حوادث پلیسشهر و جامعه

کلاهبرداری از شهروندان با شگرد اقامت آسان در کشور ترکیه و دیگر حوادث پلیسی در اصفهان

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو باخبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : با طرح شکایت و مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری در شبکه اجتماعی تلگرام، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی عنوان داشت: در تحقیقات اولیه مشخص شد فردی در شبکه اجتماعی تلگرام ضمن راه اندازی کانال جعلی با انتشار تبلیغات اغوا کننده در خصوص اخذ ویزا، اقامت و کار در کشور ترکیه ، مبلغ ۷۰ میلیون ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده است.

وی افزود: با اعتراف صریح متهم، پرونده تشکیل و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رئیس پلیس فتای اصفهان در پایان به شهروندان توصیه کرد: اگر بصورت اینترنتی قصد استفاده از خدمات گردشگری یا درخواست اقامت در کشورهای دیگر دارند، حتما از طریق دفاتر تایید شده و معتبر اقدام و از افراد و شرکت هایی که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مدعی ارائه اقامت آسان یا اخذ ویزا هستند درخواست خدمات نکنند، همچنین حتی الامکان ‌آدرس و تلفن شرکت مورد نظر را دریافت و به‌صورت حضوری مراجعه کنند.

اعتراف به ۲۳ فقره سرقت داخل خودرو در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “شاهین شهر” از دستگیری یک سارق حرفه ای داخل خودرو و کشف ۲۳ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ “حسین بساطی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی وقوع چندین مورد سرقت داخل خودرو در شهرستان “شاهین شهر” ، بررسی موضوع در دستور کار مأموران تجسس کلانتری ۱۱ این شهر قرار گرفت.

وی با اشاره به راه اندازی گشت های آشکار و پنهان افزود: سرانجام سارق ، حین سرقت از یک دستگاه سواری پراید مشاهده و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : متهم در بازجویی های تخصصی پلیس به ۲۳ فقره سرقت اموال داخل خودرو در شهرستان “شاهین شهر” اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان از تشکیل پرونده و تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست ، از قرار دادن اشیاء قیمتی و با ارزش داخل خودرو خودداری و همیشه سعی کنند حتی در مراجعات کوتاه مدت به منزل نیز خودرو را به پارکینگ منزل انتقال دهند.

کشف بیش از ۱۴۷ کیلو حشیش و تریاک در “خورو بیابانک

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “خورو بیابانک” از کشف ۱۴۷کیلو و ۹۰ گرم حشیش و تریاک در بازرسی از یک کامیون کشنده “هوو” خبر داد.

سرهنگ “نعمت خلیلی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان “خوروبیابانک” مطلع شدند، ۲ سوداگر حرفه ای مرگ در حال انتقال محموله ای هستند که وارد عمل شدند.

وی با اشاره به اینکه این سوداگر مرگ قصد انتقال محموله از شرق کشور به مقصد شمال را داشت بیان داشت: یک دستگاه کامیون کشنده “هوو” متعلق به این سوداگر مرگ در یکی از محورهای شهرستان “خوروبیابانک” شناسایی و متوقف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: ماموران در بازرسی از اتاق بار خودرو  ۷۰ کیلو و ۲۷۰ گرم حشیش و  ۷۶ کیلو و ۸۲۰ گرم تریاک کشف کردند.

سرهنگ خلیلی اظهار داشت: در این رابطه ۲ سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.#

کشف ۱۵ فقره سرقت سیم برق در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “گلپایگان” از دستگیری یک سارق سیم برق و کشف ۱۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ “علی سبحانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت :در پی وقوع چندین مورد سرقت سیم برق در شهرستان “گلپایگان” ، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پس از انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند سارق را شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت : متهم در بازجویی های پلیس به ۱۵ فقره سرقت سیم برق اعتراف کرد.

سرهنگ سبحانی با اشاره به دستگیری ۴ مالخر اموال مسروقه در این رابطه ، اظهار داشت : در بازرسی از مخفیگاه سارق ۱۰۰ کیلوگرم سیم برق مسروقه کشف شد .

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان در پایان از شهروندان درخواست کرد: برای پیشگیری از وقوع انواع سرقت، اماکن خصوصی و وسائل نقلیه خویش را به تجهیزات ایمنی مجهز کنید و در صورت مشاهده و وقوع هرگونه موارد مشکوک موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

عدم توجه به جلو، جان راننده ۳۳ ساله را گرفت

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راه استان از فوت راننده ۳۳ ساله پراید به دلیل عدم توجه به جلو خبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری”  در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار کرد: در پی گزارش وقوع یک تصادف در جاده مهیار-شهرضا و در منطقه مهیار، ماموران پلیس راه استان اصفهان به صحنه تصادف اعزام شدند.

وی در ادامه افزود: در این تصادف، خودروی پراید در اثر عدم توجه به جلو به عقب کامیون بنز برخورد کرد و راننده ۳۳ ساله پراید در دم جان باخت.

رئیس پلیس راه استان اصفهان خاطرنشان کرد: عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه دو عامل اصلی وقوع تصادفات فوتی در کشور است و از این رو توصیه می شود، رانندگان محترم با مدنظر قرار دادن نتایج انجام چنین اقداماتی، از سلامت خود و سایرین مراقبت بیشتری به عمل آورند.

توقیف محموله های میلیاردی کالای قاچاق در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف ۲ محموله لوازم خانگی خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “حسن یار دوستی” درگفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : ماموران کلانتری ۲۱اصفهان حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه وانت و یک دستگاه سواری سمند مشکوک شدند و دستور ایست صادر کردند.

وی افزود: پس از متوقف کردن خودروها از آنها بازرسی شد که تعداد ۵ دستگاه پنل کولر گازی ،۵ دستگاه موتور کولر گازی ، ۵دستگاه جاروبرقی، ۱۰ دستگاه اسنک ساز ، ۴ دستگاه سرخ کن ،۲۸۷عدد ادکلن خارجی و۵۷۶عدد کرم صورت خارجی کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه رانندگان مدارک گمرکی را ارائه ندادند بیان داشت : کالاهای کشف که توسط کارشناسان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ارزش گذاری شده اند توقیف و رانندگان نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان از تحویل متهمان به مراجع قضائی خبر داد و خاطر نشان کرد : نیروی انتظامی اجازه جولان و فعالیت به قاچاقچیان و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه را هرگز نخواهد داد و با اینگونه افراد برخورد قاطع و قانونی می کند.

کشف ۷۰۰ ترقه در عملیات پلیس اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف تعداد ۷۰۰ عدد ترقه غیر مجاز در بازرسی از ۲ واحد صنفی خبر داد.

سرهنگ “حسن یاردوستی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت :در راستای مطالبات مردمی و تماس مای مکرر با مرکز فوریت های ۱۱۰ و بررسی اخبار در رابطه با فعالیت ها و فروش دو باب مغازه و توزیع مواد محترقه به جوانان موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس اصفهان قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از هماهنگی قضائی از محل بازرسی شد که تعداد ۷۰۰عدد از انواع مواد محترقه از ۲ مغازه کشف شد.

سرهنگ یاردوستی در ادامه با اشاره به دستگیری مالکان هر دو مغازه گفت : والدین باید نظارت بیشتری بر عملکرد فرزندان خود داشته باشند و با توجه به چهارشنبه آخر سال و تهدیدات استفاده از مواد محترقه را به آنان گوشزدکنند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان ضمن هشدار به آن دسته از جوانانی که قصد برهم زدن نظم و آسایش عمومی مردم را در سر دارند خاطر نشان کرد: افرادی که با تحرکات و ایجاد رعب و وحشت با زدن ترقه های انفجاری امنیت را خدشه دار کنند با برخورد قاطع و قانونی پلیس روبرو خواهند شد.

 

کشف ۵۰ هزار مواد محترقه غیرمجاز در”نجف آباد

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “نجف آباد” از کشف ۵۰ هزار عدد مواد محترقه غیر مجاز توسط ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی خبر دارد.

سرهنگ “محمدرضا خدادوست” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر ورود انواع مواد محترقه خارجی و غیر مجاز به شهرستان “نجف آباد” بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد :پس از هماهنگی قضائی از محل بازرسی شد که۵۰ هزار عدد انواع مواد محترقه غیر مجاز خارجی کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد با اشاره به ایام پایانی و چهارشنبه آخر سال، خاطر نشان کرد : در راستای پیشگیری از بروز خطرهای احتمالی مواد محترقه و منفجره در روزهای پایانی سال، طرح تشدید برخورد با تهیه و توزیع کنندگان مواد محترقه در دستور کار نیروی انتظامی است و پلیس با توزیع کنندگان و خریداران مواد محترقه برخوردی قاطع و قانونی می کند.#

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا