شهر و جامعهعناوین اخبار

«دلشوره» حدیث نفس مردم شریف و هنرمندان اهل دل و معرفت

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازروابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، این نمایش که از ۶ دیماه در تالار فرشچیان اصفهان به روی صحنه رفت، شنبه هفته آینده آخرین بار است که اجرا می شود، سلطانی در خصوص این نمایش گفت: نسبت به اینکه این کار کمیک نبوده، استقبال خوبی از این کار شده است ، این کار یک طنز اجتماعی و حدیث نفس اهالی هنر و فرهنگ است که بر پایه خردورزی به مبارزه با تهاجم فرهنگی می پردازند.

کارگردان این نمایش افزود: قهرمان این نمایش یک استاد دانشگاه است که رشته تئاتر تدریس می کند و در سنگر علم و دانش به خوبی پاسداران دفاع مقدس مبارزه می کند و به آگاه کردن جوانان می پردازد.

وی ادامه داد: نمایشنامه این کار بیست و پنج سال قبل نوشته و اجرا شد و در اصفهان، سمنان و تهران مقام نخست را آورد و دانشجویان زیادی از آن استقبال کردند برای همین به بازآفرینی و به روز رسانی این اثر پرداختم و مقوله دلار، سکه و یورو سبب شد تا به نشان دادن این بپردازم که چه دست هایی پشت پرده است.

این هنرمند مطرح اصفهانی خاطرنشان کرد: ما ترامپ های داخلی داریم که هویت های مشخصی ندارند و مثل هشت پا هستند و گردن فرهنگ و هنر را با قوی ترین پای خود می فشارند زیرا اهالی فرهنگ و هنر و اهل قلم و ایمان و معرفت تنها کسانی هستند که آنان را شناسایی می کنند و آگاه هستند.

وی در خصوص نام این نمایش اظهار داشت: دلشوره ، دلشوره ای است که اهل فرهنگ و مطالعه همیشه نسبت به جامعه داشته اند و این دلشوره ای است که آنان را به مبارزه با تهاجم فرهنگی وا می دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا