تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

وقف در امور آموزشی و سلامت موجب ارتقاء و پیشرفت جامعه می شود

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، طاهره چنگیز در ارتباط  با اجرای طرح مهر تندرستی توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار داشت: وقف در حوزه هایی همچون؛ آموزش، بهداشت و سلامت توسط واقفان نیک اندیش اجر، پاداش و ثواب بسیار زیادی به همراه دارد که این امر خدمت بسیار بزرگی به جامعه محسوب می شود.

وی در ادامه به کارکردهای وقف در جامعه اشاره کرد و گفت: وقف در حوزه آموزش و سلامت احسان ماندگاری برای واقف محسوب می شود که ثواب و پاداش آن در طول حیات واقف و پس از مرگ وی برای فرد چندین برابر محاسبه می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به نقش و کاربرد سلامت در ارتقاء و پیشرفت جامعه اشاره و ادامه داد: حوزه هایی مانند آموزش و سلامت هیچگاه پایان و انتهایی ندارند و در هر زمانی مورد نیاز است تا با ارتقاء سطح بهداشت و سلامت جامعه باعث ارتقاء سطح زندگی شهروندان جامعه شویم و وقف می تواند در این راستا بسیار موثر و راهگشا باشد.

طاهره چنگیز در ادامه به اولویت سنجی در راستای ایجاد وقف های جدید در حوزه بهداشت و سلامت اشاره و بیان کرد: تعیین اولویت و پیدا کردن مصادیق این اولویت ها با مشورت با افراد متخصص موجب می شود تا وقف در راستای طرح جامع راهبردی آموزش و سلامت کشور تاثیرگذارتر و موثرتر واقع شود.

وی در ادامه خاطر نشان شد: دانشکده علوم پزشکی به عنوان مجموعه ای که به صورت تخصصی متولی آموزش و خدمات پزشکی در کشور است و همچنین به عنوان یک مرجع در امور سلامت و درمان و آموزش محسوب می شود آمادگی آن را دارد تا به متولیان موقوفات و اداره اوقاف و امور خیریه در راستای نحوی کمک و محل کمک عواید موقوفات و همچنین ایجاد وقف های جدید در حوزه بهداشت و سلامت مشاوره تخصصی و لازم را به واقفان نیک اندیش ارائه دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یادآور شد: اجرای نیات واقفان نیک اندیش براساس نیازسنجی هایی که به عمل آمده و مورد نیاز جامعه است منجر به تاثیرگذاری بیشتر در راستای ارتقاء سطح بهداشت و سلامت جامعه می شود.

طاهره چنگیز گفت: توصیه من به متولیان موقوفات و همچنین واقفان نیک اندیش این است که با متخصصان بهداشت و سلامت در راستای تاثیرگذاری بیشتر کمک موقوفات مشورت و تعامل کنند تا این کمک ها بیش از پیش در روند ارتقاء بهداشت و سلامت جامعه آثار و برکات خود را نشان دهد.

وی در ادامه اضافه کرد: در دانشکده علوم پزشکی قسمتی به عنوان امور خیرین سلامت وجود دارد که از نظر فنی و تخصصی به افراد خیر و نیکوکارانی که قصد فعالیت در این حوزه را دارند مشاوره می دهد و اداره اوقاف و امور خیریه و متولیان و واقفان نیک اندیش نیز می تواند از ظرفیت این مشاوران برای راهنمایی در جهت ایجاد وقف های جدید در حوزه آموزش، بهداشت و سلامت استفاده نمایند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درادامه به اولویت های بخش بهداشت و سلامت در جامعه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با توجه به شرایط جامعه و شهرنشینی از نظر بار بیماری ها و مشکلات سلامت مردم در حوزه بیماری های قلبی و عروقی، دیابت، سرطان ها، اعصاب و روان و تصادف و سوانح حوزه سلامت و بهداشت نیازمند کمک و یاری است و اگر واقفان نیک اندیش بتوانند موقوفاتی را در راستای آموزش و پیشگیری در درجه اول و تشخیص به موقع و درمان زود هنگام و همچنین توانبخشی ناشی از این بیمارها وقف کنند بیشترین کمک را به حوزه بهداشت و سلامت و مردم در جامعه کرده اند.

***کارگاه آموزشی مرتلین قرآن کریم شمال استان اصفهان برگزار شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: کارگاه آموزشی مرتلین قرآن کریم شمال استان اصفهان با هدف شناسایی مرتلین برتر قرآنی به میزبانی کاشان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین توسلی اظهار داشت: این کارگاه آموزشی جهت شناسایی و آموزش مرتلین قرآن کریم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل به همت و میزبانی اداره اوقاف کاشان با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه برگزار شد.

وی در ادامه افزود: اولین جلسه این کارگاه با حضور استاد حاج احمد ابوالقاسمی عضو شورای عالی قرآن و مدیر رادیو قرآن تشکیل شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان در ادامه اضافه کرد: این کارگاه حدود چهار تا پنج جلسه نصف روزه در کاشان برگزار می شود و در پایان ترتیل قاریان ضبط و به شورای عالی قرآن ارسال می شود تا پس از تایید و مشخص شدن مقدار و مدت تلاوت مرتلین در شورای عالی قرآن برای قرائت در آیین های جزء خوانی قرآن کریم ماه مبارک رمضان مشخص شود.

حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی در ادامه یادآور شد: هرسال در ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی در جوار بقاع متبرکه اجرا می شود که یکی از برنامه های این طرح برپایی کرسی های تلاوت توسط قاریان برتر و مطرح کشوری است که بیشتر این محافل نورانی توسط شبکه قرآن پوشش داده می شوند و برگزاری این کارگاه این کارگاه نیز به شناسایی این قاریان جهت حضور در این کرسی های کمک شایانی می کند که امسال برای دومین سال متوالی با همکاری و مشارکت شورای عالی قرآن کشور در کاشان برگزار می شود.

وی در پایان گفت: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با واحد فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان تماس حاصل نمایند.

***مجموعه تفریحی، خانوادگی امامزاده خیر النساء(س) بن رود افتتاح می شود

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بن رود و جرقویه علیا گفت: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در یوم الله دهه فجر مجموعه تفریحی، خانوادگی امامزاده خیر النساء(س) بن رود به بهره برداری می رسد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، امراله اصغری ورزنه اظهار داشت: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و همچنین ارائه خدمات مناسب برای جذب گردشگران مذهبی و براساس تفاهم نامه و توافقی که بین اداره اوقاف و امور خیریه بن رود و جرقویه علیا صورت گرفته است از اول سال جاری پروژه ساخت پارک کودک و پارک خانواده در جوار حرم مطهر امامزاده خیرالنساء(س) روستای فارفان به همت دهیاری این روستا آغاز شده است.

وی در ادامه افزود: این پروژه در زمینی به مساحت ۴۰۰۰ متر مربع در حال اجرا است که تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا اتمام این طرح نیز ۵ میلیارد ریال اعتبار از محل جذب اعتبارات دولتی توسط دهیاری در این پروژه هزینه می شود و مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان نیز ۱۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات مدیریتی به این پروژه مساعدت مالی کرده است.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بن رود و جرقویه علیا در ادامه اضافه کرد: باتوجه به پیشرفت فیزیکی این پروژه و همچنین اقدامات انجام شده پارک کودک و پارک خانواده امامزاده خیرالنساء(س) روستای فارفان همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در یوم الله دهه فجر امسال طی آیینی با حضور مسئولان استانی و شهرستان افتتاح و به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا