حوادث پلیسعناوین اخبار

انهدام ۲۸ باند سرقت و دستگیری ۱۳۷ سارق طی ۲۴ ساعت گذشته در تهران

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، سردار حسین ساجدی نیا روز چهارشنبه با بیان اینکه کار اطلاعاتی و عملیاتی شناسایی این باندها حدود دو ماه طول کشید، افزود: درهمین ارتباط ۱۳۷ سارق به عنف، منزل و خودور نیز با اجرای این عملیات دستگیر شدند. 
وی با اشاره به اینکه متاسفانه میانگین سنی سازقان دستگیر شده ۱۸ تا ۲۰ سال است، گفت: ۷۲ نفر از دستگیرشدگان، از سارقان سابقه دار هستند. 
رییس پلیس پایتخت با تاکید بر اینکه برنامه ریزی و اقدامات لازم برای ایجاد نظم و امنیت در ایام نوروز انجام شده، افزود: پلیس تهران بزرگ با آماده باش کامل در ایام تعطیلات نوروزی، پوشش انضباطی و امنیتی جامع و کاملی را در کلانشهر تهران خواهند داشت. 
به گفته سردار ساجدی نیا، به همین منظور مکان های ویژه ای با عنوان ایستگاه های نوروزی پلیس در سطح محلات مختلف تهران دراین ایام ایجاد شده است. 
وی از مسئولان دستگاه قضایی خواست که به منظور حفظ امنیت و نظم بیشتر جامعه، با مرخصی مجرمان و سارقان سابقه در طول ایام نوروز موافقت نکنند. 
سردار ساجدی نیا ادامه داد: البته پلیس تهران بزرگ کنترل خوبی در سطح شهر دارد و هدف ما ایجاد امنیت بیشتر برای شهروندان است. 
فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه به فعالیت های پلیس آگاهی در طول سال جاری اشاره کرد و گفت: بیش از یک هزار و ۳۰۰ باند سرقت از ابتدای سال جاری تاکنون در تهران بزرگ شناسایی و اعضای این باندها دستگیر شده اند. 
سردار ساجدی نیا تصریح کرد: این اقدامات منجر به کاهش ۱۲ درصدی آمار انواع سرقت پایتخت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شده است. 

* اجرای دو مرحله ای طرح نوروزی پلیس تهران بزرگ 
رئیس پلیس تهران بزرگ همچنین به اجرای طرح نوروزی دو مرحله ای پلیس پایتخت با هدف برقراری نظم و امنیت اشاره کرد و گفت: مرحله نخست این طرح از ۱۵ اسفندماه با تمرکز پلیس بر روی بازار، مجتمع های تجاری و مراکز خرید آغاز و تا پایان سال ادامه دارد. 
وی افزود: مرحله دوم طرح نیز، اول تا ۱۵ فروردین سال ۹۵ با محوریت تامین آرامش، امنیت و نظم شهری اجرا خواهد شد. 
به گفته وی، حضور محسوس و نامحسوس ماموران انتظامی در مجتمع های تجاری ، بازار و مراکز خرید از جمله محورهای اصلی اجرای این طرح امنیتی، انضباطی است. 
سردار ساجدی نیا اظهار کرد: در بحث گذرنامه نیز اداره کل اتباع و گذرنامه نیروی انتظامی تا ۲۹ اسفندماه و همچنین ایام نوروز، خدمت رسانی به شهروندان را انجام می دهد. 
به گفته وی، از سوی دیگر و با هماهنگی های انجام شده ساعت کار صنوف خدماتی پایتخت ازجمله رستوران ها، از ۱۵ اسفند تا پایان سال نیز به منظور ارائه تسهیلات و خدمات بیشتر به شهروندان تا ساعت یک بامداد تعیین شده است. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا