شهر و جامعهعناوین اخبار

۱۰ درصد روستاییان اصفهان تحت حمایت کمیته امداد هستند

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد اصفهان، محمدرضا متین پور، مدیرکل کمیته امداد اصفهان بابیان اینکه ساختار اقتصادی زندگی در روستاها شکننده‌تر از شهرهاست، گفت: هر منطقه روستایی امکانات معدودی برای اشتغال و کسب درآمد دارد و همین باعث آسیب‌پذیری بیشتر ساکنان روستاها در برابر عوامل ایجادکننده فقر است.

متین پور باقی ماندن جمعیت سالمندان در روستاها و وجود تمایل جمعیت جوان روستایی استان برای مهاجرت به شهرها را از دیگر عوامل دخیل در افزایش جامعه تحت حمایت این نهاد در روستاها اعلام کرد و گفت: بیشتر مددجویان این نهاد در روستاها را سالمندان ۶۰ سال به بالا تشکیل می‌دهند که به علت نداشتن بیمه بازنشستگی، از مستمری و خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

وی ادامه داد: ۶۲ هزار و ۱۲۸ نفر معادل بیش از ۱۰ درصد از جمعیت ۶۱۳ هزارنفری روستاییان استان تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و از خدمات این نهاد به‌ویژه مستمری ماهیانه برخوردار هستند.

متین پور نسبت مددجویان ساکن در مناطق شهری به‌کل جمعیت شهرهای استان را نزدیک به دو و نیم درصد اعلام کرد و گفت: درمجموع مددجویان شهری و روستایی تحت حمایت کمیته امداد اصفهان سه و نیم درصد از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل کمیته امداد اصفهان تأکید کرد: کشاورزی و دامداری محور اقتصاد اکثر روستاهای استان است و خشک‌سالی و کم‌آبی چند سال اخیر به تضعیف اقتصاد این مناطق و کم و فقیر شدن جمعیت آن‌ها منجر شده است.

وی بزرگ‌ترین کمک به نهادهای حمایتی را کند کردن آهنگ ایجاد فقر دانست و گفت: در کنار سیاست‌گذاران و دولتمردان که نقش اصلی در افزایش رونق اقتصادی و به دنبال آن کاسته شدن از فقر را دارند؛ مردم نیز می‌توانند با حمایت از تحصیل، آموزش، اشتغال نیازمندان و ایجاد کسب‌وکارهای خود در روستاها به رونق اقتصاد استان کمک کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا