شهر و جامعه

یادواره شهدای شهرستان نایین در امامزاده سلطان سیدعلی(ع) نایین برگزار می شود

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، احمد جبلی اظهار داشت: در راستای ترویج و نشر معارف اهل بیت(ع) و تبیین الگوی سیره حضرت ام البنین(س) با رویکرد ترویج سبک زندگی اسلامی همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین(س) و سالگرد بازگشت پیکر پاک شهید حسین پوربافرانی و شهدای گمنام بوستان لاله یادواره شهدای شهرستان نایین در امامزاده سلطان سیدعلی(ع) نایین برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: این برنامه روز سه شنبه ۳۰ بهمن ماه همراه با روایتگری حجت الاسلام و المسلمین حسین جوشقانیان در رواق فاطمیه امامزاده سلطان سیدعلی(ع) نایین برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نایین گفت: آستان مقدس امامزاده سلطان سیدعلی (علیه السلام) در شهرستان نایین و در مرکز شهر نایین واقع شده است.

**اعزام زائران بار اولی اصفهانی برای زیارت عتبات عالیات از محل موقوفات منطبق موجود در استان اصفهان

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در راستای اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش ۸ نفر زائر بار اولی از سراسر استان اصفهان از محل موقوفات منطبق به زیارت عتبات عالیات اعزام می شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین ولی اله روان اظهار داشت: اجرای طرح اعزام زائران حرم حسینی از محل عواید موقوفات به عنوان یکی از کار ویژه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه محسوب می شود که هدف از اجرای این طرح اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش در این حوزه و همچنین شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی از عملکرد موقوفات و آثار و برکات وقف، ترویج فرهنگ زیارت و بهره‌مندی از برکات زیارت عتبات عالیات است.

وی در ادامه افزود: در همین راستا و براساس دستور العمل سازمان اوقاف و امور خیریه افرادی که سن آنان بیش از ۳۵ سال است و تاکنون نیز نتوانسته اند به دلیل مشکلات مالی به زیارت عتبات عالیات اعزام شوند توسط ادارات مختلف اوقاف و امور خیریه شناسایی و به معاونت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان معرفی شده اند و از بین این افراد نیز طی مراسمی قرعه کشی به عمل آمد و ۸ نفر نیز برای اعزام به عتبات عالیات انتخاب شده اند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴ موقوفه در سراسر استان اصفهان با نیت اعزام زائر به عتبات عالیات وجود دارد گفت: موقوفه میرزا سلطان خان رکن الملک واقع در اصفهان و شهرضا، موقوفه مونس السلطنه در تیران و کرون، موقوفه فرج الله خان در گلپایگان و موقوفه حاج آقامحمد صدری آقاملک التجار خمینی شهر از بین دیگر موقوفات در این حوزه بیشترین درآمد را داشته اند و جزء موقوفات شاخص در این زمینه نیز محسوب می شوند که امیدوارم در آینده نزدیک شاهد ثبت موقوفات بیشتری در این زمینه باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین ولی اله روان در ادامه یادآور شد: برای اعزام هریک از این افراد از محل موقوفات منطبق مبلغ ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال هزینه می شود که این عزیزان در قالب یک کاروان منسجم و همراه دیگر افراد از سراسر کشور توسط سازمان اوقاف و امور خیریه به مدت ۹ روز از طریق زمینی و از شهر تهران روز ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ به عتبات عالیات اعزام می شوند.

**ثبت وقف جدیدی به ارزش ۱۲ میلیارد ریال در اصفهان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان گفت: یک باب منزل مسکونی به ارزش ۱۲ میلیارد ریال جهت ایجاد مرکز غلوم قرآنی در شهر اصفهان وقف شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هادی روح الامینی اظهار داشت: خانم رقیه حسن بیگی محمد آبادی با مراجعه به اداره اوقاف و امور خیریه ماحیه دو شهرستان اصفهان موقوفه ای را برای باقیات و صالحات خود وقف و در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه به نام خویش ثبت کرد.

وی در ادامه افزود: این واقف نیک اندیش شش دانگ یک باب منزل مسکونی به مساحت ۱۲۰ متر مربع و ارزشی بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال را که در خیابان رکن الدوله غربی اصفهان واقع شده را وقف کرده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان ادامه داد: براساس وقف نامه ای که توسط واقف نیک اندیش آن تنظیم و به ثبت رسیده این موقوفه برای ایجاد مرکز علوم قرآنی، نهج البلاغه و نشر معارف اسلامی وقف شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا