حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

مرزهای کشور در امنیت کامل قرار دارند/ پاسخ محکم دستگاه امنیتی پاکستان به خواسته های ایران و سایر حوادث پلیسی در ۲۴ساعت گذشته

سردار”قاسم رضایی” که به نمایندگی از فرمانده نیروی انتظامی در مراسم تشییع پیکرهای پاک ۲۷ شهید حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان اصفهان شرکت کرده بود در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، ضمن تسلیت شهادت این مدافعان امنیت، اظهار داشت: بحمداله هم اکنون وضعیت در مرزهای شرقی عادی بوده و امنیت کامل در تمامی مرزهای کشور عزیزمان نیز برقرار است.

وی افزود: حوادث تروریستی نظیر حمله به اتوبوس حامل مرزبانان سپاه در جاده “خاش – زاهدان” که از سوی دشمنان قسم خورده نظام طراحی می شوند، هرگز نمی تواند به امنیت کشور ما خدشه وارد کند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی، حمله به اتوبوس حامل مرزبانان سپاه را یک حادثه کور خواند و گفت: این گونه حوادث در اصل عقبه ای دارند که آن را مدیریت می کنند و حتماً دست استکبار و مزدوران آن ها در کار بوده به دلیل اینکه این یک کار مزدورانه است.

سردار رضایی در پاسخ به سوالی پیرامون واکنش دستگاه امنیتی و مرزبانی پاکستان به این حادثه به خبرنگار ما، گفت: معتقدم، ارتش، ملت و دستگاه امنیتی و مرزبانی پاکستان نسبت به این موضوع حساس خواهند شد و حتماً هم پاسخ محکمی به خواسته های ایران اسلامی برای اینکه این اشرار را هرچه زودتر از خاک کشور خود بیرون کنند، خواهند داد.

این مقام ارشد نیروی انتظامی کشور در خصوص روحیه مرزبانان ناجا نیز اظهار داشت: این گونه اقدامات نه تنها نمی تواند در روحیه انقلابی مرزبانان ناجا تاثیر منفی بگذارد، بلکه باعث مضاعف تر شدن انگیزه در بین آنان خواهد شد.

فرمانده مرزبانی ناجا در خاتمه گفت: همانطور که شعار همیشگی مرزبانی نیروی انتظامی “من یک انقلابی ام” است، معتقدم که این گونه حوادث هم باعث تشدید روحیه انقلابی و مجاهدت بیشتر آنان برای دفاع از مرزهای ایران اسلامی خواهد شد.

گفتنی است، در حاشیه این مراسم سردار “رضایی” که سردار “معصوم بیگی” فرمانده انتظامی استان اصفهان نیز وی را همراهی می کرد با تعدادی از خانواده های معظم شهدای حادثه تروریستی دیدار و پیام تسلیت سردار “اشتری”، فرمانده نیروی انتظامی کشور را به آن ها ابلاغ کرد.#

**واژگونی خودرو سواری در اصفهان حادثه آفرید

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راه استان از جان باختن یک تن و مجروحیت ۲ نفر بر اثر واژگونی یک دستگاه سواری پراید در آزاد راه “امیرکبیر” خبر داد.

سرهنگ “حسین پور قیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : ماموران پلیس راه ” کاشان- اصفهان” از واژگون شدن یک دستگاه سواری پراید در آزاد راه “امیرکبیر” مطلع و به محل اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه رانندگی ، یکی از سرنشینان خودرو که کودکی ۲ ساله بود جان باخت و پدر و مادر کودک نیز مجروح شدند.

سرهنگ پورقیصری بیان داشت : علت وقوع این حادثه رانندگی ، توسط کارشناسان پلیس راه ، عدم توجه به جلو اعلام شده است.

رئیس پلیس راه اصفهان در پایان ضمن تاکید بر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان به آنان توصیه کرد: به منظور حفظ جان خود و دیگران از انجام تخلفات حادثه ساز مانند سبقت و سرعت غیر مجاز، عدم توجه به جلو و تجاوز به چپ پرهیز کنید تا ان شاءالله شاهد وقوع اینگونه حوادث نباشیم.

**توقیف وانت نیسان با ۳۵ راس دام قاچاق

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان از توقیف ۳۵ راس دام قاچاق در بازرسی از یک خودروی نیسان خبر داد.

سرهنگ “علی سبحانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان “گلپایگان” حین کنترل یکی از محورهای مواصلاتی این شهرستان به یک دستگاه خودروی نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: این خودرو حامل ۳۵ راس دام بود که راننده مدارک گمرکی را ارائه نداد و خودرو و احشام توقیف شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این رابطه راننده دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ سبحانی در پایان خاطر نشان کرد: هرگونه فعالیت در زمینه کالای قاچاق یا قاچاق دام و احشام ، باعث رکود اقتصادی و تورم در جامعه خواهد شد که از عموم مردم تقاضا می شود، اخبار مربوطه را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**خرید بازی آنلاین شیوه جدید کلاهبردان مجازی

گروه استان‌ها_اصفهان_ رئیس پلیس فتای استان از شناسایى و دستگیرى فردی که با ترفند فروش بازی آنلاین از یک نوجوان اصفهانی مبلغ ۳ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت : در پى مراجعه یکی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضائى به پلیس فتای اصفهان مبنی بر اینکه از طریق شبکه های اجتماعی با شخصی آشنا شده که با ترفند فروش بازی آنلاین از او کلاهبرداری کرده ، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت .

وی افزود: این نوجوان مبلغ ۳ میلیون ریال به حساب فرد کلاهبردار واریز کرده بود که فروشنده دیگر پاسخگوی تلفن خود نبوده است .

این مقام انتظامی بیان داشت : پس از انجام یکسری اقدامات تخصصی فرد کلاهبردار شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به اینکه متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد به نوجوانان و جوانان که بیشترین کاربران بازی‌های آنلاین هستند توصیه کرد: در هنگام تحویل پول به فروشنده، رمز عبور اکانت فروشنده را تحویل گرفته و سریعا تمامی مشخصات را تغییر دهید، همچنین پس از تغییر رمز، اکانت را در گوشی خود سینک کنید و بازی را در تلفن همراه خود اجرا و پس از راه اندازی اکانت بازی، از بازی خارج شوید و وارد Google Setting شوید.

**کشف ۶۰ کیلوگرم تریاک در ایستگاه بازرسی شهرضا

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “شهرضا” از کشف مقدار۶۰کیلو و۶۰۰گرم تریاک و دستگیری ۲ سوداگر مرگ توسط ماموران ایستگاه بازرسی شهید “امامی” این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “محمد حسین باباکلانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید “امامی” شهرستان “شهرضا” ،حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه سواری پژو مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، مقدار ۶۰کیلو و۶۰۰گرم تریاک که در صندوق عقب خودرو جاساز شده بود کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : در این عملیات ۲ سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ محمد حسین باباکلانی در پایان خاطر نشان کرد : نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان موادمخدر برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه فعالیت به آنان نخواهد داد.

**جانفشانی برای دفاع از حریم ولایت

گروه اجتماعی _ آن روی سکه امنیت، جانفشانی و شهادت مظلومانه فرزندان ماست. فرزندانی که در جای جای این کشور به نام امنیت، جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و مردانه در تقابل با مخلان نظم و امنیت هستند.

اصفهان بار دیگر حماسه آفرین و خیابان های نصف جهان غرق در شور و غوغا شد. مردمی که همین هفته پیش در جشن ۴۰ سالگی انقلاب سنگ تمام گذاشته بودند دوباره به خیابان ها آمدند تا این بار پذیرای پیکرهای مطهر ۲۷ فرزند شهید خود باشند. شهدایی که این بار نیز جانشان بر سر دفاع از امنیت کشور و حریم ولایت دادند.

اما اصفهان با این استقبال ها بیگانه نیست ، این بار نیز حضور شهدا به شهر جانی تازه بخشید و نشان داد که جنگ اقتصادی، تحریم و عملیات های روانی دشمن هیچ خللی در ایمان و اعتقاد این مردم ایجادنمی کند و آنان همچنان پای این انقلاب و ارزش های آن ایستاده اند و هرگز قدمی به عقب بر نمی گردند.

بیش از ۳۰ سال از ریخته شدن خون حاج “حسین خرازی” گذشته اما دیروز مردم اصفهان، ایستاده به احترام ۲۷ نفر از یاران وی حماسه ای خلق کردند که با وجود گذشت ۳۶ سال، هنوز حال و هوای ۲۵ آبان ۱۳۶۱ را داشت.

اکثر این شهدا جوان بودند، آن قدر جوان که برخی در زمان جنگ، خردسال بوده و تصویری از آن به چشم ندیده بودند اما چیزی که در درونشان فریاد می کشید، فرهنگ ایثار و جان فدا کردن در راه اسلام، انقلاب و ولایت بود.

آنانی که برای حفظ امنیت مرزهای کشور خود بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر از خانه و دیار خود دور شده بودند و در این ۶۰ روزها و ۴۵ روزهای دوری از خانه، لحظه ای پلک بر هم نمی نهادند تا مبادا آبی در دل مردم این دیار تکان بخورد و دشمن فکر بد در ذهن خود بپروراند.

مدافعان وطن این بار نیز ناجوانمردانه به شهادت رسیدند، بدون آنکه در میدان نبرد بوده و حتی لباس رزم به تن داشته باشند، در حالی که عزم بازگشت به خانه داشتند طعمه عملیات ناجوانمردانه تروریستی شدند و بدن های نیم سوخته اما مطهر آنان این گونه به خانه بازگردانده شد و فرزندانشان ، تابوت ها را به آغوش کشیدند.

آری آن روی سکه امنیت، جانفشانی و شهادت مظلومانه فرزندان ماست. فرزندانی که در جای جای این کشور به نام امنیت، جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و مردانه در تقابل با مخلان نظم و امنیت هستند.

در پاسداری از امنیت کشور، نام ها و رنگ لباس ها تفاوتی ندارد، آن چیزی که برای همه یکسان است، فداکاری برای حفظ امنیت و آرامش جامعه است.

مدافعان وطن و پاسداران نظم و امنیت کشور سال هاست که بدون هیچ گونه چشم داشتی به انجام وظیفه خود مشغولند و این شهادت ها نه تنها خللی در عزم و اراده آنان ایجاد نمی کند بلکه شور خدمتشان را دو چندان کرده و تصمیم آنان بر پایداری بر ارزش های انقلاب و حفظ آن را قوت می بخشد.

ما پیرو همان رهبر کبیر انقلاب هستیم که فرمودند:« ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد» آری می دانیم اگر امروز انقلاب ما به چهل سالگی خود رسیده ، اگر در دفاع مقدس پیروز شدیم و در دنیا دارای عزت، آبرو و اقتدار هستیم و اگرتوانستیم ۴۰ سال روی پای خودمان بایستیم و استقلال خود را حفظ کنیم و اگر امروز امنیت ایران اسلامی در منطقه زبانزد شده به خاطر این است که از اول انقلاب تا کنون شهید دادیم اما تن به ذلت نسپردیم و سر خود را پیش استکبار خم نکردیم.

شعار ما همان شعار «هیهات من الذله» پیشوایمان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است که در صحرای کربلا همه دارائی اش را نثار کرد اما تن به زندگی ذلت بار نداد.

دیروز اگرچه ماموران نیروی انتظامی، سپاه و ارتش در کنار مردم، عزادار شهادت این برادران خود بودند اما غمی در دلشان احساس نمی شد، چرا که به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) « آن کسی سرافراز است و بُرد کرده است که رفتن او از این دنیا، برای مردم و دین و تاریخ و کشورش دستاوردی داشته باشد.‌ ‌چنین انسانی است که خدای متعال او را از ملائکه هم بالاتر دانسته است.»

بار خدایا! ما خود را آماده جانفشانی در رکاب فرزند پیامبر تو حضرت مهدی موعود کرده ایم. ریخته شدن خون این شهیدان برای زمینه سازی ظهورش از ما قبول فرما!

سرتیپ دوم پاسدار مهدی معصوم بیگی – فرمانده انتظامی استان اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا