حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

کامیون حامل بار تریاک در اصفهان متوقف شد/دستبند پلیس بر دستان سارق باغ و مالخر اموال/واژگونی سواری پژو ۲۰۶مرگ راننده اش را رقم زد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ” غلامحسین صفری” گفت: ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با اشراف اطلاعاتی خود دریافتند فردی قصد انتقال محموله مواد مخدر از استان های جنوبی کشور به سمت اصفهان را دارد که بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: سرانجام ماموران با همکاری عوامل انتظامی مستقر در ایست و بازرسی شهید “امامی” شهرستان شهرضا موفق شدند خودروی کامیون کشنده حامل بار مواد افیونی را هنگام عبور از این ایستگاه ، شناسایی و متوقف کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خاطر نشان کرد: در این عملیات طی بازرسی از خودروی مذکور  مقدار ۲۳۴ کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک کشف و ۲ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

سرهنگ صفری با بیان اینکه افراد دستگیر شده از قاچاقچیان حرفه ای و سابقه دار مواد مخدر هستند گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان جهت اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل شدند.

***پرونده شکارچیان کبوترهای اصفهان بسته شد

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از دستگیری ۲ شکارچی که با اسلحه شکاری کبوترهای اصفهان را شکار می کردند خبر داد.

سرهنگ “حسن یاردوستی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : ماموران گشت کلانتری ۳۴ اصفهان حین برقرای امنیت و گشت زنی در منطقه مربوطه به یک دستگاه سواری ۲۰۶ متوقف شده در کنار خیابان با ۲ سرنشین مشکوک و وارد عمل شدند.

وی افزود: ماموران هنگامی که با اظهارات ضد ونقیض این ۲ نفر مواجه شدند با مقام قضائی هماهنگ و خودروی آنها را بازرسی کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت : در بازرسی از این خودو تعداد ۲ قبضه اسلحه شکاری تک لول و دو لول و تعداد ۱۲ عدد فشنگ شکار ی و ۲ گونی حاوی تعداد زیادی کبوتر شکارشده کشف شد.

سرهنگ یاردوستی ادامه داد: در این رابطه پرونده تشکیل و هر ۲ متهم به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان با بیان اینکه این اقدام دو متهم غیر قانونی و غیر انسانی است از شهروندان خواست ، هر گونه موضوع و موارد مشکوک را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

***کشف کالاهای قاچاق از یک باربری در اصفهان

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس آگاهی استان از کشف انواع کالاهای خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در عملیات کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس خبر داد.

سرهنگ “سعید سلیمیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان اصفهان در اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر مقابله قاطعانه با معضل شوم قاچاق  و  تحقق شعار “حمایت از کالای ایرانی” عملیات ویژه نظارت و کنترل بر باربری های سطح شهر اصفهان را به اجرا گذاشتند.

وی افزود: در این عملیات ماموران طی بازرسی از یک باربری تعداد ۲ هزار عدد لامپ خارجی ، ۵۰ عدد باطری صنعتی، ۵ کارتن کلید مینیاتوری، تعداد هزار و۲۰۰ عدد جالامپی و ۲۵ گالن ۲۰ لیتری روغن آفتابگردان خارجی قاچاق را کشف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه این محموله ها فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی بودند گفت: ارزش این محموله ها برابر اعلام کارشناسان مربوطه یک میلیارد ریال برآورد شده که در این زمینه مالک آنها دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان در پایان با اشاره به تحویل متهم پرونده به مراجع قضائی خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با مفسدان اقتصادی و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه فعالیت به آنان نخواهد داد.

***رانندگان حتما زنجیر چرخ همراه داشته باشند

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت : رانندگانی که قصد سفر در فصل زمستان را دارند حتما زنجیر چرخ همراه داشتته باشند و به توصیه های پلیس توجه کنند.

سرهنگ “رضا رضایی” در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : بررسی فنی وسایل نقلیه یکی از نکات واجب در فصل زمستان است که لازم است رانندگان قبل از آغاز بارش برف یا باران و نامساعد شدن جو ، وسیله نقلیه خود را از لحاظ فنی بررسی و از سلامت باطری، برف پاک کن، مخزن شیشه شوی، آج لاستیک و… اطمینان حاصل کنند.

وی افزود:در صورت وجود نقص آن را به سرعت برطرف کنید و همچنین همواره تجهیزات مورد نیاز در شرایط نامساعد را مثل زنجیر چرخ، وسایل امدادی، مواد خوراکی، پتو به همراه خود داشته باشید تا در صورت نیاز در شرایط اضطراری از آنها استفاده شود.

این مقام انتظامی ادامه داد: اگر با بارش برف یا باران یخی روی خودرو جمع شده است قبل از شروع به رانندگی کردن آن را از روی خودرو پاک کنید، زیرا این موضوع دید شما و دیده شدن بهتر توسط رانندگان دیگر را افزایش می دهد. قبل از شروع به حرکت موتور خودرو را نیز گرم کنید، زیرا این کار رطوبت جمع شده روی شیشه ها را کاهش می دهد.

سرهنگ رضایی با اشاره به اینکه نامساعد بودن شرایط جوی ، وضعیت ترافیکی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد، گفت: زمان رسیدن به مقصد را با در نظر گرفتن تاخیر به علت بارش برف، تراکم ترافیک، کاهش دید و تصادفات احتمالی خودروها پیش بینی کنید.

***کشف۴۳کیلوو۸۰۰گرم تریاک درشهرضا

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “شهرضا” از کشف۴۳کیلوو۸۰۰گرم تریاک و دستگیری ۲ نفردراین رابطه خبر داد.

سرهنگ “محمد حسین باباکلانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان و ایستگاه بازرسی شهید “امامی” شهرستان “شهرضا” ،حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده از جنوب کشور به مقصد اصفهان حرکت می کرد مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو ، مقدار ۴۳کیلوو۸۰۰گرم تریاک که در اطاق کابین راننده جاساز شده بود کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : در این رابطه ۲ سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان موادمخدر برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه فعالیت به آنان نخواهد داد.

***کشف کالای قاچاق در شهرضا

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف یک محموله یخچال ، آدابتور ، لپ تاب ، سیم برق و دوشاخه قاچاق به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “محمد حسین بابا کلانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کشنده فاو مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این کشنده، یک دستگاه یخچال، تعداد ۴۸۵عدد آدابتور و تعداد۵کارتن قاب لپ تاب و یک کارتن سیم برق و دوشاخه خارجی قاچاق فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.

سرهنگ بابا کلانی بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۷۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

این مقام انتظامی افزود: در این خصوص راننده کامیون دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می زند که از تمام مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

***دستبند پلیس بر دستان سارق باغ و مالخر اموال

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر ازشناسایی و دستگیری یک نفر سارق باغ و مالخر اموال با ۵۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ “علی جعفری نژاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی شکایت شهروندان در خصوص سرقت از باغ ها و منازل نیمه ساز در شهرستان “خمینی شهر” ، بررسی موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت .

این مقام انتظامی ادامه داد: ماموران کلانتری۱۵ این فرماندهی با انجام تحقیقات گسترده و اقداماتی خاص موفق شدند سارق را شناسایی و دستگیر کنند.

وی خاطرنشان کرد: سرانجام ماموران کلانتری ۱۵ محل اختفای این سارق را کشف و در عملیاتی غافلگیرانه و ضربتی او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر تصریح کرد: با انتقال متهم به کلانتری و انجام تحقیقات اولیه و تخصصی انگیزه اصلی خود را از سرقت تامین مخارج مصرف مواد مخدر اعلام کرد.

سرهنگ جعفری نژادافزود:در ادامه تحقیقات از متهم مشخص شد که سارق بعداز سرقت، اموال مسروقه را به یکی از مالخرهای سابقه دار به فروش می رساند.

فرمانده انتظامی شهرستان ادامه داد: با هماهنگی مقام قضایی بلافاصله تیمی از مأموران انتظامی جهت بازرسی انبار مالخر و دستگیری وی اعزام شدند که مالخر دستگیر و ۵۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه کشف شد.

سرهنگ جعفری نژاد در پایان با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند ،از همه شهروندان خواست در صورت هر گونه موارد مشکوک موارد رابا پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

***واژگونی سواری پژو ۲۰۶مرگ راننده اش را رقم زد

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راه استان از واژگون شدن یک دستگاه سواری پژو ۲۰۶ در آزاد راه “معلم” و فوت شدن راننده خبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگون شدن یک دستگاه سواری پژو ۲۰۶ در محور ” اتوبان معلم” ، بلافاصله ماموران پلیس راه ” اصفهان – تهران ” به محل اعزام شدند.

این مقام انتظامی افزود: در این حادثه رانندگی خودرو پژو ۲۰۶ با برخورد به گاردریل خیابان واژگون می شود که متاسفانه راننده خودرو به علت شدت جراحات وارده در دم جان خود را از دست داد .

سرهنگ پورقیصری ادامه داد: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است و اعلام خواهد شد.

رئیس پلیس راه اصفهان در پایان به رانندگان توصیه کرد: با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید و از پرداختن به کارهایی که موجبات حواس پرتی و انحراف افکار را فراهم می کند بپرهیزید ، از سوار کردن بیش از حد مجاز سرنشین در خودروی خود اکیدا خودداری کنید تا شاهد وقوع حوادث تلخ جاده ای نباشیم .

جنگ نرم از نگاه امام خمینی (ره ) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

گروه اجتماعی _به اعتقاد امام خمینی(ره) یکی از راه های مهمی که دشمن از طریق آن جهت ضربه زدن به اسلام و انقلاب اسلامی اقدام می کند، استفاده از روش های جنگ نرم است.

مفهوم جنگ نرم:

امروزه به واسطه رشد روزافزون وسایل ارتباط جمعی از قبیل اینترنت و ماهواره معادلات گذشته در تنظیم روابط بین کشورها تا حدود زیادی به هم خورده و جای خود را به معادلات جدیدی سپرده و به کارگیری مستقیم زور برای رسیدن به هدف جای خود را به شیوه های نوین القاء تفکرات برای مداخله در امور داخلی کشورها داده است.

هر چند از وضع اصطلاح قدرت نرم و جنگ نرم مدت طولانی نمی گذرد ولی در واقع این فرایند از نخستین روزهای حیات اجتماعی بشر وجود داشته است و اعمالگران قدرت در کنار شکل سخت خود؛ از روش های نرم ولی ژرف هم برای تاثیرگذاری بهره می برده اند.

اصولاًجنگ هایی که از نوع نظامی است و از وسایل و ادوات نظامی در آن استفاده می شود، به عنوان جنگ سخت یا Hard War مشهور است. ولی اگر در این جنگ از وسایل و ادوات و کالاهای فکری و فرهنگی استفاده شود، اصطلاحاً به آن Soft War یا جنگ نرم اطلاق می کنند. بنابراین شاخصه جنگ نرم، استفاده از ابزارهای فکری و فرهنگی است.

جنگ نرم از نگاه امام خمینی(ره)

پیشوای بزرگ امت همواره تاکید داشتند، صحنه مبارزه حق و باطل منحصر به میدان های جنگ نظامی نیست، بلکه فضاهای علمی و آموزشی و مراکز رسانه ای، مهمترین صحنه های تقابل دو گروه حق و باطل اند.

امام راحل در تبیین دقیق خود از صحنه نبرد فوق روشنفکرمآبان خودفروخته و متحجرین خشک مغز و متعصب را مهمترین گروه ها برای سوء استفاده دشمن به عنوان عوامل جنگ نرم می دانند.

در اندیشه امام دشمن با تاثیر گزاری بر این دو گروه، از هر یک به نوعی در خصوص ضربه زدن به کلیت باورهای اسلامی مردم استفاده می کنند. از گروه اول به عنوان ابزار ستیزه با باورهای عمیق دینی مردم و از گروه دوم به غرض زیر سوال بردن مبانی دینی و اعتقادی استفاده ابزاری صورت می گیرد.

به اعتقاد امام خمینی(ره) یکی از راه های مهمی که دشمن از طریق آن جهت ضربه زدن به اسلام و انقلاب اسلامی اقدام می کند، استفاده از روش های جنگ نرم است.

ایشان در یکی از سخنرانی های خود یاد آوری می کنند:” آمریکا با زور سرنیزه به میدان نمی آید، بلکه با قلم به میدان می آید” و به این ترتیب شیوه جنگ غرب علیه اسلام را پیش بینی می کند. ایشان همچنین در جای دیگری تذکری به دوستان انقلاب اسلامی خاطر نشان می کند، نباید از قدرت نظامی دشمن ترسید

“عزیزان، ما از محاصره اقتصادى نمى‏ترسیم، ما از دخالت نظامى نمی ترسیم، آن چیزی که ما را مى‏ ترساند ، وابستگى فرهنگى است، ما از دانشگاه استعمارى می ترسیم” این رهبر فرزانه ایجاد وابستگی شدید فرهنگی به غرب را مهمترین هدف دشمن از راه اندازی جنگ نرم عنوان می کند.

جنگ نرم در نگاه مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

مقام معظم رهبری (مدظله العالی)جنگ نرم را صحنه رویارویی دروغ های بزرگ باواقعیت های تردیدناپذیرعنوان می کنند. ایشان می فرمایند: “جنگ نرم یعنى ایجاد تردید در دل ها و ذهن هاى مردم. رهبر معظم انقلاب بیان می دارند: یکى از ابزارها در جنگ نرم این است که مردم را در یک جامعه نسبت به یکدیگر بدبین کنند.”

ایشان می فرمایند: “در جنگ روانى و آنچه که امروز به او جنگ نرم گفته میشود در دنیا، دشمن به سراغ سنگرهاى معنوى مى‌‌آید که آنها را منهدم کند.”

حضرت آیت اله امام خامنه ای در خصوص راهکار مقابله با جنگ نرم بیان می دارند: “برای مقابله اصولی و برنامه ریزی شده با این تهاجم دشمن، لازم است مدیریت متمرکز و هدایت کننده ای در امور فرهنگی به وجود آید”

ایشان تاکید می کنند: “کار فرهنگی در ایران اسلامی مسأله ای است که نمی توان لحظه ای از آن غفلت کرد.”

مقام معظم رهبری(مدظله العالی ) اولویت اصلی امروز کشور را مقابله با جنگ نرم دشمن عنوان می دارند و می فرمایند: “در این جنگ وظیفه مجموعه فرهنگی این است که هنر را تمام عیار و با قالبی مناسب به میدان آورد تا اثرگذار شود.”

راهکارهای مقابله با جنگ نرم از نگاه مقام معظم رهبری(مدظله العالی )

۱- تقویت و پربار کردن فعالیت های فرهنگی و هنری

از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، نیروهای فرهنگی نقش بسیار حساس و مهمی در باور سازی وجود تهاجم فرهنگی و مقابله با آن را دارند.

۲-اتحاد مردم و جریان های سیاسی و دوری از اختلاف و تردید و بدبینی

مقام معظم رهبری در این باره می فرمایند: ” دشمن در جنگ نرم تلاش دارد با استفاده از ابزارهای فرهنگی و ارتباطاتی پیشرفته و با شایعه و دروغ پراکنی و استفاده از برخی بهانه ها، میان آحاد مردم تردید، بدبینی، و اختلاف ایجاد کند … به کسانی که بدنبال مصالح کشور هستند، توصیه می کنم، از این اختلافهای جزئی، و غیراصولی صرفنظر کنند.”

۳-امید به آینده و دیدی خوشبینانه همراه با اعتماد به نفس به دور از نا امیدی

ایشان در این رابطه به طور صریح در دیدار با نخبگان می فرمایند:” عزیزان من! شرط اصلى فعالیت درست شما در این جبهه‏ ى جنگ نرم، یکى ‏اش نگاه خوشبینانه و امیدوارانه است. اگر نگاه نومیدانه شد، نگاه بدبینانه شد، نگاه (چه فایده‏اى دارد) شد، به دنبالش بى ‏عملى، به دنبالش بى ‏تحرکى، به دنبالش انزواء است؛ مطلقاً دیگر حرکتى وجود نخواهد داشت؛ همانى است که دشمن می خواهد.”

۴-راه اندازی کرسی های آزاداندیشی و نظریه پردازی آزاد

مقام معظم هبری (مدظله العالی ) در این زمینه می فرمایند: ” بهترین زمینه برای ایجاد فضای اظهارنظر آزاد، تسریع در راه اندازی کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها است.”

۵-بصیرت آحاد جامعه و بویژه نخبگان

یکی از مهم‌ترین راهبرد های ارائه شده و مورد تاکید مقام معظم رهبری، برای مقابله با جنگ نرم، “بصیرت” آحاد جامعه به‌ویژه خواص و نخبگان است. ایشان می فرمایند:”… اگر بصیرت نباشد، انسان حتی با نیت خوب ممکن است گمراه شود و در راه بد قدم بگذارد.”

۶-ایستادگی و عدم سازش در برابر دشمنان انقلاب و نظام اسلامی

شاید بتوان صلابت و ایستادگی حضرت امام ، مقام معظم رهبری و ملت ایران اسلامی را بر سر ارزش ها ، رمز موفقیت نظام در مهار جنگ نرم دشمنان دانست. رهبر معظم انقلاب در این رابطه می فرمایند :” به صراحت اعلام می کنیم ما با استکبار و نظام سلطه و تسلط چند کشور بر جهان مخالفیم و نخواهیم گذاشت این چند دولت با سرنوشت دنیا بازی کنند.”

منابع:

۱-وصت نامه الهی – سیاسی امام خمینی (قدس سره )

۲-صحیفه نور (بیانات ، پیام ها و اطلاعیه های امام خمینی (ره) )

۳-پایگاه ارتباطی مقام معظم رهبری(مدظله العالی )

تهیه و تنظیم: سرتیپ دوم پاسدار مهدی معصوم بیگی – فرمانده انتظامی استان اصفهان

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا