حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

قاتل خاموش جان پیرمرد۷۰ ساله را گرفت/ تصادف تریلر و پژو با ۲ کشته در اصفهان/سارقان فروشگاه با هوشیاری مدیر فروشگاه دستگیر شدند/تصادف تریلر و پژو با ۲ کشته در اصفهان/سرشبکه توزیع سیگار قاچاق در اصفهان دستگیر شد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان ، سرهنگ “غلامرضا افشاری” ،گفت : در پی تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ مبنی بر گاز گرفتگی در یک مجتمع،  بلافاصله ماموران انتظامی شهرستان “لنجان”  به محل اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در این حادثه که دراثر بی احتیاطی در پی استفاده غیر مجاز از کپسول به جای گاز شهری ، و نصب بخاری بدون دود کش اتفاق افتاده بود ، پیرمردی ۷۰ساله جان خود را از دست داد .

این مقام انتظامی در پایان به شهروندان توصیه کرد : با توجه به برودت هوا در فصل زمستان، همواره در هنگام استفاده از وسایل گرمایشی، نکات ایمنی لازم را مورد استفاده قرار دهند تا هیچگاه در روزهای زیبای زمستان، شاهد چنین حوادث ناگواری و فرا رسیدن خزان زندگانی هموطنان عزیز نباشیم.

***کشف ۸ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در گلپایگان

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان از کشف ۸ هزار و ۲۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علی سبحانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماموران پلیس امنیت این شهرستان از فروش سیگار خارجی قاچاق در یک واحد صنفی مطلع شدند.

این مقام انتظامی افزود: پس از بررسی موضوع و محرز شدن صحت آن ، با هماهنگی مقام قضائی از واحد صنفی بازرسی و تعداد ۸ هزارو ۲۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق کشف و یک نفر در این رابطه دستگیر شد.

سرهنگ سبحانی ارزش ریالی کالای قاچاق خارجی مکشوفه را در حدود ۱۵۰ میلیون ریال اعلام و بیان داشت: متهم در این خصوص با تشکیل پرونده به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی شد.

***سارقان فروشگاه با هوشیاری مدیر فروشگاه دستگیر شدند

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از دستگیری سارقان فروشگاهی با همکاری مدیر فروشگاه ، حین سرقت خبر داد.

سرهنگ “علی پورکاوه” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : در پی تماس مدیر فروشگاهی با مرکز ۱۱۰ مبنی بر حضور ۲ سارق در فروشگاه، بلافاصله ماموران کلانتری ۱۱ “غیاث الدین” شهرستان کاشان وارد عمل شدند.

وی افزود: بلافاصله ماموران کلانتری ۱۱ در محل حاضر و سارقان مذکور را در یک عملیات ضربتی دستگیر و برای تحقیقات بیشتر به کلانتری منتقل کردند .

سرهنگ علی پورکاوه تصریح کرد : متهمان که یک آقا و خانم بودند به بزه انتسابی اعتراف و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان در پایان از شهروندان خواست ، ضمن رعایت هشدارهای پلیسی مغازه ها و فروشگاه های خود را به سیستم های ایمنی مجهز کرده و گفت: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک قبل از هر اقدامی بلافاصله با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرید.

***تصادف تریلر و پژو با ۲ کشته در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان از تصادف یک دستگاه کامیون کشنده تریلر با سواری پژو ۲۰۶ در اتوبان “دستجری” و فوت ۲ نفر خبر داد.

سرهنگ “جواد درستکار” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف ۲ دستگاه خودور در اتوبان “دستجردی” ، بلافاصله گروه گشت پلیس راه “اصفهان-شیراز” به محل اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی ، راننده و سرنشین پژو ۲۰۶ که ۲ خانم بودند ، در اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست دادند.

این مقام انتظامی بیان داشت : علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است و اعلام خواهد شد .

سرهنگ درستکار در پایان به رانندگان توصیه کرد: با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید و حین رانندگی از پرداختن کارهایی که باعث حواس پرتی و انحراف افکار می شود بپرهیزید تا انشاءالله شاهد کاهش حوادث رانندگی باشیم .

***دستگیری سارقان سریالی قطعات خودروهای سنگین در کاشان

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “کاشان” از دستگیری ۲ سارق قطعات خودروهای سنگین و کشف ۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ “علی پورکاوه” فرمانده انتظامی شهرستان کاشان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : در پی وقوع چندین مورد سرقت قطعات خودرو از خودروهای سنگین در شهر کاشان مراتب به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت .

وی تصریح کرد : ماموران پلیس آگاهی این شهرستان طی تحقیقات و بررسی های شبانه روزی و انجام یک سری اقدامات تخصصی موفق شدند ۲ سارق را شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی افزود: متهمان در بازجویی های تخصصی بعمل آمده به ۵ فقره سرقت قطعات از خودروهای سنگین اعتراف کردند.

سرهنگ در پایان به شهروندان توصیه کرد: از تجهیزات ایمنی و قفل های مناسب جهت حفاظت از خودرو های خود استفاده و حتی المقدور از پارکینگ جهت پارک خودرو استفاده کنید و در صورت مشاهده موارد مشکوک بلافاصله موضوع را به مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ اعلام و در این رابطه همکاری نزدیکی با پلیس داشته باشید.

توقیف اتوبوس مسافربری با کالای قاچاق در شهرضا

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف یک محموله پوشاک خارجی به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “محمدحسین باباکلانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه اتوبوس که از جنوب کشور به مقصد اصفهان در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، مقدار۵۵۹ثوب انواع پوشاک زنانه خارجی قاچاق فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.

سرهنگ بابا کلانی بیان داشت: ارزش این کالای کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۳۰۰میلیون ریال اعلام شده است.

این مقام انتظامی افزود: در این خصوص راننده خودرو دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می زند که از تمام مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

***کشف کارگاه تولید روغن های غیر بهداشتی در اصفهان

گروه استان ها_ اصفهان _ رئیس پلیس امنیت عمومی استان از پلمب کارگاه تولید روغن های غیر بهداشتی با دستور مقام قضائی و دستگیری فرد متخلف در عملیات ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این پلیس خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” محمد حسن اسماعیلی” در تشریح این خبر گفت: ماموران اداره نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی استان اصفهان در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی در زمینه تهیه و تولید روغن با استفاده از ضایعات مرغ و گوشت در کارگاهی واقع در یکی از مناطق شهر اصفهان فعالیت می کند موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات لازم و کسب اطمینان از درستی موضوع با هماهنگی مقام قضائی به همراه نماینده شبکه دامپزشکی استان اصفهان در محل مذکور حاضر شدند.

سرهنگ اسماعیلی، اظهار داشت: با بررسی های به عمل آمده مشخص شد متهم به صورت غیر مجاز قسمتی از محل فروش مصالح ساختمانی را با بدترین شرایط بهداشتی جهت روغن گیری اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: در بازرسی بعمل آمده تعداد ۳ عدد بشکه فلزی ۲۲۰ لیتری حاوی روغن ضایعات مرغ و گوشت آماده عرضه به واحدهای صنفی رستوران و فست فودی ها جهت سرخ کردن مواد غذایی و همچنین ۶۰۰ دبه روغن حلبی و پلاستیکی بزرگ و کوچک که تعدادی آغشته به روغن و تعدادی حاوی روغن ضایعات گوشت و مرغ بود کشف شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان خاطر نشان کرد: مکان مذکور با حکم مقام قضائی پلمب و عامل تولید روغن های غیر بهداشتی نیز با تشکیل پرونده جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ اسماعیلی در ادامه افزود : تولید وعرضه مواد غذایی و خوراکی غیر بهداشتی در سطح بازار یکی از تهدیدات جدی برای سلامت خانواده ها است و نیروی انتظامی با اقتداراز عرضه این اقلام در سطح بازار جلوگیری می کند و از شهروندان هم می خواهد در صورت مشاهده مواردی از این دست طی تماس با شماره تلفن ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

***سرشبکه توزیع سیگار قاچاق در اصفهان دستگیر شد

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس امنیت عمومی استان گفت: سرشبکه توزیع سیگار خارجی قاچاق در بین صنوف سوپرمارکت ها در عملیات ماموران این پلیس شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد حسن اسماعیلی” در تشریح این خبر اظهار داشت :در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت شبکه ای در زمینه قاچاق سیگار و توزیع آن در سطح صنوف سوپر مارکت با حجم و گستردگی بالا موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی استان اصفهان قرارگرفت.

وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات گسترده و با بکارگیری یک سری اقدامات تخصصی و پلیسی سرانجام بارانداز اصلی دپو سیگار قاچاق توسط سرشبکه اصلی باند شناسایی شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان خاطر نشان کرد: ماموران بلافاصله وارد عمل شده و با اخذ دستور قضایی از محل مذکور بازدید به عمل آوردند که در نتیجه تعداد۸۹ هزار و ۳۴۳ نخ سیگار خارجی قاچاق کشف شد.

سرهنگ اسماعیلی گفت: در این رابطه متهم اصلی پرونده نیز دستگیر و همراه پرونده جهت رسیدگی قضایی به دادسرا تحویل شد.

سرهنگ اسماعیلی در ادامه افزود: توزیع کالای خارجی علاوه بر وارد آوردن ضربه به اقتصادی کشور باعث تهدید سلامت مردم نیز می شود که در این رابطه از شهروندان می خواهیم در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به اطلاع پلیس برسانند تا با متخلفان برابر قانون برخورد شود.

***تماس به موقع شهروند اصفهانی با پلیس و گرفتاری سارق احشام

گروه استان ها_اصفهان_ سارقی که در حال سرقت احشام بود با روئیت ماموران انتظامی با ۶ راس دام سرقتی قصد فرار داشت که در عملیاتی ضربتی دستگیر شد .

سرهنگ ” حسن یاردوستی” فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت :در پی تماس با مرکز فوریت های ۱۱۰ اصفهان مبنی بر حضور سارق احشام در یکی از مناطق شهر اصفهان ، بلافاصله گشت انتظامی وارد عمل شد.

وی بیان داشت: سارق که ۶ راس دام را بارگیری کرده بود و در حال بارگیری دیگر احشام بود با دیدن ماموران بلافاصله متواری شد .

این مقام انتظامی افزود: ماموارن وارد عمل شدند و در اقدامی ضربتی خودروی سارق را متوقف و او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان از شهروندان به جهت اعلام اخبار مهم و تماس به موقع با پلیس تقدیر کرد و خاطر نشان کرد : رعایت توصیه های پلیس و مشارکت مردمی با ناجا زمینه وقوع بسیاری از جرایم را از بین می برد.

سرعت مطمئنه

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت : تخطی از سرعت مطمئنه یکی از تخلفات شایع رانندگی است که در بیشتر مواقع منجربه تصادف می شود.

سرهنگ “رضا رضایی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : در قوانین راهنمایی و رانندگی به راننده تکلیف شده با سرعت مجاز و مطمئنه حرکت کند تا حادثه رانندگی اتفاق نیفتد.

وی افزود: متاسفانه یکی از موارد تخلفات شایع رانندگان وسایل نقلیه که در اغلب مواقع، منجر به تصادف می شود بدون شک تخطی از سرعت مطمئنه است.

این مقام انتظامی بیان داشت : رانندگان در تقاطع هایی که فاقد چراغ راهنمایی یا تابلوی ایست یا مامور راهنمایی و رانندگی است و در سرپیچ، جاده های تنگ و تپه و بطور کلی در محیط هایی که موانعی در مسیر حرکت آنها وجود دارد و همچنین هنگام بارندگی، در برف و باران یا مه و کولاک، می بایست از سرعت وسیله نقلیه خود تا حدی که برای جلوگیری از تصادف ضرورت دارد بکاهند که این سرعت ، سرعت مطمئنه می باشد.

سرهنگ رضایی در پایان تاکید کرد : سرعت مطمئنه ، سرعتی است که کم تر از سرعت مجاز ویا حداکثر برابر با آن است و راننده با تشخیص خود و شرایط جوی و جاده رانندگی می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا