تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی ۱۱ هزار خانوار مددجوی اصفهانی

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد اصفهان، محمدرضا متین‌پور، مدیر‌کل کمیته امداد اصفهان، گفت: حق بیمه تأمین اجتماعی ۱۱ هزار و ۴۷۵ خانوار مددجو توسط این نهاد پرداخت می‌شود.
وی ادامه داد: بیش از ۱۰ میلیارد و ۸۷۳ میلیون تومان برای این منظور توسط کمیته امداد اصفهان در ۹ ماهه سال جاری از محل اعتبارات دولتی هزینه شد.
متین‌پور دو دسته از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اصفهان را واجد شرایط بهره‌مندی از این خدمت اعلام کرد و گفت: زنان سرپرست خانوار بالای ۴۵ سال و همچنین مجریان طرح‌های اشتغال و خودکفایی می‌توانند از این خدمت بهره‌مند شوند.
وی ارائه این خدمت به مددجویان را مبتنی بر یک نگاه بلندمدت درزمینهٔ توانمندسازی این نیازمندان دانست و توضیح داد: زنان سرپرست خانوار با رسیدن به سن ۵۵ سالگی و دارا بودن ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه می‌توانند از مزایای بیمه بازنشستگی تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند و با کمتر شدن بار مالی حمایت از آن‌ها منابع بیشتری برای رسیدگی به سایر نیازمندان در اختیار این نهاد باقی می‌ماند.
مدیر‌کل کمیته امداد اصفهان با اشاره به سایر خدمات این نهاد، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته تقریباً تمامی مددجویان تحت حمایت از خدمات یک سازمان بیمه پایه بهره‌مند هستند.
وی ادامه داد: مددجویان ساکن در شهرهای با جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر از بیمه کمیته امداد و مددجویان ساکن در روستاها و شهرهای با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر از پوشش بیمه سلامت روستائیان بهره‌مند هستند.
متین‌پور ارائه بیمه مکمل درمان را از دیگر خدمات مهم این نهاد برشمرد و گفت: تقریباً تمامی جامعه تحت حمایت این نهاد از پوشش بیمه مکمل کمیته امداد بهره‌مند هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا