شهر و جامعهعناوین اخبار

میراث مبل رهنان برندی برای توسعه صنعت مبل

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، در اولین جشنواره ملی بازار مبل رهنان که در منطقه رهنان اصفهان افتتاح شد، انواع مبلمان منزل، اداری، اتاق خواب کودک، سرویس خواب، میز و صندلی در قالب بیش از ۵۰۰ فروشگاه به مشتریان عرضه می‌شود.

هدف از این جشنواره ارائه توانمندی های استان اصفهان در زمینه صنعت چوب و مبلمان به تمام کشور است.

 این جشنواره با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، شهرداری منطقه ١١ اصفهان، صدا و سیما و مساعدت امام جمعه رهنان برگزار شده و تا پایان سال ۹۷ ادامه دارد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان، در آیین افتتاح ” جشنواره ملی بازار مبل رهنان ” با بیان اینکه صنعت مبل رهنان در همه کشور زبانزد است، اظهار کرد: از زمانی که بحث الحاق رهنان به اصفهان مطرح شد، اتفاقات خوبی در این منطقه افتاد که باید استمرار داشته باشد تا حق و حقوق مردم این منطقه لحاظ شود. امروز ما به عنوان میراث دار، مسئول حفظ و انتقال این صنعت به آیندگان هستیم.

علیرضا نصر اصفهانی دغدغه مدیران شهری و استانی را حفظ سرمایه های گذشتگان ذکر کرد و افزود: در این راه هر کمکی از دست مدیریت شهری برمی آید، انجام می دهیم و هر اقدامی که برای تجلی هنر مردم لازم باشد پیگیری آن وظیفه مسئولان است.

وی بر لزوم همگامی صنعت مبل رهنان با بازارهای جهانی تاکید کرد و ادامه داد: با وجود به اوج رسیدن صنعت مبل در جهان، سهم ایران از این بازار تنها سه درصد است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: فعالان صنعت مبل در کشور باید سلیقه مصرف کنندگان را مورد توجه قرار داده و  کالاهای درخواستی مشتریان را تامین کنند زیرا دنیای رقابت و مشتریان در انتظار کارهای جدید هستند.

وی با بیان اینکه سبک کاسبی، اقتصاد و تجارت نسبت به گذشته متفاوت شده است، تاکید کرد: وجود انسان های خلاق در این عرصه لازمه پیشرفت و نوآوری است. ما می‌توانیم در زمینه صنعت مبل در دنیا عرض اندام کنیم و امروز وظیفه ما توجه جدی برای معرفی این صنعت به جهانیان است.

جشنواره مبل گامی محکم برای معرفی این صنعت به شهروندان اصفهانی است

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان نیز در این آیین با بیان اینکه گام هایی برای ثبت برند مبل رهنان برداشته شده است، گفت: زیر ساخت‌های این کار فراهم و صادرات به حوزه خلیج فارس و ترکیه در دستور کار است.

حمید اشرفی با بیان اینکه در ابتدای ورود شهرداری منطقه ۱۱ با رویکرد ثبت برند مبل رهنان جلسات متعددی با اتحادیه صنایع چوب اصفهان، انجمن صنفی مبل و تعدادی از فعالان این صنعت برگزار شد، اظهار کرد: در کمال تاسف سهم ناچیز ایران از صادرات مبل نشان می‌دهد موفق به ایفای نقش خود به عنوان یک عامل مهم توسعه نشده ایم.

وی نبود مطالعه بازار،  فقدان تحلیل از میزان تقاضا، مشخص نبودن بازار هدف، کیفی نبودن برخی تولیدات و ابهاماتی که از وضعیت این صنعت در آینده وجود دارد را از موانع سر راه صنعت چوب رهنان ذکر کرد و افزود: این جشنوار گامی محکم برای معرفی این صنعت به شهروندان اصفهانی و کشور و قدمی برای توسعه اقتصادی و بهبود صادرات مبل است.

لزوم حفظ برند مبل رهنان به عنوان میراثی از گذشتگان

امام جمعه رهنان نیز در این مراسم گفت: در بعضی نمایشگاه‌ها پرچم ترکیه یا کشورهای دیگر دیده می‌شود. این در حالیست که برای حمایت از اقتصاد مقاومتی و کالای ایرانی باید با افتخار پرچم ایران را نصب کنیم. باید مبل رهنان کالایی بشود که به داشتن آن افتخار کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسین محمدی برند مبل رهنان را برندی شناخته شده در کشور ذکر کرد و افزود: این برند باید به عنوان میراثی از گذشتگان حفظ شود.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان باید هوای کارگران را داشته باشند، تاکید کرد: تولیدکنندگان باید در این وضعیت اقتصادی، تعداد بیشتری از افراد را در امور تولید به کار گیرند تا کمکی به وضعیت معیشتی آنها شود.

امام جمعه رهنان گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها باعث جلوگیری از رونق کسب و کار کسبه می‌شود که شاید ماه‌ها منتظر مانده اند تا بهار کسب و کارشان برسد و فروش داشته باشند.

وی اظهار کرد: لازم است فعالان صنعت مبل، مبل‌های خود را در سه‌ شنبه های بدون خودرو در گذر فرهنگی رهنان به نمایش بگذارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا