حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

واژگونی پراید با یک کشته و۲ مجروح در اصفهان/ یک کشته در اثر واژگونی سواری دنا/ تصادف محور “امیرکبیر” ۲ کشته برجای گذاشت/ ماموران پلیس نطنز ناجی پیرمرد ۷۰ ساله شدند

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان،سرهنگ “حسین پورقیصری”  گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگون شدن یک دستگاه سواری پراید در محور “آزادگان”، بلافاصله ماموران پلیس راه “شاهین شهر” به محل حادثه اعزام شدند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: در بررسی انجام شده مشخص شد سواری پراید در حال عبور از این مسیر واژگون می شود که متاسفانه یکی از سرنشینان در دم فوت و ۲ سرنشین دیگر نیز مجروح شدند.

سرهنگ پورقیصری افزود: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راه ، عدم توجه به جلو توسط راننده پراید اعلام شده است.

رئیس پلیس راه اصفهان در ادامه از رانندگان خواست ، هنگام رانندگی از عجله و شتاب بی مورد پرهیز کنید و هرگز در حالت خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنید.

یک کشته در اثر واژگونی سواری دنا

گروه استان­ ها- اصفهان – رئیس پلیس راه استان از کشته شدن یک نفر بر اثر واژگونی یک دستگاه سواری دنا در محور ” اردستان – نائین ” خبر داد.

سرهنگ “حسین پور قیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس درباره این خبر گفت: در پی تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وازگونی یک دستگاه سواری دنا در محور ” اردستان – نائین ” ، بلافاصله ماموران پلیس راه ” نطنز – بادرود ” به محل حادثه اعزام شدند .

این مقام انتظامی عنوان داشت: متاسفانه در این حادثه یک سرنشین سواری دنا به علت شدت جراحات وارده در دم جان خود را از دست داد .

سرهنگ پورقیصری افزود: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات جاده ای در دست بررسی است و اعلام خواهد شد .

رئیس پلیس راه استان در ادامه از رانندگان خواست ، هنگام رانندگی از عجله و شتاب بی مورد پرهیز کرده و با دقت کامل به امر رانندگی توجه و از رانندگی در شرایط خستگی و خواب آلودگی جدا پرهیز کنید.

***تصادف محور امیرکبیر” ۲ کشته برجای گذاشت

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راه استان از تصادف یک دستگاه کامیون کشنده” هوو” با سواری پژو در محور “امیرکبیر” و فوت ۲ نفر خبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران پلیس راه “کاشان-اصفهان” از تصادف یک دستگاه کامیون کشنده “هوو” با سواری پژو در آزاد راه “امیرکبیر” مطلع و به محل حادثه اعزام شدند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی ۲ سرنشین سواری پژو که یکی از آنها کودکی ۲ ساله بود جان خود را از دست دادند.

سرهنگ پورقیصری افزود: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است و اعلام خواهد شد.

رئیس پلیس راه اصفهان در ادامه به رانندگان توصیه کرد : با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید و هر گاه احساس خستگی و خواب آلودگی داشتید در مکانی امن توقف و پس از رفع خستگی به ادامه مسیر بپردازید.

***ماموران پلیس نطنز ناجی پیرمرد ۷۰ ساله شدند

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “نطنز” از پیدا کردن پیرمردی ۷۰ ساله که روزگذشته در کویر گم شده بود و نجات دادن او توسط ماموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “مرتضی هادیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی تماس مردمی با سامانه فوریت های پلیسی ۱۱۰ و اعلام اینکه فردی ۷۰ ساله در کویر گمشده ، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان “نطنز” قرار گرفت .

وی افزود: د ربررسی های ماموران مشخص شد خودروی این پیرمرد در گل ولای بیابان گیر می کند که با فرزندان خود تماس می گیرد و درخواست کمک می کند ، ولی هنگامی که فرزندان به محل میرسند متوجه می شوند پدر آنها در آن مکان نیست .

این مقام انتظامی بیان داشت : این فرد ۷۰ ساله به صورت پیاده و قدم زنان به سمت کویر می رود که متاسفانه در کویر گم می شود و راه بازگشت را پیدا نمی کند .

سرهنگ هادیان افزود: با توجه به حساسیت موضوع ، بلافاصله یک گروه مجرب از ماموران تشکیل و با انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند این پیرمرد ۷۰ ساله را پس از ۷ ساعت تلاش در کویر پیدا کنند و سالم به خانواده ش تحویل دهند.

انتظامی شهرستان نطنز در پایان با اشاره به این موضوع که فرزندان این فرد و خود او از عملکرد به موقع پلیس نطنز تقدیر کردند خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی شبانه روز، تمام تلاش خود را بکاربسته تا امنیت شهروندان را تامین کند و در همه مشکلات در کنار مردم و با مردم باشد به امید اینکه دعای مردمی و رضایت الهی همواره پشت سر و حافظ فرزندان غیور این نیرو باشد.

***کشف ۴ کیلوگرم تریاک درایستگاه بازرسی شهید امامی شهرضا

گروه استان ها_اصفهان_ معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان ازکشف مقدار ۴کیلوو۹۴۰گرم تریاک توسط ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید امامی شهرضا خبر داد.

سرهنگ ” علی ملکی آهنگران ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اعلام کرد: ماموران ایستگاه بازرسی شهید امامی شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به سواری ام وی ام مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار۴کیلو و ۹۴۰گرم تریاک کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد .

کشف ۱۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف ۱۰۸ هزار و ۶۰۰ نخ سیگار قاچاق و توقیف یک دستگاه خودروی پراید خبر داد.

سرهنگ “حسن یاردوستی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت :با تداوم برنامه ریزی پلیس در برخورد با قاچاق کالا و حمایت از تولیدات داخلی، روز گذشته اکیپی از ماموران یگان امداد این شهرستان حین گشت زنی در یکی از مناطق شهر اصفهان به یک دستگاه سواری پراید برخورد کردند که راننده خودرو به محض مشاهده اکیپ گشت قصد خروج از جاده اصلی و فرار را داشت .

وی تصریح کرد: با اقدام به موقع مأموران خودروی موردنظر متوقف شد که در بازرسی بعمل آمده تعداد ۱۰۸ هزار و ۶۰۰ نخ سیگار قاچاق کشف شد.

این مقام انتظامی افزود: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ یاردوستی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از وظایف ذاتی پلیس مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا است و با توجه به تاثیر منفی این پدیده بر اقتصاد کشور، مجموعه انتظامی این شهرستان با برنامه ریزی دقیق و تلاش شبانه روزی، با قدرت تمام با هرگونه قاچاق کالا، مبارزه خواهد کرد.

دستگیری کلاهبردار تلفنی با بیش از ۱۶۰ میلیون ریال برداشت غیرمجاز

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از شناسایی و دستگیری کلاهبردار تلفنی با بیش از ۱۶۰ میلیون ریال برداشت غیر مجاز خبر داد.

سرهنگ”علی جعفری نژاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اعلام جزئیات بیشتر این خبر گفت: با طرح شکایت فردی مبنی بر “برداشت غیر مجاز با شگرد کلاهبرداری تلفنی” موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود : شاکی در تحقیقات اولیه بیان کرد طی تماس تلفنی با وی از شماره‌ای ناشناس مبنی بر اینکه “شما برنده مسابقه در قرعه‌کشی شده‌اید” ، فریب خورده و با هدایت فرد ، به پای دستگاه خودپرداز طی چند مرحله تراکنش در مجموع مبلغ حدود ۱۶۰ میلیون ریال از کارت عابر بانک به حساب فرد کلاهبردار انتقال داده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ادامه داد: ماموران اداره مبارزه با جرایم پلیس فتا شهرستان با به کارگیری روش‌های تخصصی وشگردهای خاص پلیسی، متهم را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با انجام تحقیقات ، متهم دستگیر شده با مشاهده مدارک مستدل و غیر قابل انکار، صراحتا به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود را سودجویی عنوان داشت.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر ضمن هشدار در خصوص برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی کاربران ، از شهروندان خواست فریب کلاهبرداران پیامکی را نخورند و تحت هیچ شرایطی اطلاعات بانکی خود را در اختیار “کلاهبرداران پیامکی” قرار ندهند و در پی وعده و وعید آنها، به دستگاه‌های خودپرداز مراجعه نکنند. همچنین برای دریافت جایزه به هیچ عنوان نیاز به مراجعه به دستگاه خودپرداز نیست و نباید هیچ عملیات بانکی از سوی فرد انجام شود.

***پلمپ ۴۷ واحد صنفی متخلف در شهراصفهان

گروه استان ها _اصفهان_ رئیس پلیس امنیت عمومی استان از بازدید و نظارت پلیس بر واحد های صنفی و پلمپ ۴۷ واحد صنفی متخلف به دلیل نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت مقررات مربوطه در شهر اصفهان خبر داد.

سرهنگ “محمد حسن اسماعیلی” در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب، طرح نظارت و کنترل بر اصناف در شهر اصفهان توسط مامورین اداره نظارت بر اماکن عمومی اجرا شد.

وی اظهار داشت : در همین راستا ماموران نظارت بر اماکن عمومی پلیس طی ۱۰ روز گذشته از یک هزار و ۳۱۵ واحد صنفی بازدید کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت : همچنین در این طرح ۴۷ واحد صنفی متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه پلمپ و برای ۳۰۲ واحد نیز اخطاریه پلمپ صادر شد .

رئیس پلیس امنیت عمومی استان با اعلام تداوم و تشدید این گونه برنامه ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از عموم شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و تلفن گویای ۲۱۸۲۵۸۲۵ اطلاع دهند.

***دستگیری سارق منزل با ۱۵۰ میلیون ریال طلای مسروقه در شاهین شهر

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر از دستگیری یک سارق حرفه ای منزل بلافاصله پس از سرقت و کشف ۱۵۰ میلیون ریال طلای مسروقه خبر داد.

سرهنگ “حسین بساطی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : مأموران گشت انتظامی کلانتری ۱۵ “گلدیس” شهرستان شاهین شهر حین گشت زنی در یکی از محلات موفق شدند فرد سارقی را که در حال پایین آمدن از دیوار یکی از منازل ویلایی محل بود مشاهده و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بازرسی بدنی از فرد دستگیر شده مقداری طلا به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال کشف شد.

وی افزود: با بررسی مأموران و پرس و جو از همسایگان مشخص شده که ساکنان منزل به مسافرت رفته و منزل خالی از سکنه می باشد که در این خصوص پرونده تشکیل و متهم به مراجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ بساطی در پایان از شهروندان محترم خواست :هرگز پول ، ارز و زیورآلات مازاد بر نیاز خود را درون منزل نگهداری نکنند و آنها را به صندوق امانات بانک ها سپرده و قبل از مسافرت تمامی راههای نفوذ منزل را مسدود و با روشن کردن چند چراغ تایمر دار علامتی دال بر خالی بودن منزل به جا نگذارند.

***راهکارهای عملی پلیس برای پیشگیری از سرقت منزل )

گروه اجتماعی _مسلماً مسافرت ها و خالی شدن منازل فرصتی مهیا برای ارتکاب جرم به سارقان می دهد، با این حال اگر بدانید نیمی از دزدی ها توسط آماتورها صورت می گیرد، تنها با رعایت چند نکته ساده می توانید از سرقت منازل خود جلوگیری کنید.

سرقت یکی از جرایم مهم و پر تعداد علیه مالکیت است که قدمتی به بلندای تاریخ مالکیت بر اموال دارد. اگرچه یکی از اهداف جرم نگاری سرقت و مجازات سارقین، ارعاب مرتکبین و دیگران از ارتکاب جرم مذکور است و اگرچه پلیس به عنوان متولی حفظ امنیت جامعه موظف به کار بست تدابیری برای جلوگیری از سرقت است، اما اقدامات مالکان از اموال خود در پیشگیری از سرقت موثرتر و کارآمدتر است.

آنچه در این یا دداشت متذکر می شویم حاصل تجرب کارشناسان نیروی انتظامی است که به صورت راهکارهای عملی ارائه می شود و می تواند از وقوع سرقت منازل شما جلوگیری کند.

۱-اگر فاصله بین در و قاب آن وجود دارد، برای جلوگیری از ورود دزدان چالاک، آن را با ورقه های فلزی پر کنید. اگر لولای درمنزلتان رو به بیرون نصب شده، به وارد شدن دزدان کمک زیادی می کند. اگر پنجره منزلتان کشویی است، یک تکه چوب محکم و یا لوله ای مناسب، به اندازه لنگه پنجره ای که باز می شود، از وسط پنجره باز شو به قاب آن تکیه دهید و با این کار از باز شدن پنجره از خارج جلوگیری کنید.

۲-ماموران تبلیغاتی بسیاری شرکت ها، رستوران ها و آموزشگاه ها، تراکت های تبلیغاتی را از لای در خانه به داخل می اندازند. نکته قابل ذکر در این جا این است که وقتی شما مدتی است در خانه نیستید، این کاغذها همان جا باقی می مانند و به سارقان این علامت را می دهند که خانه شما خالی است بنابراین قبل از رفتن از یکی از نزدیکان و یا همسایگان مورد اعتمادتان بخواهید که هر روز این کاغذ را از لای در بردارد.

۳-مقابل کلیه پنجره ها، نورگیر، پاسیو و روی دیوارهای کوتاه حفاظ مقاوم و مطمئن نصب کنید. برای کلیه طبقات بالاخص در طبقات هم کف و دریچه مسیر لوله های تاسیساتی ساختمانی قفل های محکم و استاندارد استفاده کنید. بنابر این درب راهرو و پشت بام را با حفاظ نرده ای ایمن کنید.

۴-در صورتی که بیرون منزل شما فاقد روشنایی است، با نصب لامپ روشنایی محل را تامین کنید. بهترین گزینه برای روشنایی درب منزل استفاده از لامپ های حسگر است که به محض نزدیک شدن اشخاص و یا تشخیص کوچک ترین حرکتی در محدوده خود، برای مدتی به طور خودکار روشن می شود.

۵-نقاطی که احتمال ورود به منزل توسط سارق می رود را علاوه بر اینکه با حفاظ های آهنی ایمن سازی می نمایید، حتماً مجهز به کنترل از طریق دوربین مداربسته نیز باشد. شما با این کار حتی می توانید در هر جای دنیا که باشید با اتصال به اینترنت تصاویر دوربین های نصب شده در منزل را مشاهده کنید و از راه دور اوضاع را تحت نظر داشته باشید.

۶-اگر از دزدگیر برقی استفاده می کنید به طور مرتب آن را کنترل و معایبش را بر طرف نمایید و هنگام خروج از منزل کلید آن را باز نمایید. اگر منزلتان را به اینگونه سیستم های حفاظتی مجهز کرده اید، حتما جعبه سیم ها را پنهان کنید، زیرا دزدها در اولین قدم پس از ورود به منزل درصدد قطع کردن سیم کشی منزل هستند.

۷-در صورت خروج از منزل، تنها به بستن در خروجی منزل اکتفا نکرده و کلیه درهای داخل منزل و اتاق ها را قفل نموده تا راه نفوذ از سارقان سلب شود و شرایط زمانی و محیطی برای جست و جو سخت تر شود.

۸-اگر خانه های اطراف شما خالی از سکنه است یا در مجاورت آن ها مشغول ساختمان سازی هستند لازم است که حتی المقدور از مسافرت صرف نظر کنید و یا شخص مورد اطمینانی در منزل شما به طور موقت سکونت کند زیرا در چنین شرایطی لازم است از منزل خود مراقبت بیشتری به عمل آورید.

در مواجهه با سرقت چه کنیم؟

۱-خونسردی خود را حفظ کنید

۲-به هیچ چیز دست نزنید و جای چیزی را تغییر ندهید تا اثر انگشت سارقان و آثار جرم از بین نرود.

۳-با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید

۴-چانچه بر اثر سرقت، شیشه در یا پنجره ای شکسته شده باشد از جمع آوری خرده شیشه ها خودداری کتید.

۵-از دست زدن به آثار باقیمانده از سارق مانند، خون، مو و… خودداری کنید.

۶-از دست زدن به لیوان، کاسه، میزهای شیشه ای یا هر ظرفی که در محل وقوع سرقت وجود داشته خودداری کنید.

۷-از دست زدن و جابجایی اشیای به جا مانده از سارق مانند قیچی، چاقو، کیف، کت، دکمه و.. که ادله ارتکاب جرم هستند پرهیز کنید.

۸-به افراد غیر مسئول اجازه دست زدن به صحنه سرقت را ندهید.

۹-از تجمع افراد در محل سرقت جلوگیری کنید.

۱۰-مراحل پیگیری سرقت توسط پلیس را برای هیچ کس بازگو نکنید

تهیه و تنظیم: اداره آموزش همگانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا