تیتر دوحوادث پلیسشهر و جامعه

در خواست پلیس آگاهی اصفهان برای شناسایی سارق و سایر حوادث پلیسی استان اصفهان در ۲۴ساعت گذشته

سرهنگ “سعید سلیمیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : در پی وصول گزارش هایی مبنی بر اینکه سارقی در اتوبوس های مسافربری بین راهی، مسافران را بی هوش و اموال آنها را سرقت می کرده، بررسی موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند، این سارق را شناسایی و پس از کسب نیابت قضائی در ترمینال “جنوب” استان “تهران” دستگیر کنند.

سرهنگ سلیمیان بیان داشت: این سارق با تعارف کردن کیک و آب میوه حاوی مواد بی هوشی مسافر کناری خود را بی هوش و تلفن همراه و دیگر اموال او را سرقت می کرده است.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان در پایان با اشاره به اینکه این سارق در استان هایی مانند تهران، سمنان، قم، اصفهان، شهرکرد و دیگر استان های مرکزی مرتکب اینگونه سرقت ها شده از شهروندان خواست، تصویر او را مشاهده و اگر از آنها به این شیوه سرقت شده به پلیس آگاهی اصفهان واقع در خیابان “قائمیه” مراجعه کنند.

**پلیس افتخاری ظرفیت عظیم مردمی در تأمین امنیت/جذب ۱۸۰ پلیس افتخاری دیگر در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “اصفهان” هدف اصلی تشکیل پلیس افتخاری را بکارگیری و استفاده از ظرفیت های عظیم مردمی در تأمین امنیت دانست و گفت: پلیس افتخاری یک ظرفیت اجتماعی است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس،سرهنگ”حسن یاردوستی” درجمع پلیس های افتخاری جذب شده ،هدف پلیس افتخاری را جلب مشارکت مردم و حفظ سرمایه های اجتماعی دانست و اظهارداشت: هدف از تشکیل پلیس افتخاری تعامل مردم با پلیس، ارتقاء دانش اجتماعی و پیشگیری اجتماعی در راستای ایجاد و تامین هر چه بیشتر امنیت در کشور است.

سرهنگ یاردوستی طرح پلیس افتخاری را همراهی و همکاری مردم با پلیس درتولید امنیت دانست و تصریح کرد: استفاده از اعضای پلیس افتخاری در پیشگیری از جرم ، تاثیر گذار می باشد و ما باید از این ظرفیت، استفاده حداکثری داشته باشیم.

وی درادامه پلیس افتخاری را از ظرفیت های خوب ایجاد شده در سازمان ناجا عنوان کرد و گفت:تمام اقدامات برای آموزش و نحوه استفاده از پلیس افتخاری در ایام پیش رو انجام شده و تلاش خواهیم کرد از این ظرفیت در برقراری امنیت اجتماعی پایدار استفاده کنیم.

یاردوستی ضمن تقدیر از پلیس های افتخاری اضافه کرد: تا کنون ۶۰۰ نفرپلیس افتخاری در اصفهان فعال بوده و در ماموریت ها در کنار همکارانم خدمات داده اند و در حال حاضر با جذب ۱۸۰ نفری به آمار۷۸۰ نفر فعال رسیده ایم که این نشان دهنده مهم بودن سهم مقوله امنیت مردمی است.

وی در ادامه با اشاره به بهره گیری از توان و ظرفیت این اعضا در ماموریت ها گفت: استفاده از این توان عظیم در پیشگیری از جرم نقش به سزایی را ایفاء می کند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان با اشاره به اینکه در صدد هستیم در ماموریت های چهارشنبه آخر سال و نوروز ۹۸ از این افراد استفاده کنیم اذعان کرد: همه افراد جذب شده دارای فعالیت می بایست با کاورهای مخصوص در کنار پلیس خدمات رسانی کرده و در قالب منشور وظایف تعیین شده انجام وظیفه کنند.

*کشف۲۰۱کیلوگرم تریاک درشهرضا

گروه استان ها_اصفهان_ سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف مقدار ۲۰۱کیلوو۹۰۰گرم تریاک و دستگیری یک نفردراین رابطه خبر داد.

سرهنگ “غلامحسین صفری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه یک سوداگر مرگ در حال انتقال محموله ای افیونی از جنوب کشور به مقصد اصفهان می باشد ، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر “اصفهان” و شهرستان های “شهرضا” ، “دهاقان” و “مبارکه” قرار گرفت.

وی بیان داشت :ماموران سواری سمند این سوداگر مرگ را در محور”شهرضا-اصفهان” شناسایی ودستور ایست صادر کردند  که راننده  به دستور صادره توجهی نکرد و متواری شد.

این مقام انتظامی با اشاره به متوقف کردن خودرو در عملیاتی ضربتی و غافلیگرانه ، بیان داشت : در بازرسی از این خودرو مقدار ۲۰۱ کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک که در صندوق عقب و زیر صندلی ها جاساز شده بود کشف شد.

سرهنگ صفری ادامه داد: در این خصوص یک سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان موادمخدر برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه فعالیت به آنان نخواهد داد.

*کشف کامیون سرقتی در لنجان

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان لنجان از کشف یک دستگاه کامیون کشنده مسروقه که از یکی ازاستان های کشور سرقت شده بود خبر داد.

سرهنگ “غلامرضا افشاری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران گشت کلانتری ۱۳ “سده” حین گشت زنی مشاهده کردند یک دستگاه کامیون کشنده در محلی پارک شده که آن را استعلام کردند.

وی افزود: در استعلام بعمل آمده مشخص شد این خودرو مسروقه می باشد و از یکی از استان های کشور سرقت شده است .

سرهنگ افشاری بیان داشت : در این خصوص اقدامات اولیه انجام شد و به مالک خودرو اطلاع داده شد که پس از طی مراحل قانونی خودرو تحویل داده می شود.

فرمانده انتظامی شهرستان لنجان در پایان خاطر نشان کرد : نیروی انتظامی با مخلان نظم و امنیت عمومی جامعه ، سارقان ، اراذل و اوباش و هر گونه برهم زنندگان قانون برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه فعالیت به آنان نخواهد داد.

**توقیف ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پوشاک قاچاق در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “اصفهان” از کشف ۲ محموله پوشاک خارجی قاچاق در بازرسی از ۲ دستگاه سواری پژو ۴۰۵ به ارزش ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “حسن یاردوستی” درگفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : ماموران کلانتری۲۱ “سپاهان شهر” حین گشت زنی در منطقه مربوطه به ۲ دستگاه سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آنها را متوقف کردند.

وی افزود: پس از هماهنگی قضائی و در بازرسی بعمل آمده از خودروها ، تعداد ۴ هزار و ۷۶۴ ثوب انواع پوشاک خارجی کشف شد که رانندگان مدارک گمرکی را ارائه ندادند.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری ۲ راننده در این رابطه بیان داشت : ارزش محموله های کشف شده توسط کارشناسان ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام شده است .

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان از تحویل متهمان به مراجع قضائی خبر داد و خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با مشارکت و تعامل مردمی از فعالیت قاچاقچیان جلوگیری می کند و به اینگونه افراد اجازه جولان نخواهد داد.

*مراقب کلاهبرداری با شگرد پیش فروش بلیط در روزهای پایانی سال باشید

گروه استان ها_اصفهان_رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در روزهای اخیر برخی افراد سودجو در شبکه‌های اجتماعی اقدام به تبلیغ و پیش فروش بلیط هواپیما، قطار و…. کرده‌اند که این تبلیغات کذب بوده و بیشتر برای فریب شهروندان و کلاهبرداری از آنها است.

سرهنگ ” سید مصطفی مرتضوی ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت : این افراد غالبا با درج مبالغی بسیار کمتر از مبلغ واقعی و با تطمیع کاربران اقدام به اخذ وجه از آنان می کنند، در حالی که از بلیط خبری نیست، لذا کاربران لازم است در هنگام خرید در فضای مجازی بخصوص در روزهای پایانی سال موارد امنیتی را به طور کامل رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه خرید بلیط از چنین کانال‌هایی فاقد امنیت بوده و ارائه بلیط از سوی آنها هیچ تضمینی ندارد، گفت: در صورتی که کانال‌‌های مذکور شما را به سایتی هدایت کردند، آن سایت باید تمامی موارد مربوط به فروشگاه‌های مجازی را رعایت کند، ولیکن این سایت ها غالبا جعلی بوده و سایت فیشینگ است که اطلاعات حساب بانکی شما را به سرقت می‌برد.

رئیس پلیس فتای اصفهان در پایان به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان برای خرید یا پیش خرید بلیط از طریق شبکه‌های اجتماعی اقدام نکنید و برای خرید حتما به سایت های معتبر و دارای مجوز فعالیت مراجعه کنید، همچنین حتی الامکان ‌آدرس و تلفن دفاتر مورد نظر را دریافت و به‌صورت حضوری مراجعه کنید.

**سرعت غیر مجاز مرگ سرنشین پراید را رقم زد

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راه استان از واژگونی یک دستگاه سواری پراید در محور “داران-الیگودرز” و فوت سرنشین ۴۰ ساله خودرو خبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی واژگونی یک دستگاه سواری پراید در محور “داران-الیگودرز” ، بلافاصله ماموران گشت پلیس راه “دامنه” به محل حادثه اعزام شدند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: در اثر این حادثه ، راننده پراید که جوانی ۲۹ ساله بود مجروح و سرنشین خودرو جان خود را از دست داد.

سرهنگ پورقیصری بیان داشت: کارشناسان پلیس راه علت وقوع این حادثه رانندگی را ، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه و لغزنده بودن محور اعلام کرده اند.

رئیس پلیس راه اصفهان در ادامه از رانندگان خواست : هنگام رانندگی از عجله و شتاب بی مورد پرهیز کرده و همیشه با سرعت مطمئنه رانندگی کنند تا در همه شرایط راننده بتواند براحتی خودروی خود را کنترل کنید.

**دستگیری سارق داخل خودرو در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از دستگیری یک سارق حرفه ای داخل خودرو و کشف چندین فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ “حسن یاردوستی” درگفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت :در پی وصول شکایاتی مبنی بر سرقت داخل خودرو در یکی از مناطق شمالی شهر اصفهان ، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت

وی افزود: ماموران پس از انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند سارق را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی در مخفیگاه اش دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت :فرد دستگیر شده هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شد به چندین فقره سرقت در منطقه شمال شهر اصفهان اعتراف کرد.

یاردوستی گفت:در این خصوص پرونده تشکیل و متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد .

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان با بیان اینکه وسایل مسروقه و ربوده شده توسط این سارق به دو نفر مالخر فروخته که با حکم قضایی هر دوی آنان نیز دستگیر شدند از شهروندان خواست ، از قرار دادن اموال با ارزش در خودرود اکیدا خودداری کنید و حتی الامکان خودروی خود را در پارکینگ قرار دهید.

**دستگیری سارق انبار مجتمع های مسکونی

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “شاهین شهر” از دستگیری سارقی که از انبار مجتمع های مسکونی سرقت می کرد و کشف ۱۴ فقره سرقت خبر داد .

سرهنگ “حسین بساطی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی وقوع چندین مورد سرقت اموال موجود در انبارهای مجتمع های مسکونی در شاهین شهر، موضوع شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار مأموران کلانتری ۱۱ قرار گرفت .

وی افزود : مأموران در این راستا تحقیقات خود را آغاز و با جمع آوری قرائن و شواهد موجود موفق شدند فرد سارق را شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت : فرد دستگیر شده هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شد به چندین فقره سرقت اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر در پایان از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و از شهروندان آپارتمان نشین خواست :حتما اطراف قفل درب وردوی مجتمع را با ورقهای فلزی، مسدود و همیشه با استفاده از قفل های کتابی استاندارد، درب انبارهای مربوط به واحد خود را در مجتمع های مسکونی، قفل کنید.

**عدم توجه به جلو بازهم حادثه آفرید

گروه استان‌ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “گلپایگان” از تصادف کامیون بنز با وانت پیکان و فوت یک نفر و مجروح شدن فرد دیگری خبر داد.

سرهنگ “علی سبحانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت:در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰مبنی بر برخورد یک دستکاه کامیون بنز با یک دستگاه سواری وانت در محور “گلپایگان-وانشان” بلافاصله عوامل انتظامی و پلیس راه جهت بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

وی افزود:در بررسی به عمل آمده توسط ماموران مشخص شد در حادثه فوق راننده خودرو وانت بر اثر شدت جراحات وارده در دم فوت و راننده کامیون نیز مجروح شده است.

این مقام انتظامی بیان داشت:برابر اعلام کارشناس پلیس راه، علت این حادثه تخطی از سرعت مطمئنه وعدم توجه به جلو توسط راننده کامیون بنز اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان در پایان به شهروندان توصیه کرد: در هنگام رانندگی سرعت مطمئنه را رعایت و از هرگونه سرعت و سبقت غیرمجاز، استفاده از تلفن همراه حین رانندگی، انحرافات ناگهانی و رانندگی درحالت خستگی و خواب آلودگی جدا خودداری کنند تا دیگر شاهد وقوع چنین حوادث ناگواری نباشیم.

**دستگیری شکارچیان غیر مجاز در اردستان

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “اردستان” از دستگیری ۵ نفر شکارچی غیر مجاز توسط ماموران انتظامی بخش “زواره” خبر داد.

سرهنگ “غلامرضا هاشمی زاده” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی وصول خبری مبنی بر حضور تعدادی شکارچی غیر مجاز در منطقه های حفاظت شده و شکار ممنوع شهرستان “اردستان” ، بلافاصله ماموران گشت انتظامی بخش “زواره” به محل اعزام شدند.

وی افزود : ماموران با همکاری ماموران محیط زیست و هماهنگی قضائی موفق شدند ۵ شکارچی غیر مجاز را که غیر بومی بودند دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف ۵ قبضه سلاح شکاری و تجهیزات غیر مجاز از این شکارچیان بیان داشت : در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اردستان در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با شکارچیان غیر مجاز و افرادی که به محیط زیست آسیب وارد کنند برخورد قاطع و قانونی می کنند و اجازه جوان به آنان نخواهد داد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا