شهر و جامعهعناوین اخبار

امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان در شب شهادت حضرت فاطمه(علیهاالسلام) به سوگ نشست

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مهدی طاهری اظهار داشت:  زائران و مجاوران در این شب به این بارگاه نورانی آمده بودند تا شهادت جانسوز بانوی بزرگ اسلام را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (ارواحنافداه) تسلیت عرض کنند و با یادآوری سیره و سبک زندگی حضرت زهرا(علیهاالسلام) نام ایشان و عظمت شخصیتشان را بیش از پیش جاودان نگه دارند.

وی در ادامه افزود: همچنین در این مراسم، حاج مجید ربانی به مرثیه سرایی و نوحه خوانی در عزای حضرت صدیقه اطهر (علیهاالسلام) پرداخت.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین سید رسول نریمانی در مراسم شام شهادت حضرت زهرا (علیهاالسلام) به القاب و خصوصیات این بانوی بزرگوار اشاره کرد و گفت: امام صادق(علیه السلام) می‌فرمایند«حضرت فاطمه(علیهاالسلام) در پیشگاه خداوند ۹ اسم مخصوص به نام‌های فاطمه، صدیقه، مبارکه، طاهره، زکیه، زاضیه، مرضیه، محدثه و زهرا(علیهاالسلام) دارند».

وی با اشاره به اینکه پیامبر(صلوات الله علیه) هنگام تولد به امر خدا نام فاطمه(علیهاالسلام) را برای دختر گرامی‌شان انتخاب کردند، عنوان کرد: رسول خدا(صلوات الله علیه) فرمودند: فاطمه به معنی قطع شده و بریده است و به راستی این بانوی بزرگ، دوستداران واقعی خود را از آتش جهنم نجات خواهد داد.

این کارشناس دینی معنی صدیقه را راستگو بیان کرد و افزود: به حضرت زهرا(علیهاالسلام) صدیقه می‌گویند چرا که این بانوی بزرگوار هیچ گاه در زندگی دروغ نگفتند.

وی راضیه را یکی دیگر از نام های مبارک حضرت فاطمه(علیهاالسلام) بیان کرد و گفت: زندگی این بانوی بزرگوار با غم و اندوه و تلاش و سختی همراه بود اما هرگز لب به سخن و شکایت باز نکردند و همیشه خدای بزرگ را شکر می‌کردند.

حجت الاسلام و المسلمین نریمانی در ادامه عنوان کرد: زندگی گهربار این بانوی بزرگ اسلام بعد از ارتحال پدر بزگوارش پیامبر اسلام(صلوات الله علیه) بسیار غم انگیز و کوتاه بود. حضرت زهرا(علیهاالسلام) تا آخرین لحظات زندگی پربارشان از امامت و ولایت دفاع کردند و در همین راه نیز به شهادت رسیدند.

وی یکی دیگر از صفات حضرت زهرا(علیهاالسلام) را طاهره یعنی پاک و پاکیزه دانست و گفت: در جامعه امروز خیلی از کارها و ابزارها همچون فضای مجازی و شبکه‌های غیر اخلاقی می‌تواند زندگی و روح و روان ما را آلوده کنند. اگر کسی فکرش آلوده شد رفتارش نیز تغییر پیدا می‌کند و این تغییرات خطرناک متاسفانه موجب می‌شود تا فرد دنیا و آخرت خود را از دست دهد.

این کارشناس دینی در ادامه بیان کرد: زنان و دختران ما باید زندگی و سیره حضرت صدیقه طاهره(علیهاالسلام) را الگو و سرمشق زندگی خود قرار دهند چرا که هر بعد از زندگی آن حضرت، تجلی انوار جمال و جلال الهی است.

***دهه اول فاطمیه در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان گلپایگان مراسم عزاداری حضرت فاطمه(س) برپا می شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان گفت: در قالب اجرای طرح سوگواره یاس نبوی دهه اول فاطمیه در جوار حرم مطهر امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان گلپایگان مراسم عزاداری حضرت فاطمه(س) برپا می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی اظهار داشت: در راستای نشر معارف اهل بیت(ع) و تبدیل بقاع متبرکه و همچنین در قالب اجرای طرح سوگواره یاس نبوی دهه اول فاطمیه در جوار حرم مطهر امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان گلپایگان مراسم عزاداری حضرت فاطمه(س) برپا می شود.

وی در ادامه افزود: در همین راستا مراسم عزاداری حضرت فاطمه(س) در دهه اول فاطمیه در جوار آستان مقدس امامزادگان هفده تن(ع) همراه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دلاور و مداحی ذاکر اهل بیت(ع) اصغر شایسته برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان ادامه داد: همچنین در این ایام نیز مراسم سوگواری این بانوی بزرگوار در جوار حرم مطهر امامزادگان سیدالسادات(ع) همراه با سخنرانی اشراقی و مداحی ناطقی برپا است و امامزاده ابراهیم(ع)  روستای درب امامزاده نیز همراه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین یاوری و مداحی سجاد خطیبی میزبان سوگواران است و مراسم عزاداری حضرت فاطمه(س) نیز در جوار حرم مطهر امامزاده عمران بن علی(ع) شهر گوگد همراه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین انصاری برپا است.

***ویژه برنامه سالگرد شهادت امامزاده آقاعلی عباس و شاهزاده محمد(ع) برگزار می شود

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بادرود گفت: همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت امامزاده آقاعلی عباس و شاهزاده محمد(ع) و ایام شهادت حضرت فاطمه(س) ویژه برنامه ای در جوار حرم مطهر این امامزادگان عظیم الشان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا محلوجی اظهار داشت: براساس هماهنگی های به عمل آمده با هدف نشر معارف اهل بیت(ع) و ترویج سبک زندگی اسلامی همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت امامزاده آقاعلی عباس و شاهزاده محمد(ع) و ایام شهادت حضرت فاطمه(س) ویژه برنامه ای در جوار حرم مطهر این امامزادگان عظیم الشان برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: این ویژه برنامه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء روز سه شنبه ۲ بهمن ماه همراه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری برگزار می شود و مهدی میرداماد نیز با نوای گرم خود در این مراسم به مداحی می پردازد.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بادرود گفت: آستان مقدس امامزادگان آقاعلی عباس و شاهزاده محمد (علیهما السلام) در شهرستان نطنز، در دل کویر و در فاصله ۸ کیلومتری شهر بادرود و ۳۸ کیلومتری شمال شرقی شهر نطنز و به فاصله ۱۶ کیلومتری به جاده ترانزیت بندرعباس ـ تهران، وصل شده و در حد فاصل ۷۰ کیلومتری جنوب شرقی کاشان و ۶۰ کیلومتری شمال غربی اردستان واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا