شهر و جامعهعناوین اخبار

امسال ۵۹ هزار میلیون ریال برای توسعه بقاع متبرکه استان اصفهان هزینه شده

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، اظهار داشت: در راستای ابلاغ شناسه برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه مبنی براجرای پروژه های عمرانی باهدف توسعه زیرساخت های بقاع متبرکه با رویکرد تبدیل این اماکن متبرکه به قطب فرهنگی و براساس طرح جامع ۱۳ هزار متر مربع پروژه عمرانی آغاز شد.

وی در ادامه افزود: این پروژه های عمرانی از اول سال جاری آغاز شده و تاکنون نیز ۸۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند و از اعتبار ۷۸ هزار میلیون ریالی که برای اتمام این پروژه ها نیاز است ۵۹ هزار و ۱۰۰ میلیون ریال از محل کمک های خیرین، جذب اعتبارات دولتی و درآمد بقاع متبرکه هزینه شده است.

معاون بهره وری و اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه به تکمیل پروژه های نیمه تمام بقاع متبرکه سال های گذشته که براساس طرح جامعه آغاز شده بودند اشاره کرد و گفت: براساس برنامه ابلاغی امسال باید ۳۶ هزار متر مربع از پروژه های نیمه تمام بقاع متبرکه تکمیل شود که با پیگیری های به عمل آمده این میزان پروژه با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی همراه بود و برای این امر نیز تاکنون اعتباری بالغ بر ۸۱ هزار میلیون ریال از محل جذب کمک های مردمی، اعتبارات دولتی و درآمد بقاع متبرکه هزینه شده است.

امیر حسین اسماعیلی پور در ادامه گفت: امسال نیز با هدف اجرای بازسازی، مرمت، مقاوم سازی، تعمیر و نگهداری بقاع و اماکن متبرکه در سطح استان اشاره تاکنون ۸۵۰۰ متر مربع فعالیت عمرانی با اعتباری بالغ بر ۷ هزار و ۸۰۰ میلیون ریال اجرا شده که این پروژه ها نیز ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

معاون بهره وری و اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه اضافه کرد: همچنین برای اجرای پروژه های عمرانی در جوار بقاع متبرکه نیز امسال ۲۰ طرح جامع توسط کارشناسان دفتر فنی معاونت بهره وری و اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تهیه و برای تصویب به سازمان اوقاف و امور خیریه ارسال شده است.

وی در ادامه به فعالیت های عمرانی با هدف بازسازی، مرمت، تعمیر و تکمیل عرصه و عیان موقوفات و رقبات استان اشاره کرد و گفت: از اول سال جاری تاکنون نیز ۵۰۰۰ متر مربع پروژه عمرانی در این راستا در موقوفات و رقبات آغاز شده که این پروژه ها نیز ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و از اعتبار ۴ هزار میلیون ریالی برای اجرای این پروژه ها تاکنون ۳ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال از محل حفظ عین موقوفات هزینه شده است.

امیر حسین اسماعیلی پور در ادامه خاطر نشان شد: عمران و آبادانی بقاع متبرکه، احیای موقوفات و اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش که پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اجرا شده است نشانی از تجلی فرهنگ و تمدن اسلامی و از جمله دستاوردهای انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی محسوب می شوند.

***ثبت دو وقف جدید در شهرستان خور و بیابانک

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خور و بیابانک گفت: دو وقف جدید به ارزش ۴۵۰ میلیون ریال با نیت عزاداری حضرت فاطمه(س) همزمان با آغاز دهه فاطمیه در شهرستان خور و بیابانک به ثبت رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، مجتبی بابایی اظهار داشت: باتوجه به فعالیت هایی که در راستای تبلیغ فرهنگ غنی وقف و نشر معارف اهل بیت(ع) در شهرستان خور و بیابانک انجام شده است آقای ستوده هنری و طلعت مالکی به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مراجعه کردند و دو وقف جدید را به نام خود در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه ثبت کردند.

وی در ادامه افزود: ستوده هنری ۴ ساعت آب و ۸ قطعه ملک مزروعی واقع در مزرعه میان آباد خور و طلعت ملکی ۴ ساعت آب، یک قله آب دهیزر و ۵ ملک مزروعی را در مجموع به ارزش ۴۵۰ میلیون را وقف کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خور و بیابانک ادامه داد: ستوده هنری عواید حاصل از موقوفات خود را برای روضه خوانی حضرت عبدالله الحسین(ع) در مسجد جامع، طبخ غذا برای عزاداران و برپایی مراسم شهادت حضرت زهرا(س) و تعمیر مسجد میان آباد صرف کرده است.

مجتبی بابایی گفت: براساس وقف نامه ای که توسط طلعت مالکی تنظیم شده است عواید موقوفات خود را برای برپایی مراسم شهادت حضرت زهرا(س) وقف کرده است.

***آغاز اجرای طرح جامع امامزاده عبدالله(ع) تیران و کرون همزمان با دهه فجر

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون گفت: به همت خیرین کلنگ آغاز پروژه عمرانی امامزاده عبدالله(ع) تیران و کرون همزمان با دهه فجر زده می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، اکبر صادقی اظهار داشت: در راستای توسعه زیرساخت های امامزاده عبدالله(ع) کوهان تیران و کرون با هدف تبدیل این بقعه متبرکه به قطب فرهنگی کلنگ آغاز ساخت مجموعه فرهنگی، اداری امامزاده عبدالله(ع) تیران و کرون همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در دهه فجر به زمین زده می شود.

وی در ادامه افزود: این مجموعه زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع و در دوطبقه به مساحت ۸۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد ریال در مدت ۴ ماه ساخته می شود که این اعتبار از محل کمک های مردمی تامین می شود و تاکنون نیز ۵ میلیارد ریال آن تامین شده است.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون ادامه داد: طبقه اول این مجموعه اداری است و طبقه دوم آن نیز برای فعالیت های قرآنی و فرهنگی در نظر گرفته شده است.

اکبر صادقی در ادامه خاطر نشان کرد: این مجموعه براساس طرح جامع این امامزاده جلیل القدر که مورد تایید سازمان نیز است ساخته می شود.

وی در ادامه اضافه کرد: همچنین برای اجرای این پروژه نیز قطعه زمینی به مساحت ۲۴۰ متر مربع و ارزشی بالغ بر ۲۳۰ میلیون که در مجاورت این آستان مقدس است خریداری به حرم مطهر این امامزاده الحاق شد.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون گفت: آستان مقدس امامزاده عبدالله (علیه السلام) در شهرستان تیران و کرون، بخش کرون، شهر تیران و در روستای کوهان واقع شده است.

***محفل بزرگ قرآنی در امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل برپا می شود

مدیر اجرایی امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل گفت: محفل بزرگ قرآنی، با حضور قاریان بین المللی قرآن همراه با پخش از صدا و سیما در جوار آستان مقدس امامزاده محمد هلال بن علی (ع) آران و بیدگل برگزار خواهد شد.

 سید جواد تکیه اظهار داشت: این محفل نورانی به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) روز پنجشنبه ۴ بهمن ماه با حضور قاریان بین المللی قرآن در جوار حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان برپا می شود.

وی در ادامه افزود: براساس هماهنگی های به عمل امده علاوه بر پخش زنده این محفل نورانی از رادیو قرآن، با یک شب تأخیر، این برنامه از شبکه قرآن و معارف سیما نیز پخش می شود.

مدیر اجرایی امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل در ادامه به اجرای ویژه نامه هایی که در ایام الله دهه فجر با عنوان فجر فاطمی در جوار حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان اجرا می شود اشاره کرد و گفت: استقبال از ایام الله دهه فجر، با برگزاری محفل قرآنی “کاروان انقلاب”، آغاز می شود و رونمایی از کتاب “محمد هلال از منظر عالمان دین”، رونمایی از سنگ قبر شهدای انقلاب، غبار روبی حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی (ع)، برگزاری آیین عزاداری ایام شهادت حضرت زهرا(س)،  برگزاری مسابقه بزرگ قرآنی”چلچراغ”، با موضوع مفاهیم سوره مبارک فجر و حضور شخصیت های کشوری، از دیگر برنامه های این آستان مقدس در ایام دهه فجر و ایام فاطمیه است.

سید جواد تکیه گفت: آستان مقدس امامزاده هلال بن على (علیه السلام) در شهرستان آران و بیدگل، در ۱۲ کیلومترى شهر کاشان واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا