تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

بازیابی پساب در شرکت گاز استان اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، این شرکت در راستای حفاظت از منابع آبی استان، علاوه بر بهینه‎سازی مصرف آب با بکارگیری تجهیزات بهینه‎ساز، نظیر؛ استفاده از شیرهای اهرمی، شیرهای پدالی، سرشیرهای کاهنده، تغییر روش آبیاری فضای سبز از روش غرقابی به قطره‎ای، استفاده مجدد از پساب خاکستری را با بکارگیری تکنولوژی‎های نوین در فعالیت‎های زیست‎محیطی خود قرار داده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: پساب خاکستری تولیدی ناشی از روشویی و دوش های آب گرم، پس از جداسازی و ذخیره سازی، تصفیه شده و به پکیج تصفیه پمپاژ می گردد و پس از تصفیه کامل و ذخیره در مخزن های مخصوص، برای آبیاری ۴هزارمترمربع فضای سبز به کار میرود.

مهندس علوی، با اشاره به اینکه دراین سیستم پیش‎بینی شده روزانه حدود ۲هزار لیتر پساب تولیدی، تصفیه و برای فضای سبز موجود استفاده گردد، افزود: با این تکنولوژی ماهانه حدود ۶۰ مترمکعب آب صرفه‎جویی شده و به عنوان منبع تولید در نظر گرفته می‎شود.

وی، هزینه ی اجرایی این پروژه را حدود ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: نیمی از آن برای اجرای خط انتقال ( ۳۰۰ متر طول خط انتقال ) پساب تولیدی به پکیج هزینه شده که این هزینه، بدون در نظر گرفتن هزینه های تخریب زیست محیطی، هدرروی منابع و … طی ۶ سال  قابل بازگشت می باشد.

مهندس علوی، گفت: با توجه به کمبود منابع آبی در استان، استفاده از این تکنولوژی،گامی کوچک در حفظ منابع آبی و الگویی برای سایر سازمان ها و ادارت بوده و در آینده نیز این طرح در سطح ادارات گازرسانی استان اجرایی خواهد شد.

***جذب ۴۴هزار و ۳۵۸ مشترک جدید در سطح استان اصفهان            

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان از اشتراک پذیری ۴۴هزار و ۳۵۸  مشترک جدید این شرکت، در ده ماهه نخست امسال خبر داد.

 سید مصطفی علوی با اعلام این مطلب گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون ۸۰۰ هزار مشترک گاز طبیعی در سطح استان وجود دارد که از این میزان بالغ بر۱میلیون و ۵۵۰ هزارمشترک شهری و ۲۴۸ هزار مشترک در روستاها هستند.

وی، تصریح کرد: در سال جاری بیش از ۲۸۷ هزار کیلومتر شبکه گذاری و ۸هزار و ۵۶۰ مورد نصب انشعاب جدید در سطح استان اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، در ادامه از مصرف روزانه متوسط ۵۸ میلیارد مترمکعب گاز در استان در ده ماهه امسال خبر داد و افزود: از ابتدای سال تاکنون بیش از۱۴ میلیارد۶۶۶میلیون متر مکعب گاز طبیعی در سه بخش خانگی- تجاری، صنعتی و عمومی به مصرف رسیده است.

وی، عمده سهم مصرف سالیانه گاز در این مدت، ۷۰ درصد مربوط به بخش صنایع و نیروگاه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: سهم بخش خانگی – تجاری و عمومی نیز ۳۰ درصد بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا