اخبار صنعت، معدن و تجارتتيتر يكشهر و جامعهعناوین اخبار

مجلس و دولت برای تامین مواد اولیه ذوب آهن اصفهان به زودی تصمیمات موثری خواهند گرفت

وی حمایت از واحدهای تولیدی کشور در شرایط کنونی را بیش از هر زمان دیگری مهم و ضروری دانست و اظهار داشت : ذوب آهن اصفهان اخیراً دستاوردها و موفقیت های خوبی حاصل کرده و در رفع نیاز کشور به مقاطع ساختمانی و صنعتی بیش از وظیفه خود عمل کرده است .

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود : مشکل اصلی این شرکت مربوط به تامین مواد اولیه به ویژه سنگ آهن است که منجر به خالی ماندن نیمی از ظرفیت تولیدی این شرکت شده و تولید اقتصادی این شرکت را متاثر ساخته است  .

دکتر پورابراهیمی گفت : برای حل این مشکل به دنبال راه حل های اساسی هستیم و در این راستا درکمیسیون اقتصادی مجلس ، جلسه ای با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت و وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برگزار می شود و به زودی شاهد اتفاقات خوبی در خصوص حل این مشکل خواهیم بود .

وی افزود : علی رغم تمام این مشکلات ، ذوب آهن اصفهان در امر تولید ، صادرات و صرفه جویی در انرژی ، عملکرد خوبی داشته است اما این شرکت باید با تمام ظرفیت خود کار کند ، تا شاهد تولیدی اقتصادی تر باشیم 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : برای تامین مالی پروژه های این شرکت نیز بر اساس بسته تامین مالی پیشنهادی ذوب آهن ، اقداماتی در دستور کار قرار می گیرد .

دکتر پورابراهیمی با انتقاد از خام فروشی سنگ آهن ، افزود : در صورت تامین این مواد اولیه ، صادرات ذوب آهن رشد خوبی خواهد داشت و کشورهای منطقه خواهان جدی محصولات این شرکت هستند .

وی با تاکید بر ضرورت واگذاری معدن سنگ آهن به ذوب آهن گفت : بدون مواد اولیه ، این شرکت قادر به تامین نیازهای داخلی و حفظ شرایط موجود نخواهد بود که هزینه های بسیاری برای اقتصاد کشور دارد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا