تیتر دوحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

شناسایی ۵ هزار خودروی آلاینده در طرح “دیدبان آلودگی هوا”پلیس اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ” رضا رضایی” با اعلام این خبر گفت: این روزها آلودگی هوا یکی از مهم ترین چالش های جدی در کلانشهرهای کشور به ویژه کلانشهر اصفهان است که سلامت مردم را به خطر می اندازد.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل آلودگی هوا، دود ناشی از خودروها و موتورسیکلت های بنزینی است اظهار داشت:برابر قانون خودروهای شخصی با ۴سال زیر مدل ساخت و خودروهای عمومی با یک سال زیر مدل ساخت نیاز به معاینه فنی دارند.

سرهنگ رضایی در ادامه از اجرای طرحی با عنوان “دیدبان آلودگی هوا” با همکاری شهرداری اصفهان خبر داد و گفت: در این طرح که از اول دی ماه در هسته مرکزی شهر اصفهان اجرا شده تا کنون یک هزار دستگاه خودرو از طریق “دستگاه هوشمند سنجش میزان آلودگی” مورد آزمایش قرار گرفتند که ۲۹۰ دستگاه از این خودروها آلوده تشخیص داده شدند.

وی از شناسایی ۵ هزار دستگاه خودروی آلوده و دودزا به طور همزمان با اجرای طرح مذکور در سطح استان خبر داد و افزود: پلاک این خودروها فک شده و پلاک اعزام به تعمیرگاه بر روی آنها نصب و تا زمانی که وسیله نقلیه مربوطه نسبت به رفع نقص و اخذ مجدد معاینه فنی اقدام نکند پلاک در توقیف پلیس باقی خواهد ماند.

این مقام انتظامی بیان داشت: همچنین تعداد ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین فاقد معاینه فنی نیز در بازه زمانی ۱۶ روزه دی ماه شناسایی و مورد اعمال قانون قرار گرفتند.

رئیس پلیس راهور استان در خصوص مدت زمان استفاده از برگ معاینه فنی گفت: خودروهای شخصی هر یک سال یک مرتبه و خودروهای عمومی هر ۶ ماه یک بار بایستی نسبت به دریافت برگ معاینه فنی اقدام کنند.

وی میزان جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی را ۵۰۰ هزار ریال عنوان کرد و گفت: قانون علاوه بر این برای دودزا بودن خودروها نیز جریمه ۴۵۰ هزار ریالی را در نظر گرفته است.

سرهنگ رضایی با تاکید بر اینکه پلیس راهور بدون اغماض با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی برخورد قانونی می کند گفت: به رانندگان توصیه می کنیم قبل از اینکه توسط پلیس مورد اعمال قانون قرار گیرند هرچه زودتر نسبت به معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند.

رئیس پلیس راهور استان، از تمامی دستگاه ها، سازمان ها و ارگان ها نیز خواست هرچه سریعتر نسبت به تعمیر خودروهای دودزا و آلاینده خود اقدام کنند چرا که اعمال قانون برای همگان یکسان است و پلیس در انجام ماموریت خود هیچ تفاوتی بین خودروهای شخصی با عمومی و سازمانی قائل نخواهد شد.

سرهنگ رضایی در پایان، کاهش آلودگی هوا را نیازمند مشارکت همه جانبه مردم و دستگاه ها عنوان کرد و گفت: به رانندگان توصیه می کنیم از تردد با خودرو به صورت تک سرنشین خودداری کنند، پشت چراغ قرمز های طولانی مدت خودروی خود را در حالت خاموش نگهدارند، برای تردد در هسته مرکزی شهر بیشتر از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایند، ضمن اینکه باید اذعان کنیم استانداردسازی خودروها و جابجایی صنایع آلوده کننده محیط زیست و آلودگی هوا از اطراف شهر نیز می تواند از جمله راه حل های مهم برای رفع معضل آلودگی هوا باشد.

***بارش برف در محورهای ارتباطی استان اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_رئیس پلیس راه استان از بارش برف در برخی محورهای ارتباطی این استان و بارش پراکنده باران در اکثر محورها خبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: بحمدالله در اکثر نقاط استان اصفهان رحمت الهی در حال بارش است که امید است رانندگان محترم توصیه های پلیس را رعایت و سفری بی خطر داشته باشند.

رئیس پلیس راه استان افزود: هم اکنون در گردنه “خروس گلو”، محور های “سمیرم-شهرضا” و گردنه “ملااحمد”، برف در حال بارش است و رانندگانی که قصد تردد از این محورها را دارند حتما باید زنجیر چرخ همراه داشته باشند و پلیس از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ ممانعت می کند.

این مقام انتظامی با اشاره به بارش باران و وزش باد در دیگر محورهای ارتباطی استان اصفهان، بیان داشت: در این مواقع با سرعت مطمئنه رانندگی کنید و از عجله و شتاب و تغییر ناگهانی مسیر بپرهیزید تا تسلط کافی بر خودروی خود داشته باشید.

سرهنگ پورقیصری در پایان تاکید کرد، حتی الامکان از سفرهای غیر ضروری خودداری کنید ، باک خودروی خود را کاملا پر کنید، از سالم بودن بخاری و برف پاکن های خودرو مطمئن باشید و پتو و مقداری جیره خشک به همراه داشته باشید تا ان شاءالله سفری بی خطر داشته باشید.#

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا