تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

طرح جامع مبارزه با مواد فروش ها در اصفهان اجرا می شود

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان ، سردار” مهدی معصوم بیگی” طی سخنانی در بین نمازگزاران مسجد امیرالمؤمنین (ع) محله جوی آباد شهرستان خیمنی شهر ضمن گرامیداشت جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی گفت: بی تردید بزرگترین تحولی که پس از انقلاب اسلامی در پلیس کشور ما به وجود آمد تغییر در رویکردها بود.

وی ، رویکرد پلیس در رژیم طاغوت را مخدوم،خادمی عنوان کرد و اظهار داشت: امروز رویکرد نیروی انتظامی به خادم، مخدومی تغییر پیدا کرده و این نیرو خود را خادم و خدمتگزار مردم می داند و این کار را بدون هیچگونه منتی انجام می دهد.

فرمانده انتظامی استان سپس، موضوع مواد مخدر را یکی از آسیب های جدی جامعه امروز برشمرد و گفت: در این راستا نیروی انتظامی اولویت اول برنامه های خود را به این موضوع اختصاص داده و با جدیت آن را دنبال می کند به طوری که در سال جاری ماموران پلیس استان موفق شدند بیش از ۲۸ تن انواع مواد مخدر را کشف شده که البته کشف این مقدار مواد در مدت مذکور، رکورد کم سابقه ای برای مجموعه فرماندهی انتظامی استان محسوب می شود.

سردار معصوم بیگی تصریح کرد: در این مدت همچنین ۱۴۵ باند قاچاق مواد مخدر منهدم و بیش از ۱۷هزار نفر اعم از قاچاقچی، توزیع کننده، خرده فروش، نگهدارنده، حمل کننده و معتاد متجاهر نیز دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی با اشاره به عزم راسخ نیروی انتظامی برای مقابله جدی با معضل مواد مخدر خطاب به مردم منطقه جوی آباد گفت: پلیس با شما و در کنار شما است و ما آمادگی داریم به هر میزان که نیاز باشد در این منطقه طرح اجرا کنیم البته خود شما هم باید به صورت جدی وارد میدان شده و از اقداماتی که صورت می گیرد حمایت کنید.

این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان، تصریح کرد: تقریباً ۲ ماه است که در منطقه جوی آباد شهرستان خمینی شهر طرح هایی در خصوص مقابله با خرده فروشان مواد مخدر اجرا شد و مردم این محل با ارسال پیامک و یا به صورت حضوری و تماس تلفنی مراتب تقدیر و تشکر خود را از اجرای این طرح ها ابراز کردند.

سردار معصوم بیگی ، با بیان اینکه تردید ندارم موضوع خرید و فروش مواد مخدر به دلیل عزم بلندی که در مردم این منطقه وجود دارد قابل ریشه کن شدن است اظهار داشت: همیشه هرکاری که مردم وارد میدان شدند آن کار به سرانجام خوبی رسیده است.

وی افزود: در دفاع مقدس علی رغم اینکه تمام دنیای استکبار روبروی ما قرار داشت اما چون مردم وارد میدان شدند توانستیم شرایط را به نفع خود تمام کرده و تمام نقشه ها و توطئه های دشمنان را نقش بر آب کنیم، امروز هم نیاز داریم که مردم درعرصه مبارزه با مواد مخدر وارد میدان شوند و یک نفرت عمومی نسبت به این موضوع ایجاد شود.

فرمانده انتظامی استان در ادامه از آماده شدن طرح جامع مبارزه با خرید و فروش مواد مخدر در نقاط آلوده و کانون های جرم خبرداد و گفت: پس از کامل شدن این طرح مردم این نقاط شاهد حضور پررنگ تر و متفاوت تر از گذشته نیروی انتظامی خواهند بود و انشاءالله با همکاری مردم و مسئولان دستگاه ها می توانیم دغدغه های مردم ساکن در این مناطق را به حداقل ممکن برسانیم.

سردار معصوم بیگی، بخش دیگری از طرح مذکور را آگاهسازی عمومی نسبت به پیامدهای مواد مخدر با استفاده از ظرفیت کارشناسان مشاوره و مددکاری برشمرد و گفت: در این خصوص پلیس استان آمادگی دارد تا مشاوران خود را به این مناطق اعزام کند تا آسیب های مواد مخدر و پیامدهای مصرف آن را برای مردم تشریح کنند ضمن اینکه چنین ظرفیتی در بهزیستی، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه ها و دانشگاه ها نیز وجود دارد و آنها نیز می توانند در این عرصه به میدان بیایند.

گفتنی است، در این جلسه که فرماندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مسئولان ادارات، سپاه و بسیج شهرستان خمینی شهر، و تنی چند از معاونان و فرماندهان انتظامی استان نیز حضور داشتند، مردم منطقه جوی آباد ضمن قدردانی از تلاش ها و زحمات پلیس استان در برقراری نظم و امنیت این منطقه به صورت چهره به چهره دیدگاه های خود را با فرمانده انتظامی استان مطرح کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا