده ها و محله های هدف برنامه های احیاء ،بهسازی و نوسازی شهرستان نایین عنوان نمود: امیدواریم تا با حضور مدیران محترم استانی اتفاقات خوبی را در بافت تاریخی نایین شاهد باشیم.
وی تاکید کرد نگاه ویژه به بافت تاریخی نایین ،انارک و بافران نیاز به برگزاری این قبیل جلسات و پیگیری از طریق کلیه دستگاه های اجرایی دارد .
فرماندار شهرستان نایین افزود وجود ۱۰۵ هکتار بافت تاریخی در نایین و محمدیه از جمله مهمترین پتانسیل های شهرستان نایین می باشد که از جهتی نیز باید با وحدت رویه مجموعه ادارات شهرستان ضمن خدمت رسانی مناسب به اهالی ساکن در این قسمت از شهر بتوان بافت تاریخی نایین را به طور کامل بازآفرینی نمود.

امیر زاغیان رییس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز در این جلسه عنوان نمود: نایین به لحاظ معماری و تاریخی شهر ویژه ای است و با نگاه به گذشته در دو دهه ی اخیر به عناوین و رویکردهای مختلف به بافت فرسوده پرداخته شده ولی در حال حاضر به بلوغ مدیریتی رسیده ایم به گونه ای که در سطح ملی دو رکن اساسی در بازآفرینی یعنی حضور مردم و دیگری مدیریت واحد شهری در قالب اقدام مشترک شکل گرفته است.
وی بیان داشت: اقدامات بازآفرینی فقط کالبدی نیست، بلکه مسایل اجتماعی ،سیاسی ، بهداشتی و … را در بر می گیرد. در شهرستان نایین نیز باید با همین دید دو اقدام مهم انجام شود که یکی احداث واحد های مسکونی در بافت واطراف بازار تاریخی نایین و دیگراینکه تشکیل ستاد احیای بازار تاریخی نایین به عنوان اصلی ترین محرک توسعه واحیای بافت تاریخی این شهرستان در دستور کار قرار گیرد.
زاغیان در پایان در خصوص تخصیص قیر به شهرستان ها اظهار داشت: مطابق برنامه ریزی ها قیر را فقط برای بافت های تاریخی با اولویت گذر های تاریخی و به محلات هدف بازآفرینی اختصاص می دهیم .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا