تيتر يكشهر و جامعهعناوین اخبار

کمک به حرفه‌آموزی ۸۹۷۱ مددجوی اصفهانی/ورود ۱۰ هزار نیکوکار جدید به جمع حامیان ایتام اصفهانی

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد اصفهان، بهرام سوادکوهی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اصفهان، گفت: کمک به خوداشتغالی مددجویان و موفقیت آن‌ها در راه‌اندازی کسب‌وکار به شکل تفکیک‌ناپذیری به آموختن یک حرفه، وابسته است.

سوادکوهی ماهیت طرح‌های اشتغالی که با تسهیلات این نهاد راه‌اندازی می‌شود را مجری محور دانست و گفت: در این طرح‌ها کار اصلی که منجر به ارائه خدمات یا تولید یک کالا می‌شود می‌بایست توسط مجری طرح انجام شود و این مسئله اهمیت کار بلد بودن مددجویان متقاضی وام‌های اشتغال را دوچندان می‌کند و کمیته امداد اصفهان به‌منظور کمک به خودکفایی این نیازمندان زمینه آموختن حرفه‌های موردنظر را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

وی افزود: ۸ هزار و ۹۷۱ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اصفهان تا انتهای پائیز امسال از خدمات حرفه‌آموزی ارائه‌شده توسط این نهاد بهره‌مند شدند.

سوادکوهی خدمات حرفه‌آموزی ارائه‌شده توسط کمیته امداد اصفهان را در سه سطح مقدماتی، مهارتی و پایدارسازی و توسعه دسته‌بندی کرد و گفت: در بازه زمانی یادشده هزار و ۵۶۵ نفر از آموزش‌های مقدماتی، هزار و ۹۵۳ نفر از آموزش‌های مهارتی و پنج هزار و ۴۵۳ نفر نیز از آموزش‌های مربوط به پایدارسازی و توسعه کسب‌وکار بهره‌مند شدند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اصفهان با اشاره به سهم بیش از ۵۰ درصدی آموزش‌های مربوط به پایدارسازی و توسعه از کل خدمات حرفه‌آموزی این نهاد، تأکید کرد: طرح‌های اشتغال مددجویان تا پنج سال تحت نظارت کارشناسان این نهاد باقی می‌مانند و مددجویان از حمایت‌های حین اجرای طرح به‌ویژه آموزش‌های مربوط به پایدارسازی و توسعه و همچنین تزریق سرمایه در قالب وام مجدد بهره‌مند می‌شوند.

سوادکوهی متوسط وام اشتغال پرداختی به مددجویان را ۲۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: با این مبلغ بهترین گزینه برای مددجویان مشاغل خدماتی است و تمایل جامعه مخاطب طرح‌های اشتغال این نهاد نیز به همین سمت است به شکلی که بیش از ۷۰ درصد خدمات آموزشی ارائه‌شده به مددجویان در این زمینه متمرکزشده است.

**ورود ۱۰ هزار نیکوکار جدید به جمع حامیان ایتام اصفهانی

در نه‌ماهه سپری‌شده از سال جاری ۱۰ هزار و ۱۷۰ نیکوکار جدید به جمع حامیان ایتام و فرزندان محسنین اصفهانی پیوستند.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد اصفهان، مهدی رنجکش، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اصفهان، گفت: امسال شاهد استقبال خوب مردم اصفهان از طرح‌های اکرام ایتام و فرزندان محسنین هستیم به‌نحوی‌که ۱۰ هزار و ۱۷۰ نیکوکار جدید در این مدت به جمع حامیان ایتام و فرزندان محسنین اصفهانی پیوستند.

وی با اشاره به روش‌های مشارکت در طرح‌های اکرام ایتام و فرزندان محسنین، گفت: همشهریان عزیز می‌توانند با مراجعه به واحد اکرام در دفاتر کمیته امداد در محل زندگی خود، حضور در پایگاه‌های مناسبتی این نهاد و یا مراجعه به تارنمای mohsenin.ir نسبت به قبول حمایت این فرزندان اقدام کنند.

رنجکش افزود: هم‌اکنون بیش از ۶۱ هزار و ۲۵۸ حامی در سراسر استان در این طرح مشارکت دارند که ۴۱ هزار و ۵۲۳ نفر از آن‌ها از ایتام، ۱۸ هزار و ۱۵ نفر از فرزندان محسنین و هزار و ۷۲۰ نفر هم به‌صورت تلفیقی عهده‌دار این خیر ماندگار هستند.

وی یادآور شد: این حامیان مبالغی را در بازه‌های زمانی مشخص به‌حساب فرزندان معنوی خود واریز می‌کنند و در مناسبت‌های گوناگون نیز با اهدای کالا و خدمات دستگیر این نیازمندان هستند.

رنجکش در ادامه با اشاره به جمعیت فرزندان خدمات گیرنده در این طرح‌ها، گفت: شش هزار و ۲۹۸ نفر از ایتام در سراسر استان تحت حمایت این نهاد قرار دارند که همگی دارای حامی هستند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اصفهان همچنین گفت: تاکنون موفق به جذب حامی برای ۱۰ هزار و ۶۰۰ فرزند محسنین شده‌ایم و کماکان ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر از آن‌ها فاقد حامی هستند و کمک به این نیازمندان آسیب‌پذیر به همت مردم نیکوکار استان وابسته است.

رنجکش توضیح داد: فرزندان محسنین آن دسته از نیازمندانی هستند که پدر آن‌ها در قید حیات است اما به علت بیماری یا ازکارافتادگی تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند. وی نیازمندی این فرزندان را کمتر از ایتام ندانست و ابراز امیدواری کرد که با تلاش‌های شبانه‌روزی خادمان مردم در این نهاد، تعداد فرزندان محسنین بدون حامی به صفر برسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا