تيتر يكشهر و جامعهعناوین اخبار

کاهش مشکلات شهروندان در حوزه ساخت و ساز، نتیجه تعامل شهرداری و نظام مهندسی

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، شهردار اصفهان در این دیدار اظهار کرد: نهادهایی مانند نظام مهندسی ساختمان، نهادهایی ریشه دار هستند که در دنیا به رشد و تکامل رسیده اند.

قدرت الله نوروزی تصریح کرد: این نهادها برای تکامل شهرها، استفاده بهینه از امکانات موجود، ساماندهی شهرها و ایجاد یک نظام نوین شهرسازی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه لازم است تعامل بسیار خوبی میان شهرداری و نظام مهندسی ساختمان به منظور کاهش مشکلات شهر برقرار شود، ادامه داد: از شاخصه های شهر زیست پذیر که از دغدغه های مهم ما است، این است که شهر از لحاظ نظام مهندسی به درستی تکمیل شده، بیشترین بهره وری را داشته و از لحاظ زیرساخت های شهری با کمترین خطر مواجه باشد.

شهردار اصفهان تاکید کرد: محور کار ما در شهرداری حقوق شهروندی است که بخش بسیار زیادی از آن را می توان در نظام مهندسی ساختمان جستجو کرد. کیفیت،‌ نظم، دارا بودن زیرساخت ها از شرایط اولیه و … از مصادیق حقوق شهروندی در سازمان نظام مهندسی است.

وی تاکید کرد: تعامل میان شهرداری و نظام مهندسی ساختمان می تواند کمکی برای بهبود کیفیت زندگی در شهر باشد.

کیفی سازی فضاهای شهری لازمه شهر پایدار

رییس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این دیدار اظهار کرد: در دوره جدید شاهد تعامل بسیار بیشتر مجموعه مدیریت شهری با سازمان نظام مهندسی هستیم. این ارتباط هم می تواند به حرفه مهندسی و هم به مدیریت شهری کمک کند.

شیرین طغیانی با بیان اینکه کیفیت فضاهای شهری وابسته به کیفیت بناها و و بناها وابسته به مجموعه ای از هنر و تخصص مهندسان است، افزود: هر اقدام جدید که موضوع کیفی سازی را در دستور کار دارد ممکن است با اقبال عمومی مواجه نشود. بنابراین تعامل بیشتر نظام مهندسی و مدیریت شهری می تواند مراحل را ساده تر کرده و به نتایج بهتری برساند.

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: برگزاری همایش و رویدادها از سوی سازمان نظام مهندسی که با تعامل شهرداری انجام می شود، می تواند در موضوع فرهنگ سازی خروجی بسیار خوبی برای شهر اصفهان داشته باشد.

فرونشست زمین استان اصفهان را تهدید می کند

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان نیز در این دیدار اظهار کرد: لازم است مراودات نظام مهندسی با شهرداری مراودات مناسبی باشد زیرا هر میزان شهرداری و سازمان در کنار یکدیگر قرار داشته باشند کار مردم تسهیل و از رفت و آمدهای غیرضروری مردم جلوگیری می شود.

غلامحسین عسکری تصریح کرد: قرار است همایشی در خصوص انرژی و ساختمان پایدار و نمایشگاهی با موضوع بهره وری آب و انرژی در صنعت و حمل و نقل طی روزهای آینده برگزار شود که می طلبد در این موارد شهرداری به عنوان رکن اصلی خدمات، همکاری سازنده ای با نظام مهندسی داشته باشد.

وی با بیان اینکه پدیده ای مانند فرونشست زمین، استان اصفهان را تهدید می کند، افزود: لازم است در موضوع بهره وری انرژی و آب کارهای عملی و اساسی انجام دهیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا