شهر و جامعهعناوین اخبار

۲۰۰ هزار نفر شب‌خواب در اصفهان اسکان می‌یابند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، احمدرضا مصور در نشست مطبوعاتی مشترک با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان که در خصوص رویداد فرهنگی نوروزگاه و ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان برگزار شد با اشاره به اینکه از ابتدای مهرماه سال جاری ۱۱ کمیته برای ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در اصفهان تشکیل شده است، اظهار کرد: این کمیته‌ها دربرگیرنده تمام بخش‌های مسئول به ویژه بازرسی، اطلاع‌رسانی، اسکان، تفریح، ایمنی و خدمات، حمل و نقل و … بوده است.

وی با بیان اینکه مرحله دوم برنامه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی پس از برنامه‌ریزی و در تاریخ ۲۵ بهمن ماه وارد فاز اجرایی شده است، افزود: تخمین ما برای ورود گردشگران حدود دو میلیون نفر است که تنها ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار نفر از آنها به صورت شب‌خواب از اماکن آماده شده استفاده خواهند کرد.

کاشت ۲۳۰ هزار نهال در اصفهان به پایان رسید

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه شهرداری بهبود فضای سبز شهر را در دستور کار قرار داده است، اظهار داشت: همچنین باید توجه داشت که شب گذشته پروژه کاشت ۲۳۰هزار نهال در پارک ولایت به پایان رسیده است و علاوه بر آن نیز ۳۲۰ هزار درختچه و نهال به عموم شهروندان برای کاشت در منازل اهدا شده است.

وی با اشاره به اینکه در ۲۵ اسفندماه بیش از ۶۰ پروژه زیباسازی در شهر اصفهان افتتاح خواهد شد، اضافه کرد: همچنین بسیاری از پروژه‌های عمرانی و ورودی‌های شهر به ویژه در میدان استقلال، میدان ۲۵ آبان و تقاطع اشکاوند نیز ساماندهی شده‌اند.

مصور در ادامه به تهیه نقشه‌های جدید شهر اصفهان به همت روابط عمومی شهرداری اصفهان اشاره کرد و افزود: تقریباً همه اماکن مهم شهر اصفهان در این نقشه‌ها جانمایی شده‌اند و به‌روزرسانی شده‌اند ضمن اینکه ۳۰ کیوسک‌ اطلاع‌رسانی در سطح شهر نیز جانمایی شده‌اند و با همکاری اپراتورهای تلفن‌های همراه نیز در ۱۰ نقطه از شهر اصفهان امکان استفاده اینترنتی برای مسافران نوروزی فراهم شده است.

وی همچنین به استقرار استودیو برنامه چهارباغ در باغ فدک اشاره کرد و افزود: همچنین برنامه تحویل سال اصفهان از گلستان شهدا پخش خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان همچنین به اجرای برنامه‌های مفرح تئاتر و جشن‌های تولد حضرت زهرا (س) در پارک‌ها و فضاهای بزرگ تفریحی شهر اصفهان اشاره کرد و ابراز داشت: گردشگری محلات نیز به صورت ویژه در محله علی‌قلی آقا به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در سال جاری و برای اولین بار هر مسافری که وارد اصفهان شود می‌تواند با شماره‌گیری تلفن ۱۳۷ به ستاد گردشگری اصفهان متصل شده و راهنمایی‌های لازم را دریافت کند، این تلفن به سه زبان زنده دنیا به مسافران کمک می‌کند.

دامنه ارائه اصفهان کارت به عنوان درگاه الکترونیکی برای مسافران ایجاد شد

مصور با اشاره به اینکه شش ورودی برای اصفهان در نوروز ۹۵ در نظر گرفته‌ایم، گفت: دامنه ارائه اصفهان کارت به عنوان درگاه الکترونیکی برای مسافران را فراهم کرده‌ایم و توزیع اصفهان کارت به صورت گسترده در شهر اصفهان انجام خواهد شد.

وی همچنین به تهیه ۶۰۰ دقیقه برنامه برای معرفی اصفهان برای شبکه‌های سراسری و فراملی اشاره کرد و افزود: این اقدام در جذب گردشگران تأثیر بسزایی دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه در شش نقطه ستاد اسکان و راهنمای سفر تعریف شده است، افزود: در این ستادها نمایندگان هتل‌ها، منازل استیجاری و … را ارائه می‌دهند ، افزود: این شش ایستگاه در ورودی‌های شهر اصفهان تعبیه شده‌اند و راهنماگر مسافران خواهند بود.

وی با بیان اینکه در تمام مراکز پر تجمع شهر اصفهان تیم‌های امدادی هلال‌احمر و آتش‌نشانی حضور خواهند یافت، اضافه کرد: امسال برای اولین بار اکیپ ویژه جمعیت امدادی هلال‌احمر ویژه خواهران در ستاد شمال اصفهان مستقر خواهند شد.

مصور با بیان اینکه سفره‌های هفت‌سین نیز در از میادین اصلی شهر اصفهان پهن خواهد شد افزود: همچنین عشایر نیز در سه ورودی شهر اصفهان مستقر خواهند شد و در سیاه‌چادرهای خود نمایشگاهی از دستاوردهای خود را برپا خواهند کرد.

وی همچنین به رایزنی با اداره اوقاف و امور خیریه استان برای بازگشایی شبانه‌روزی ۳۵ مسجد در سطح شهر اصفهان اشاره کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در زمینه اسکان مسافران نوروزی نیز عنوان کرد: برای ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار مسافر پیش‌بینی مکان اقامتی شده است که با همکاری دستگاه‌های مختلف شهر اصفهان در وهله نخست هتل‌ها، مهمان‌پذیرها را مدنظر داریم که در این بخش ۱۶ هزار تخت ظرفیت داریم.

وی افزود: همچنین منازل استیجاری ثبت‌نام شده در اتحادیه مشاوران املاک اولویت دیگر ما برای اسکان مسافران است که تا این لحظه ۱۲ هزار منزل آماده و تجهیز شده و امکان افزایش ظرفیت تا ۱۵ هزار منزل را داریم.

مصور با بیان اینکه ۵۵۰ مدرسه و پنج هزار و ۵۰۰ کلاس نیز تا این لحظه تجهیز شده است، ابراز دشت: این مکان در اولویت نخست در اختیار فرهنگیان و در اولویت بعدی در اختیار مردم عادی قرار می‌برد و تلاش ما این است که مدارس غیرانتفاعی نیز امسال مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه خوابگاه‌ها و فرهنگسراها ظرفیت بعدی مدنظر ما هستند، گفت: آخرین اولویت اسکان شهرداری؛ چادرخوابی در کمپ گردشگری فدک است چرا که با توجه به سردی هوا، حراست از آن برای ما سخت است و تنها در سال گذشته ۶۰۰ مورد پیکی نیکی از چادرها پیش از بروز حادثه جمع‌آوری شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تأکید کرد: با توجه به اینکه وضعیت برخی ورودی‌های شهر به لحاظ نخاله‌های ساختمانی و زباله مناسب نیست روز جمعه خانه‌تکانی با حضور پرسنل شهرداری و سمن‌ها در شهر اصفهان داریم که متمرکز بر حواشی ورودی شهر است تا وضعیت مناسب‌تری در شهر اصفهان برای ورود گردشگران ایجاد شود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا