شهر و جامعهعناوین اخبار

بیش از ۲۰۰ نخبه قرآنی شهرستان نایین در بزرگترین رویداد قرآنی شرکت می کنندوسایر اخبار مهم اوقاف اصفهان در ۲۲۴ساعت گذشته

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، احمد جبلی اظهار داشت: براساس هماهنگی های به عمل آمده و اقدامات انجام شده در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و ایجاد فضای قرآنی همزمان با سراسر کشور ۲۲۰ فعال قرآنی شهرستان نایین در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم شرکت می کنند.

وی در ادامه افزود: این آزمون در رشته های حفظ جزء ۳۰ طرح بشارت ۱۴۵۲ و رشته های ناس تا زلزال و گروه بعد رشته های ناس تا طارق بوده و علاوه بر آن رشته های حفظ جزء اول ، سه جزء اول ، پنج جزء اول، ده جزء اول ، پانزده جزء اول و بیست جزء و حفظ کل قرآن کریم و حفظ سور منتخب ملک و واقعه نیز به عنوان رشته های دیگر برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نایین ادامه داد: آزمون کتبی این رویداد بزرگ قرانی صبح روز پنجشنبه ۹ اسفند ماه در دبیرستان شهید دکتر حسینی و آزمون شفاهی نیز در بقعه مصلی برگزار می شود.

**مصلی اصفهان میزبان بیش از ۳۰۰۰ نفر نخبه قرآنی

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: امسال ۳۱۵۸ نفر نخبه قرآنی اصفهانی همزمان با سراسر کشور در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم شرکت می کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، یحیی قاسمی اظهار داشت: باتوجه به اقدامات انجام شده در راستای برگزاری هرچه باشکوهتر بزرگترین رویداد قرآنی در استان اصفهان امسال ۲۰ هزار و ۲۳۳ نفر جهت شرکت آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قران کریم استان اصفهان در رشته های مختلف ثبت نام کردند که این امر باعث شد تا استان اصفهان رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص دهد و بار دیگر جایگاه خود را به عنوان استان قرانی در کشور تثبیت نماید.

وی در ادامه افزود: از تعداد ۲۰ هزار ۲۳۳ نفر ۱۲ هزار و ۸۲۳ نفر در آزمون کتبی این رویداد بزرگ قرآنی در استان شرکت می کنند و مابقی نیز در آزمون های شفاهی و الکترونیک شرکت می کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه خاطر نشان شد: براساس هماهنگی های به عمل آمده امسال مصلی بزرگ امام خمینی اصفهان روز پنجشنبه ۹ اسفند ماه همزمان با سراسر کشور میزبان ۳۱۵۸ نفر نخبه قرآنی است که از این تعداد ۲۹۲۲ نفر از خواهران هستند و ۲۳۶ نفر نیز از برادران هستند.

یحیی قاسمی ادامه داد: آزمون شفاهی این رویداد بزرگ قرآنی نیز در شهر اصفهان از ۱۸ لغایت ۲۱ اسفند ماه با شرکت ۸۹۱ نفر و با همکاری و مشارکت مربیان قرآنی طرح ملی تربیت حافظان قران کریم برگزار می شود.

وی در ادامه یادآور شد: آزمون کتبی این رویداد قرآنی در دو نوبت برگزار می شود که در نوبت اول آزمون رشته های حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء، حفظ ۳ جزء اول قرآن، حفظ جزء اول قرآن، حفظ جزء ۳۰ قرآن در سه سطح یک، دو و سه و حفظ سوره های منتخب ملک و واقعه برگزار می شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: نوبت دوم این آزمون نیز در رشته های مفاهیم صحیفه سجادیه، معارف و حفظ احادیث نهج البلاغه، تفسیر قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، مفاهیم نهج البلاغه و مفاهیم و حفظ موضوعی قرآن کریم و تدبر در قرآن کریم برگزار می شود.

یحیی قاسمی در ادامه خاطر نشان شد: شرکت کنندگان در آزمون کتبی از روز دوشنبه ۲۹ بهمن لغایت ۷ اسفند و شرکت کنندگان در آزمون شفاهی نیز از روز ۵ اسفند لغایت ۱۰ اسفند فرصت دارند تا برای اخذ کارت ورود به جلسه به نشانی اینترنتی www.quranedu.ir  مراجعه نمایند.

*۵۲۰ نفر در بزرگترین رویداد قرآنی شهرستان فلاورجان شرکت می کنند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان گفت: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم شهرستان فلاورجان با حضور ۵۲۰ نفر همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، احمد آزادگی اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ قرآنی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در روز پنجشنبه ۹ اسفند ماه در شهرستان فلاورجان برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: در همین راستا آزمون کتبی این بزرگترین رویداد قرآنی در دبیرستان امام خمینی فلاورجان و آزمون شفاهی آن نیز در اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان فلاورجان برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان ادامه داد: این آزمون در رشته های حفظ جزء ۳۰ طرح بشارت ۱۴۵۲ و رشته های ناس تا زلزال و گروه بعد رشته های ناس تا طارق بوده و علاوه بر آن رشته های حفظ جزء اول ، سه جزء اول ، پنج جزء اول، ده جزء اول ، پانزده جزء اول و بیست جزء و حفظ کل قرآن کریم و حفظ سور منتخب ملک و واقعه نیز به عنوان رشته های دیگر برگزار می شود.

*همایش بزرگداشت شهدای گلپایگان در امامزادگان سیدالسادات(ع) برگزار شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان گفت: با حضور خانواده های شهدای شهرستان گلپایگان همایش بزرگداشت شهدای گلپایگان در جوار حرم مطهر امامزادگان سیدالسادات(ع) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی اظهار داشت: در راستای تجلیل از مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس و همچنین نشر معارف اهل بیت(ع) با رویکرد ترویج سبک زندگی اسلامی با حضور خانواده های شهدای شهرستان گلپایگان همایش بزرگداشت شهدای گلپایگان در جوار حرم مطهر امامزادگان سیدالسادات(ع) برگزار شد.

وی در ادامه افزود: این همایش با حضور کلیه مسئولان سپاه پاسداران شهرستان و همراه با سخنرانی آزاده حجت الاسلام و المسلمین خواجه کریمی امام جمعه خوانسار در جوار حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان گفت: آستان مقدس امامزاده سیدالسادات (علیهم السلام) در شهرستان گلپایگان و در شهر گلپایگان واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا