شهر و جامعهعناوین اخبار

خانه تکانی قطعات آرامستان شهر اصفهان در حال انجام است/ مشکلات ترافیکی آرامستان باغ رضوان حل می شود

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، سید رضا جعفریان فر در بیست و پنجمین نشست خبری سه شنبه ها با رسانه در ادامه سلسله نشست های خبری “سه شنبه ها با رسانه” با اشاره به اینکه آرامستان باغ رضوان، آرامستان مرکزی اصفهان دارای یک هزار و ۳۰۵ هکتار عرصه است که ۱۷۰ هکتار آن فضای سبز است، اظهار کرد: در فاز سه ۱۰ هکتار دیگر به عرصه آرامستان اصفهان اضافه می شود.

وی ادامه داد: آرامستان اصفهان از ۶ فاز تشکیل شده که دو فاز آن مورد بهره برداری قرار گرفته و سه فاز در حال احداث است.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان با بیان اینکه نیاز به اصلاح هندسی برخی بخش های آرامستان اصفهان وجود داشت که طراحی این کار انجام شده و در آینده اجرایی می شود، گفت: دفن اموات در آرامستان اصفهان در فاز های اول و دوم انجام می شود. همچنین یک قطعه برای ایثارگران، خانواده شهدا و آزادگان و قطعه ای برای مفاخر، نام آوران، هنرمندان، صدیقین و قهرمانان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: آرامستان شهر اصفهان با نظرسنجی یک موسسه معتبر از خدماتی که مورد نیاز مردم است، آگاه شده و اکنون در حال اجرای پروژه های مورد نیاز شهروندان است. در همین زمینه اصلاح هندسی میدان رحیل باغ رضوان به دلیل ترافیک هایی که در آخر هفته در این قسمت وجود داشت، انجام شد.

جعفریان فر تصریح کرد: همچنین برای کنترل ترافیک در این محدوده، دوربین های مداربسته افزایش یافته است. یکی دیگر از اقدامات در راستای تحقق خدمات مورد نیاز شهروندان اجرای عملیات عمرانی اصلاح ورودی آرامستان از سمت خیابان جی است که مشکلات ترافیکی این بخش را به شدت کاهش می دهد.

وی با اشاره به اینکه در فاز یک آرامستان قسمتی از فضای سبز ساختمان تطهیر برای استقرار خانواده متوفیان در نظر گرفته شده است، گفت: مشابه این طرح در فاز دو نیز در دست تهیه است.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان با بیان اینکه درصدد هستیم تا سالن های ترحیم و غذاخوری را به این مجموعه اضافه کنیم، اظهار کرد: این طرح بعد از انتخاب سرمایه گذار از سوی سازمان مشارکت های شهرداری اصفهان، اجرا می شود.

وی ادامه داد: توسعه سالن تطهیر آرامستان اصفهان، بهینه سازی سالن های انتظار و احداث ۱۰ باب غرفه برای استقرار کارگاه های حکاکی، از دیگر طرح های جدید سازمان آرامستان است.

جعفریان با اشاره به اینکه برای افزایش امنیت در فضای آرامستان، سامانه ثبت اتوماتیک خودروهای ورودی به این مکان، را در دست اجرا داریم، اظهار کرد: علاوه بر تامین امنیت بیشتر، با اجرای این طرح ترددها به صورت دقیق ثبت و در آمارگیری ها از آن استفاده می شود.

وی با بیان اینکه توسعه اپلیکیشن سازمان آرامستان شهرداری اصفهان در سال جاری انجام شد و همه خدمات مورد نیاز مردم بر روی این نرم افزار قرار گرفته است تا دیگر بدون مراجعه حضوری بسیاری از خدمات به شهروندان عرضه شود، گفت: همچنین در سال جاری المان های نام آوران در ورودی قطعه نام آوران نصب شد.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی برای تطهیرکنندگان افتخاری از جمله اقدامات ما بود که در جهت افزایش ظرفیت خدمات رسانی برای روزهای بحرانی اجرایی شد و اکنون اطلاعات ۲۴۰ تطهیرکننده افتخاری در بانک اطلاعاتی سازمان آرمستان شهرداری اصفهان، ثبت شده است.

وی از برگزاری بزرگداشت مفاخر و علمای مدفون در آرامستان شهر اصفهان در سال آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر هم به صورت متناوب بازدید هایی از سوی طلاب و علمای حوزه علمیه از بخش های مختلف آرامستان اصفهان صورت می گیرد.

جعفریان فر افزود: هماهنگی امور کفن و دفن ۱۸ آرامستان محلی هم اکنون توسط سازمان آرامستان شهرداری اصفهان انجام می شود که ۱۰ آرامستان محلی مجهز به غسالخانه است و در آینده نزدیک غسالخانه غرب شهر اصفهان با تخصیص بودجه ای که برای منطقه ۱۱ در سال آینده در این زمینه در نظر گرفته شده است، ساخته می شود.

وی ادامه داد: در مناطقی که دارای آرامستان های محلی است، دفاتری را برای آموزش و نظارت بر کارکنان آنها مستقر کردیم تا موارد قانونی مانند الزام دریافت گواهی فوت و جواز دفن رعایت شود.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان با بیان اینکه اموات اتباع خارجی شهر اصفهان باید در آرامستان مرکز استان دفن شوند، تصریح کرد: به همین منظور ۲ قطعه برای این منظور لحاظ شده است.

جعفریان تصریح کرد: تا پایان سال ۱۳۹۶، ۱۳۰ هزار و ۵۷ نفر در آرامستان شهر اصفهان دفن شدند و با برآوردهای صورت گرفته ما تا ۷۵ سال آینده ظرفیت برای دفن در این آرامستان را داریم که در صورت ساخته شدن آرامستان غرب شهر، ظرفیت زمانی ما افزایش هم خواهد یافت.

وی ادامه داد: حمل متوفی از مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان به آرامستان رایگان است و با ۳۶ خودرو برای این کار وارد قرار داد شدیم بنابراین شهروندان نباید وجهی را به حمل کنندگان پرداخت کنند.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان با بیان اینکه هزینه تغسیل و تکفین اموات در آرامستان شهر اصفهان از ۶۳۸ هزار تومان به ۵۱۱ هزار تومان کاهش یافته است و در آرامستان های محلی ۲۰۰ هزار تومان است، اظهار کرد: هزینه قبور هم از رایگان ب ای افراد بی بضاعت تا چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه از ۱۵ بهمن ماه خانه تکانی قطعات آرامستان شهر اصفهان را آغاز کرده و هر روز سه قطعه از سوی پرسنل خدمات شهری نظافت می شود، گفت: بودجه سال ۹۶ آرامستان شهرداری اصفهان در اصلاح بودجه ۲۳ میلیارد تومان بود که در سال ۹۸ به حدود ۲۶ میلیارد تومان افزایش می یابد.

جعفریان با بیان اینکه امکان پیش خرید قبور در باغ رضوان وجود دارد و تاکنون ۶۱ هزار حفره پیش فروش شده است، اظهار کرد: البته خرید و فروش حفره قبر در آرامستان ممنوع است و امکان فروش قبور پیش خرید شده به غیر از بستگان درجه یک و سازمان آرامستان وجود ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا