اخبار صنعت، معدن و تجارتتیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

روابط اقتصادی ایران و گرجستان در صورت احترام متقابل توسعه  می یابد

به گزارش سرمایه گستران ، سید عبدالوهاب سهل آبادی در دیدار رییس هیات مدیره یک هلدینگ ساختمان گرجستان تصریح کرد:طی ماه های اخیر رفتار ناشایستی از سوی دولت گرجستان با فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران ایرانی صورت گرفته که روابط اقتصادی دو طرف را  مورد مخاطره قرار داده است.

وی اضافه کرد:مردم ایران از نحوه برخورد دولت گرجستان بسیار ناراضی و سرمایه گذاران ایرانی خواستار ترک این کشور و فروش آپارتمان ها به نصف قیمت اند.

سهل آبادی تاکید کرد:جمهوری اسلامی ایران کشور قدرتمند و توانمند است که در عرصه بین المللی با آمریکا رو در رو مقابله می کند و هیچ بی احترامی را نسبت به شهروندانش بویژه فعالان اقتصادی نمی پذیرد.

وی تصریح کرد:رفتار دولت گرجستان با ایرانیان پس از روی کار آمدن  سالومه زورابیشویلی رییس جمهور جدید متفاوت از گذشته شده است و فعالان اقتصادی ایران نمی توانند نسبت به بی احترامی خاموش باشند.

سهل آبادی در بخش دیگری از سخنان خود از آمادگی تشکیل شرکت مشترک  بین فعالان اقتصادی استان اصفهان و گرجستان خبر داد و گفت:این شرکت می تواند نیازهای صنعت ساختمان و سیار بخش های گرجستان را تامین کند.

وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی محل تجمع تولیدکنندگان و بازرگانان است،افزود:اتاق ها می توانند نقش مهمی در معرفی فرصت های سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار  ایفا کنند.

وی سرمایه گذاری ایرانیان در گرجستان  طی سال های اخیر را قابل توجه دانست و گفت:بسیاری از خریداران ساختمان ها در گرجستان را ایرانیان تشکیل می دهند.

نیکا مرابیشویلی (Nika Merabishvili)رییس هیات مدیره هلدینگ ساختمانی وایزمند گرجستان در این دیدار خواستار همکاری با شرکت های ساختمانی استان اصفهان در تامین مواد اولیه بویژه مصالح ساختمانی  و معرفی فرصت های سرمایه گذاری در بخش ساختمان شد .

وی با اشاره به ظرفیت تولید مصالح ساختمانی در استان اصفهان گفت:آهن ،آجر و سیمان پرمصرف ترین کالاهای ساختمانی در گرجستان است که علاقه مند به خرید از استان اصفهان هستیم.

پرویز اخوان مدیر شرکت سرمایه گذاری توکاریل  در این دیدار خواست سرمایه گذاری دو جانبه شرکت های گرجی و اصفهان  شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا