حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

سارقان زورگیر کمتر از ۷ ساعت پس از سرقت دستگیر شدند/کشف لودر میلیاردی قاچاق در اصفهان/پلیس اصفهانی چک سفید امضاء را به مالک بازگرداند

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ “علی پورکاوه”  اظهار داشت : در پی وقوع یک مورد سرقت همراه با زورگیری و اعمال خشونت در شهر “کاشان” ، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۴ “ناجی آباد” قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: ماموران با انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند ۲ سارق جوان را کم تر از ۷ ساعت پس از سرقت شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ پورکاوه با اشاره به این موضوع که افراد دستگیر شده به بزه انتسابی اعتراف کردند بیان داشت : در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان در پایان متذکر شد : اگر شهروندان با سارقان و اراذل و اوباش مواجه شدند از درگیر شدن با آنها بپرهیزند و دراولین فرصت ممکن موضوع را به پلیس اطلاع دهید.

***کشف محموله میلیاردی مفز بادام سرقتی در نجف آباد

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “نجف آباد” ازدستگیری سارقی با یک محموله مغز بادام سرقتی به ارزش یک میلیارد ریال خبرداد.

سرهنگ “محمدرضا خدادوست” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت :در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت مفز بادام صادراتی از کارگاه بادام شکنی ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۸ شهرستان “نجف آباد” قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های به عمل آمده مشخص شد اموال مسروقه توسط یک تاکسی شهری به سرقت رفته که راننده تاکسی دستگیر شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه پس از دستگیری راننده تاکسی ، سارق اصلی شناسایی و دستگیر شد بیان داشت : فرد دستگیر شده به سرقت یک محموله مغز بادام صادراتی به ارزش یک میلیارد ریال اعتراف کرد.

سرهنگ خدادوست در پایان با اشاره به اینکه در این خصوص پرونده تشکیل و سارق به مراجع قضائی تحویل داده شد خاطر نشان کرد : تعامل و همکاری مردم در راستای پیشگیری و کشف جرایم بسیار موثر است وشهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک ، موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

***کشف ۳۳ کیلو گرم تریاک در خوروبیابانک

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “خوروبیابانک” از کشف ۳۳ کیلوگرم تریاک در بازرسی از یک سواری سمند خبر داد.

سرهنگ ” نعمت خلیلی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : ماموران انتظامی شهرستان خوروبیابانک و یگان تکاوری اصفهان حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه سواری سمند مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار ۳۳ کیلوگرم تریاک که در مخزن گاز خودرو جاساز شده بود کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : دراین خصوص ۲ سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خوروبیابانک خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه فعالیت به آنها نخواهد داد.

***کشف لودر میلیاردی قاچاق در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_رئیس پلیس آگاهی استان از کشف یک دستگاه لودر خارجی قاچاق به ارزش ۷ میلیارد ریال توسط کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی خبر داد.

سرهنگ “سعید سلیمیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی اصفهان در راستای برخورد با قاچاقچیان کالا و انواع وسایل نقله و ماشین آلات ، طرح بازرسی از انبارهای حاشیه شهر اصفهان را اجرایی کردند.

وی افزود: در این عملیات ماموران طی بازرسی از انباری در شهر اصفهان یک دستگاه لودر خارجی را کشف کردند که مالک مدارک گمرکی را ارائه نداد.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه ادامه داد: ارزش لودر کشف شده توسط کارشناسان ۷ میلیارد ریال اعلام شده است .

سرهنگ سلیمیان در پایان از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و خاطر نشان کرد: هر گونه فعالیت در زمینه ورود کالا یا ماشین آلات قاچاق به داخل کشور زمینه رکود اقتصادی و تورم رادر کشور فراهم می کند که از عموم مردم تقاضا می شود اخبار مربوطه را به پلیس اطلاع دهند.

***پلیس اصفهانی چک سفید امضاء را به مالک بازگرداند

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راه آهن استان از بازگرداندن یک فقره چک سفید امضاء ، ۲ فقره چک امضاء شده و تعدادی مدارک دیگر به مالک آنها توسط یکی از ماموران وظیفه شناس پلیس راه آهن اصفهان خبر داد.

سرهنگ “منصور نیت خواه” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : یکی از ماموران پلیس راه آهن اصفهان حین گست زنی در طول خط ریلی “بلاک ایرانکوه- آبنیل” کیلومتر ریلی ۵۶۸ یک عدد کیف پول را مشاهده کرد و آن را برداشت .

وی افزود: این کیف حاوی یک فقره چک سفید امضاء ، یک فقره چک بانک کشاورزی در وجه حامل به مبلغ ۴ میلیون و۷۰۰ هزار ریال ، یک فقره چک بانک صادرات در وجه حامل به مبلغ یک میلیون و۵۰۰ هزار ریال ، یک قطعه کارت ملی ، یک قطعه گواهینامه رانندگی پایه دوم و تعداد ۴ عدد عابر بانک از بانکهای رفاه – صادرات – تجارت و انصار بود.

سرهنگ نیت خواه ادامه داد: این مامور وظیفه شناس پلیس راه آهن به یکی از کلانتری های شهر اصفهان مراجعه کرد و پس از بدست آوردن شماره تلفن همراه صاحب مدارک با او تماس گرفت و کلیه مدارک را تحویل داد.

رئیس پلیس راه آهن اصفهان در پایان با اشاره به اینکه این اقدام خداپسندانه مامور پلیس اصفهان باعث خرسندی و خوشحالی این شهروند شد خاطر نشان کرد : کارکنان نیروی انتظامی در همه حال از مال ، جان و ناموس مردم مراقبت می کنند و خود رادر پیش مردم و خدای متعال مسئول می دانند که امید است عموم مردم نیز با پلیس همکاری و مشارکت داشته باشند و دعا گوی فرزندان خود در این نیرو باشند.

مادر ناشناخته

گروه اجتماعی – بعد از مدت ها جستجو برای پیداکردن فرزندم یک روز که از خیابانی رد می شدم او را در حالی که از مدرسه ای بیرون می‌آمد مشاهده کردم خیلی خوشحال شدم به طرفش رفتم تا در آغوشش بگیرم اما…

زن جوانی که معلوم بود با مشکل حادی در زندگیش مواجه شده سراسیمه و بی قرار وارد اتاق مشاوره مرکز مشاوره آرامش پلیس اصفهان شد و گفت: ۸ سال پیش با پسر همسایه‌مان ازدواج کردم هنوز ۶ ماه از عروسی ما نگذشته بود که متوجه اعتیاد همسرم شدم، اولش موضوع را مخفی می کردم  تا کسی باخبر نشود اما کم کم به خاطر رفتارهای خشنی که همسرم  در اثر مصرف مواد داشت اختلافات ما هم زیاد شد.

یک سال بعد، من و ساسان صاحب یک پسر شدیم، خیلی خوشحال بودم، اسمش را سامان گذاشتم و امیدوار بودم که به زندگیم سامان بدهد، با آمدن او چند ماهی زندگی من و ساسان خوب و خوش بود اما مدت زیادی طول نکشید و دوباره همان رفتارها را ادامه داد.

هر روز دعوا و کتک کاری و بد و بیراه گفتن، دیگر از این وضعیت خسته شده بودم، پدر و مادرم هم ازاین موضوع با خبر شدند و بالاخره با اصرار آنها در حالی که پسرم ۳ سال بیشتر نداشت از ساسان طلاق گرفتم با رأی دادگاه حضانت سامان به من سپرده شد.

همان روز که از هم جدا شدیم ساسان گفت می خواهد امروز را با پسرش باشد و فردا او را به من تحویل می دهد، من هم قبول کردم اما او از اعتماد من سوء استفاده کرد و دیگر فرزندم را پیشم نیاورد.

چند روز، چند ماه و حتی چند سال گذشت، خیلی دنبالش گشتم، به منزل پدرش، محل کارش و حتی برخی از اقوامش که می‌شناختم رفتم اما آنها هم اطلاعی از او نداشتند به کلانتری و دادگاه رفتم و شکایت کردم اما هیچ اثری از آنها نبود انگار آب شده بودند و رفته بودند درون زمین، نمی دانستم چه کار کنم، چون خیلی به پسرم وابسته بودم دچار افسردگی شدید شدم، شب و روز فکر و ذکرم نگاه کردن به عکس های سامان و مرور خاطرات با او بود.

تقریباً ۵ سال از این جریان گذشت و من کم کم از پیدا کردن فرزندم داشتم ناامید می شدم، تا اینکه یک روز که  به طور اتفاقی  داشتم از خیابانی رد می شدم سامان را در حالی که از مدرسه‌ای بیرون می آمد، مشاهده کردم؛ خیلی خوشحال شدم اولش شک کردم که او پسرم باشد اما خوب که دقت کردم دیدم چشمانم و حس مادریم به من دروغ نمی گوید.

با عجله به طرفش رفتم لحظه بسیار شگفت انگیز و وصف ناپذیری بود او را در آغوش گرفتم و بوسیدم اما ناگهان او که انگار یک غریبه دیده باشد با ناراحتی پرسید شما کی هستید خانم؟! من شما رو نمی شناسم! به او نگاه کردم و درحالی که اشک از چشمانم جاری می شد گفتم: «عزیزم من مادرت هستم!».

هنوز جمله ام تمام نشده بود که زن جوان و آرایش کرده ای دست پسرم را گرفت و به سمت خودش کشید و داد زد چکار می کنی خانم با پسر من چکار داری؟! با دعوای من و او کارمان به کلانتری کشیده شد، در آنجا بود که همسرسابقم را یک بار دیگر دیدم و تازه متوجه شدم که بعد از جدایی از من با زن دیگری ازدواج کرده که او هم مثل خودش معتاد به شیشه است.

وقتی موضوع حضانت را برای رئیس کلانتری مطرح کردم، قرار شد فردا مدارک را ارائه بدهم و آنها هم فرزندم را به من تحویل بدهند، فردای آن روز به درب کلانتری رفتیم و رئیس کلانتری بعد از دیدن مدارک به همسر سابقم گفت شما طبق این مستندات مؤظف هستید پسرتان را به این خانم تحویل دهید.

ساسان سکوت کرد و بعد من دستانم را باز کردم تا سامان را یک بار دیگر در آغوش بگیرم ولی او بدلیل دوری از من و محبت های نامادریش اصلاً با من ارتباط برقرار نکرد و حاضر نشد که نزدیک به من شود و به پدرش چسبیده بود و هر چه قدر ماموران کلانتری سعی در رها کردن او داشتند تلاششان بی فایده بود.

آنجا بود که انگار تمام دنیا دور سرم تیره و تار شد، همه چیز حکایت از آن داشت که ظاهراً فرزندم علاقه شدیدی به زن جدید ساسان پیدا کرده و چون از موضوع جدایی من با پدرش اطلاع ندارد، نامادریش را مادر واقعی خود می داند، خلاصه بعد از چند ساعت تلاش به ناچار ساسان او را با خودش برد و گفت بعد از اینکه توانستم او را راضی کنم که به دیدن مادرش بیاید با شما هماهنگ می کنم، من هم چاره ای نداشتم و این بار هم به او اعتماد کردم.

بی صبرانه منتظر دیدن دوباره پسر عزیزم هستم و نمی دانم در این وضعیت چه کار می توانم بکنم من مادر او هستم و این تقصیر پدرش است که طوری رفتار کرده تا نامادری، مادر واقعی اش به نظر برسد و مسئله طلاق و جدایی از من را برای او نگتفه است. نمی دانم چه کار کنم. فقط می خواهم هر طور که هست فرزندم را آن طور که می خواهم در آغوش بگیرم و با او زندگی جدیدی را آغاز کنم  تو را به خدا به من کمک کنید.

نظریه کارشناس

بعد از اظهارات این زن از همسر سابق وی دعوت شد و در خصوص تبعات و پیامدهای ناشی از عدم ملاقات فرزند توسط مادر توضیحاتی ارائه و سپس برای فرزند هم مشاوره تخصصی کودک انجام و به مادر نیز پیشنهاد شد جهت ملاقات با فرزندش او را در جلسات مشاوره همراهی کند تا به تدریج رابطه بین مادر و فرزند شکل گرفته و از طریق مشاوره ترغیب به ملاقات با مادر شود.

پیامدهای منفی طلاق زوجین بر کودکان

خانم عطائی، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی مرکز مشاوره آرامش پلیس اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: شاید اولین علت واکنش عاطفی کودکان نسبت به طلاق این باشد که آنها برای دریافت خبر جدایی والدین به اندازه کافی آماده نمی شوند.

وی با بیان اینکه بسیاری از کودکان با خبر نیستند که خانواده شان در حال فرو پاشی است یا از هم پاشیده شده است افزود: والدین در مورد مشکلاتشان، خیلی کم با فرزندشان حرف می زنند و قبل از جدایی در مورد احتمال وقوع آن صحبت نمی کنند شاید تصورشان این است که از این طریق از کودکان خود محافظت می کنند.

وی افزود: شاید آنها آنقدر درگیر مشکلات خودشان هستند که در مورد تاثیر جدایی به فرزندان فکر نمی کنند با دلیل یا بی دلیل زمانی این خبر را می دهند که دیگرجدا شده اند.

کارشناس ارشد روانشناسی و آسیب شناس مسایل خانواده اظهار داشت: خبر جدایی قریب الوقوع به طور ناگهانی می تواند اثرات منفی بر فرزند داشته باشد، والدین به فرزندان کوچک توضیحی نمی‌دهند و این امر درست موقعی است که کودک به حداکثر اطمینان و اطلاعات نیاز دارد، باید گفت،بی اطلاعی باعث می شود که نامطمئن شده و بترسند، آنها درک نمی کنند که طلاق چیست یا اینکه چرا روی می دهد بنابراین احساس ناامنی پیدا کرده و سردرگم می شوند.

عطائی بیان داشت: کودکان، نسبت به طلاق تفکرات منفی پیدا کرده و برای بازی کردن با دیگر کودکان دچار مشکل می شوند، آنها زیرک نبوده و با دیگران نمی توانند ارتباط دوستی برقرارکنند. این کودکان مبهوت شده، مشکلات بیشتری پیدا خواهند کرد و سبک زندگیشان نیز تغییر می کند.

این روانشناس و کارشناس مشاوره گفت: به همین جهت، پیشنهاد می شود والدین قبل از طلاق، حتماً از طریق مشاوره مسئله طلاق و جدایی خود را مطرح کرده و فرزند را در جریان قرار دهند که تبعات منفی برای آنها ایجاد نشود.

نویسنده: حمید رضا محمدی؛ کارشناس رسانه اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا