شهر و جامعهعناوین اخبار

بیان مسائل شهروندی در  مجموعه کتاب های “شهر بخیر”/نمایش و تحلیل “اعجوبه” در سومین نشست سینماگپ

به گزارش سرمایه گستران ، رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان با بیان این خبر گفت: چهار عنوان از مجموعه کتاب‌های “شهر بخیر” در برنامه‌ای در قالب پروژه آدم و هوا رونمایی شد.

احمد رضایی دارافشانی اظهار کرد: مجموعه‎ ۵۲ جلدی “شهر بخیر” قرار است با تصویرسازی و داستان ویژه کودکان رده سنی ۶ تا ۸ سال مسائل شهروندی را مطرح می کند.

وی با بیان اینکه به زودی از اپلیکیشن اداره توسعه شهروندی نیز رونمایی می‌شود، ادامه داد: قرار است این مجموعه کتاب در اپلیکیشن اداره توسعه شهروندی بارگذاری شود و محتوای این کتاب‌ها در آن قرار بگیرد در واقع هر کسی این اپ را نصب کند، می‌تواند در جریان محتوای این کتاب‌ها نیز قرار گیرد.

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در برنامه‌ای در قالب پروژه آدم و هوا که با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان برگزار گردید، از ۴ عنوان این مجموعه کتاب‌ها رونمایی شد که این کتاب‌ها در اپلیکیشن ترافیکستان قرار گرفتند.

رضایی دارافشانی با بیان عناوین این کتاب‌ها بیان کرد: یک روز سفید، دوست من برقی، دوستی سیاه و سفید و آقای آبی،  ۴ عنوان کتابی است که در حضور دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی محجوب ناحیه ۵ اصفهان رونمایی شد و قرار است مباحث مربوط ترافیکی و آلودگی هوا را به این دانش‌آموزان آموزش دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه تابلوهای شهری موثرترین رسانه‌های در اختیار توسعه شهروندی است، اظهار کرد: این ۳۰۰ تابلو، تمام چهارراه‌های شهر که چراغ راهنمایی رانندگی دارند را پوشش می‌دهد و تا امروز سعی شده تا مباحث دیگری غیر از مسائل شهروندی در آن‌ها قرار نگیرد.

به گفته رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان طبق آخرین تحقیقات ۹۰ درصد مردم این تابلو‌ها را می‌بینند چون آن‌ها تاکنون جزو خلاق‌ترین تابلوهای شهری شناخته شده است.

رضایی دارافشانی ادامه داد: تابلوهای شهروندی ماهیانه عوض می‌شود اما قرار است به زودی هر دو هفته یکبار تغییر کنند تا موضوعات بیشتری را پوشش دهند.

وی در مورد محتوای کنونی تابلوهای شهری گفت: با توجه به فضای فعلی حاکم بر جامعه و برگزاری جام ملت‌های آسیا در حال حاضر این تابلوها به بیان نکات آموزنده شهروندی و تشابه بین فوتبال و زندگی می‌پردازد که مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان در پایان افزود: در پایان سال تابلوهای شهری مباحث مربوط به فضای سبز، محیط زیست، درختکاری و نوروز را دنبال می‌کنند.

***نمایش و تحلیل “اعجوبه” در سومین نشست سینماگپ

فیلم “اعجوبه” در سومین نشست زمستانه سینماگپ به نمایش در آمده و تحلیل روانشناختی می شود.

روزهای یکشنبه هر هفته آثار برگزیده سینمای جهان در قالب سلسله نشست های “سینما گپ” به نمایش در می آید.

سلسله نشست های نمایش و تحلیل روان شناختی آثار سینمای جهان با نام “سینما گپ” از سوی معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با همکاری حوزه هنری استان اصفهان و دفتر تخصصی سینما برگزار می شود.

فیلم “اعجوبه” محصول ۲۰۱۷ آمریکا در سومین نشست زمستانه سینماگپ به نمایش در آمده و با حضوردکتر مرتضی علی بیک پژوهشگر و مدرس دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی اصفهان تحلیل روانشناختی می شود.

اعجوبه، داستان پسربچه‌ای به نام آگوست پولمن را روایت می‌کند که به خاطر تفاوت‌هایی که در اثر ابتلا به سندرم تریچر کالینز از بدو تولد در چهره‌اش وجود دارد، همیشه دور از اجتماع زندگی کرده و در خانه به آموختن درس‌هایش پرداخته‌است. او بعد از رسیدن به کلاس پنجم تصمیم می‌گیرد به میان هم سن و سالانش رفته و در مدرسه‌ای عادی به فراگیری درس‌هایش بپردازد.

این برنامه روز یکشنبه ۳۰ دی ماه ساعت ۱۷:۳۰ ویژه عموم دوستداران فیلم و مباحث روانشناختی در سالن سوره حوزه هنری برگزار می شود که علاقه مندان برای ثبت نام و حضور در برنامه می توانند به ربات cinemagapbot مراجعه کرده و یا با شماره ۳۲۳۴۷۹۰۱ تماس حاصل کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا