تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

سازش ۷۷ درصدی پرونده های قضائی اصفهان و سایر حوادث پلیسی در ۲۴ساعت گذشته در اصفهان

سرهنگ “حسن یاردوستی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: تعداد یک هزار و ۲۴۷ پرونده قضائی در دوایر مشاوره کلانتری ها در بهمن ماه رسیدگی شده است.

وی افزود: مشاوران کلانتری ها که اکثرا دارای مدارک مرتبط و تحصیلات عالیه هستند طرفین این پرونده ها را به مصالحه و آرامش دعوت کرده و با تکنیک های روانشناسی موفق به سازش ۷۷ درصدی شدند.

سرهنگ یاردوستی با اشاره به رشد ۲ درصدی پرونده های سازشی نسبت به مدت مشابه ۱۱ ماهه سال گذشته گفت: در این ماه موضوع پرونده ها شامل ۲۷۵ پرونده مربوط به مسائل خانوادگی ، ۴۱۵ پرونده مربوط به مسائل حقوقی، ۳۹۶ پرونده مربوط به نزاع و درگیری و ۶۱ پرونده مربوط به سایر جرائم عمومی است.

این مقام انتظامی در ادامه خاطر نشان کرد: سازش مطلوب پرونده ها خود نشان دهنده اهمیت و جایگاه بالای مشاوره در کلانتری ها است و اوج لذت مشاوران این دوایر لحظه سازش طرفین پرونده و به اتمام رسیدن درگیری ها بین آنهاست.

رئیس پلیس مرکز اصفهان وجود دوایر مشاوره در کلانتری ها را ضروری دانست و افزود : تلاش همراه با سرعت عمل و همچنین تیزبینی و ذکاوت و استفاده از فن بیان قوی از جمله مواردی است که مشاوران به نحو احسن به کار گرفته و این خود عاملی مهم در کاسته شدن از حجم پرونده های ارسالی به مراجع قضائی شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان با اشاره به اولویت پرونده های متشکله در دوایر مشاوره اذعان داشت: اکثر پرونده ها ارجاعی به دوایر مشاوره خانوادگی، حقوقی و نزاع می باشند که خوشبختانه با تلاش کارشناسان و مشاوران کوپ این روند سیر نزولی پیدا کرده و روز به روز شاهد کاهش پرونده های قضائی و رفت و آمد مردم به دادگاه ها هستیم.

**با رعایت توصیه های پلیس حوادث رانندگی نوروز را کاهش دهیم

گروه استان ها_اصفهان_ معاون اجتماعی پلیس استان به رانندگانی که قصد سفر در ایام نوروز را دارند گفت : توصیه های پلیس را سرلوح کار خود قرار دهید تا انشاءالله امسال شاهد کاهش صدمات و حوادث جاده ای باشیم.

سرهنگ “مختار درخشان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و افزایش سفرهای جاده ای ، امید است امسال شاهد کاهش چشمگیر حوادث و تلفات جاده ای باشیم .

وی با اشاره به اینکه وقوع حادثه جاده ای علاوه بر ایراد خسارات مالی ، خسارات جانی جبران ناپذیری نیز به خانواده ها تحمیل می کند افزود: امید است هموظنان عزیز در همه ایام سال ، مخصوصا ایام نوروز که تردد های جاده ای افزایش می یابد به توصیه های پلیس توجه کنند و قوانین رانندگی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

سرهنگ درخشان افزود: رانندگان موظفند مدارک خودرو را همراه داشته باشند و نسبت به گرفتن معاینه فنی خودرو اقدام کنند.

معاون اجتماعی پلیس اصفهان با اشاره به آماده بکار بودن تعداد ۹ مرکز معاینه فنی در سطح شهر اصفهان وآمادگی این مراکز جهت ارائه خدمات، از مالکان و رانندگان وسایل نقلیه خواست : قبل از نزدیک شدن به روزهای پایانی سال ازهم اکنون به منظور کنترل سیستم های مختلف خودرو قبل از مسافرت های نوروزی و اخذ برگ معاینه فنی مربوط اقدام کنند.

وی بیان داشت : لازم بذکراست آن دسته از وسایل نقلیه ای که ۴ سال از ساخت آنها گذشته است نیاز به دریافت برگ معاینه فنی دارند.

سرهنگ درخشان همچنین عنوان داشت : طرحی مبنی بر بخشودگی جرایم رانندگی تا پایان سال ۹۷ اجرایی نخواهد شد که توصیه می شود : خودروهایی که جریمه آنها بالاتر از ۱۰میلیون ریال است ،نسبت به تسویه خلافی خود اقدام کنند ، در غیر این صورت طبق قانون خودروهای آنها توقیف و پس از طی مراحل قانونی رفع توقیف می شوند.

**کشف محموله میلیاردی موتورجارو برقی قاچاق در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس آگاهی استان از کشف یک محموله موتورجارو برقی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “سعید سلیمیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی اصفهان از دپو تعداد زیادی موتور جارو برقی خارجی مطلع و وارد عمل شدند.

وی افزود: پس از هماهنگی قضائی در بازرسی از محل مورد نظر که خارج از شهر اصفهان بود، ۷۴ کارتن حاوی ۴۴۴ دستگاه موتور جارو برقی خارجی کشف شد.

سرهنگ سلیمیان بیان داشت: محموله کشف شده که توسط کارشناسان ، یک میلیارد ریال ارزش گذاری شده، فاقد مدارک گمرکی بود که توقیف شد.

این مقام انتظامی از دستگیری یک نفر در این رابطه خبر داد و گفت: متهم دستگیر شده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان در پایان افزود: نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه فعالیت به آنان نخواهد داد.*

**توقیف کامیونت یخچال دار با ۷۹ کیلوگرم تریاک در شهرضا

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “شهرضا” از کشف مقدار ۷۹ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک در بازرسی از یک کامیونت یخچال دار خبر داد.

سرهنگ “محمد حسین باباکلانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : ماموران انتظامی مستقر در پاسگاه بازرسی شهید “امامی” یک دستگاه کامیونت یخچال دار را برای بازرسی متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی دقیق از این خودرو مقدار ۷۹ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک که در اطاق بار کامیونت جاساز شده بود کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : در این رابطه راننده کامیونت دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ باباکلانی در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

**توقیف کامیون با ۹۹ کیلوگرم تریاک در کاشان

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “کاشان” از کشف مقدار ۹۹ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک در بازرسی از یک کامیون خبر داد.

سرهنگ “علی پورکاوه” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان مطلع شدند یک سوداگر مرگ در حال انتقال محموله ای از شرق کشور می باشد که بلافاصله وارد عمل شدند.

وی افزود: کامیون این سوداگر مرگ در یکی از محورهای ارتباطی شهرستان کاشان شناسایی و توقیف شد که مقدار ۹۹ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک از اطاق بار کامیون کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : در این رابطه راننده کامیون دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ پورکاوه در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

**خستگی و خواب آلودگی جان کودک ۲ ساله را گرفت

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راه استان از واژگون شدن یک دستگاه سواری پژو در محور”نایین-اردستان” و فوت یک نفر و مجروح شدن فرد دیگری خبر داد

سرهنگ”حسین پورقیصری” در گفت و گو باخبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت:در پی تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگون شدن یک دستگاه سواری پژو در محور”نایین-اردستان”بلافاصله ماموران پلیس راه”اردستان”به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود:متاسفانه در این حادثه رانندگی،کودک ۲ ساله به علت شدت جراحات وارده در دم جان خود را از دست داد و سرنشین  خودرو نیز مجروح و  به مرکز درمانی انتقال داده شد.

این مقام انتظامی بیان داشت:کارشناسان پلیس راه اصفهان علت این حادثه رانندگی را خستگی و خواب آلودگی از سوی راننده پژو اعلام کردند.

**واژگونی کشنده ماک در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راه استان از واژگون شدن یک دستگاه کشنده ماک در محور”رحمت آباد-قهدریجان” و فوت راننده خبر داد.

سرهنگ”حسین پورقیصری” در گفت و گو باخبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت:در پی تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگونی  یک دستگاه کشنده ماک در محور”رحمت آباد-قهدریجان”بلافاصله ماموران پلیس راه”نجف آباد-تیران”به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود:متاسفانه در این سانحه رانندگی،راننده کشنده ماک به علت شدت جراحات وارده در دم جان خود را از دست داد.

این مقام انتظامی بیان داشت:کارشناسان پلیس راه استان علت این حادثه رانندگی را تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه اعلام کرده اند .

**فوت راننده پژو در آزاد راه امیرکبیر اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راه استان از برخورد یک دستگاه سواری پژو با کشنده بنز در آزادراه”امیرکبیر” و فوت راننده پژو خبر داد.

سرهنگ”حسین پورقیصری” در گفت و گو باخبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت:در پی تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف بین یک دستگاه سواری پژو با کشنده بنز در آزادراه”امیرکبیر” بلافاصله ماموران پلیس راه”شاهین شهر-کاشان”به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود:متاسفانه در این سانحه رانندگی،راننده سواری پژو به علت شدت جراحات وارده ، جان خود را از دست داد.

این مقام انتظامی بیان داشت:کارشناسان پلیس راه استان علت این حادثه رانندگی را خستگی و خواب آلودگی از سوی راننده پژو اعلام کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا