حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

سرعت عمل پلیس سارق مسلح طلافروشی را زمین گیر کردو سایر حوادث پلیسی روز گذشته استان اصفهان

سرهنگ “علی جعفری نژاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با بیان این خبر اظهار داشت: عصر روز گذشته ماموران گشت انتظامی شهرستان “خمینی شهر” از طریق اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ ، مطلع شدند یک سارق مسلح قصد سرقت از طلافروشی را دارد که بلافاصله وارد عمل شدند.

وی افزود: بحمدالله با حضور به موقع ماموران گشت انتظامی و عملیات هوشمندانه و ضربتی آنها ، این سارق خلع سلاح و دستگیر شد .

این مقام انتظامی بیان داشت : سارق فردی غیربومی و فاقد سابقه کیفری بود که پس از دستگیری برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد .

سرهنگ جعفری نژاد خاطر نشان کرد : اطلاع به موقع صاحب مغازه طلافروشی به وسیله سیستم اعلام سرقت منجر به افزایش سرعت عمل ماموران و پیشگیری از وقوع یک سرقت مسلحانه شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در پایان ضمن ابراز خرسندی از اینکه در این حادثه هیچ گونه آسیبی به صاحب مغازه طلافروشی وارد نیامد به تمامی صاحبان صنوف به ویژه طلافروشان توصیه کرد، محل کار خود را به سیستم های امنیتی مجهز کرده و در صورت بروز هرگونه موارد مشکوک سریعاً مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند .#

جاساز محموله میلیاردی کالای قاچاق زیر بار ضایعات پلاستیکی

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “نائین” از کشف محموله ای شامل انواع کالای قاچاق به ارزش ۷ میلیارد ریال که زیر بار قانونی ضایعات پلاستیکی جاساز شده بود خبر داد.

سرهنگ “صادق کاظم زاد” درگفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : ماموران مستقر در ایستگاه بازرسی شهید “شرافت” شهرستان “نائین” حین کنترل خودرو های عبوری سبک وسنگین به یک دستگاه کامیون کشنده ولوو مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو ، تعداد ۱۶۰گونی مویز به وزن ۳ هزار و ۳۶۰ کیلو گرم ، ۱۳۸ گونی مغز بادام به وزن ۶ تن و ۲۰۳ کیلو گرم ، تعداد ۲۰ گونی گردو به وزن ۵۰۰ کیلو گرم ، تعداد ۷۸ گونی مغز فندق به وزن ۳ تن ۸۹۵ کیلو گرم ، ۲ عدد یخچال و ۲عدد فریزر خارجی که زیر ۳۰ بسته ضایعات پلاستیکی بودند کشف شد.

سرهنگ کاظم زاد با اشاره به اینکه راننده مدارک گمرکی مربوطه را ارائه نداد بیان داشت : محموله و خودرو توقیف و راننده کامیون و ۲ فرد دیگر نیز دراین رابطه دستگیر شدند .

این مقام انتظامی از تحویل متهمان به مراجع قضائی خبر داد و افزود: کالاهای کشف شده توسط کارشناسان ۷ میلیارد ریال ارزش گذاری شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین در پایان از شهروندان خواست ، در جهت رشد و شکوفایی اقتصادی کشور با ارتباط مستمر و اعلام موارد مشکوک به مرکز فوریت های پلیسی۱۱۰ در مقابله با قاچاق کالا و حمایت از کالای ایرانی پلیس را یاری دهند.

آمادگی ۱۰۰ درصدی پلیس راهور برای محقق شدن شعار ترافیکی “پرهیز از خطر، آرامش در سفر

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان شعار سال ۹۸ را “پرهیز از خطر، آرامش در سفر” را عنوان نمود و از آمادگی۱۰۰ درصدی پلیس راهور استان اصفهان برای محقق شدن این هدف و شعار خبر داد.

سرهنگ “رضا رضایی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اشاره به اینکه رزمایش ترافیکی نوروز ۹۸ در ۲۳ اسفندماه در استان اصفهان برگزار می گردد، گفت: از ۲۵ اسفند تا پایان ۱۷ فروردین، طرح ویژه ترافیکی سال ۹۸، با حضور همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی استان با محوریت پلیس انجام خواهد شد.

رئیس پلیس راهور استان با اشاره به آمار تصادفات در ۱۱ماهه گذشته سال ۹۷، علت اصلی اکثر تصادفات را عدم توجه به جلو و استفاده از تلفن همراه و سرعت غیرمجاز عنوان کرد و از مردم عزیز ایران خواست تا با رعایت سرعت مطمئنه و رانندگی ایمن نوروز خوبی را برای خود و سایرین رقم بزنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: پلیس راهور اصفهان در کنار دیگر دستگاه های خدمات رسان در ایام نوروز در آماده باش ۱۰۰ درصد است و به مسافرانان نوروزی خدمت رسانی می کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان از کاهش یک درصدی آمار تعداد جانباختگان در تصادفات فوتی و همچنین افزایش ۱۶ درصدی تعداد مجروحان در تصادفات جرحی طبق آمار پزشکی قانونی در سال ۹۷ خبر داد و سهم ۴۹ درصدی موتور سیکلت سواران را از کلیه تصادفات رخ داده، بیشترین آمار عنوان کرد که با توجه به اینکه با کاهش ۸ درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است همچنان آمار بسیار زیادی بوده و تلاش بیشتری را از جانب کلیه دستگاههای اجرایی و بخصوص موتور سیکلت سواران می طلبد.

کشف ۴۷هزار ترقه در عملیات شب گذشته پلیس اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف ۴۷ هزار انواع ترقه های خطرناک ،دست ساز و غیرمجاز در بازرسی از چندین مغازه و یک خودرو خبر داد.

سرهنگ “حسن یاردوستی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : در راستای مطالبات مردمی و تماس مای مکرر با مرکز فوریت های ۱۱۰ و بررسی اخبار در رابطه با فعالیت چندین باب مغازه در امر فروش تهیه و توزیع مواد محترقه به جوانان با توجه به نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس اصفهان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با توجه به برآوردهای انجام شده، یکی از مهم ترین مطالبات شهروندان در روزهای پایانی سال برخورد قاطع با افرادی است که اقدام به تهیه و توزیع مواد محترقه غیرمجاز در بین جوانان و نوجوانان می کنند.

این مقام انتظامی اذعان کرد: پس از هماهنگی قضائی ماموران به محل اعزام که در چند عملیات و در بازرسی از این واحد های صنفی ۴۷ هزار عدد انواع مواد محترقه کشف شد.

سرهنگ “یاردوستی” در ادامه با اشاره به توقیف یک خودرو و همچنین دستگیری یک متهم گفت: طرح تشدید با توزیع کنندگان مواد محترقه غیرمجاز به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد و با هر گونه رفتار مغایر با قانون که مخل نظم و امنیت عمومی است، برخوردی قاطع صورت خواهد گرفت.

یاردوستی بیان داشت :آمارهای اورژانس کشور نشان می دهد بیشترین گروه آسیب دیده در حوادث چهارشنبه آخر سال گروه سنی ۱۶ تا ۲۳ سال و سپس گروه سنی ۸ تا ۱۵ سال میباشند که می بایست والدین نظارت بیشتری بر عملکرد فرزندان خود داشته باشند و با توجه به چهارشنبه آخر سال و تهدیدات استفاده از مواد محترقه را به آنان گوشزد کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: واحد های صنفی با دستور مقام قضایی پلمپ و افراد دستگیر شده با تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

کشف محموله مغز بادام در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان _ رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از کشف یک محموله مغز بادام قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “سعید سلیمیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی اصفهان ، طرح بازرسی از انبارهای حاشیه شهر را اجرایی کردند.

وی افزود: در بازرسی از یک انبار ۳۵ کیسه ۵۰ کیلوگرمی مغز بادام خارجی کشف شد که مالک مدارک معتبر گمرکی را ارائه نداد.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۲ میلیارد ریال اعلام شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در پایان از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و خاطر نشان کرد: طرح های پلیس در راستای برخورد با توزیع کنندگان و خریداران کالای قاچاق تداوم خواهد داشت.#

تبلیغ، فروش وآموزش ساخت مواد محترقه در فضای مجازی جرم است

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گفت: افرادی که اقدام به ایجاد سایت، وبلاگ یا کانال جهت تبلیغ، فروش و آموزش ساخت ترقه‌های دستی و مواد محترقه در فضای‌ مجازی و شبکه های اجتماعی کنند ، توسط پلیس فتا شناسایی و مطابق قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.

سرهنگ ” سید مصطفی مرتضوی ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت : برخی از افراد در زمینه آموزش، نحوه تهیه و ساخت ترقه و مواد محترقه فعالیت می‌کنند و متاسفانه بارها شاهد وقوع اتفاقات و حوادث ناگوار در این خصوص بوده‌ایم، لذا خانواده‌ها باید دقت داشته باشند تا فرزندان آنها با استفاده از این سایت‌ها به دنبال ساخت مواد محترقه خطرناک نباشند و در دام کلاهبرداران و سودجویان گرفتار نشوند.

وی با اشاره به آسیب‌های استفاده از مواد منفجره، گفت: در سال‌های اخیر افراد زیادی خصوصاً جوانان و نوجوانان، دچار سانحه ناشی از انفجار و سوختگی شده‌اند و در برخی موارد جان خود را در اثر ساخت مواد محترقه و منفجره از دست داده‌اند.

این مقام انتظامی افزود: دسترسی کودکان و نوجوانان به اینترنت باعث شده تا این عزیزان با استفاده از بستر فضای مجازی و بدون توجه به تبعات و عواقب این امر در خانه دور از چشم والدین اقدام به خرید مواد اولیه و ساخت مواد محترقه و انفجاری دست ساز کنند که با کوچکترین سهل انگاری حوادثی را شاهد خواهیم بود که در پی آن صدمات جسمی جبران ناپذیر و خسارت مادی به همراه دارد.

سرهنگ مرتضوی با هشدار به فروشندگان و گردانندگان سایت‌های و کانال‌های آموزش ساخت مواد محترقه گفت: افرادی که در زمینه طراحی و ایجاد سایت و یا وبلاگ به جهت تبلیغ، فروش و آموزش ساخت مواد انفجاری دست‌ساز و مواد محترقه در فضای مجازی فعالیت دارند توسط پلیس فتا، شناسایی و به مقام قضائی معرفی خواهند شد.

رئیس پلیس فتای اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به خطرات آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره شهروندان و کاربران در صورت مشاهده سایت‌ها و کانال‌ها در شبکه‌های اجتماعی که اقدام به تبلیغ فروش و یا ساخت مواد محترقه و منفجره می‌کنند، مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی (۱۱۰) یا سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی اعلام کنند.

دستگیری خواهران سارق منزل در کاشان

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از شناسایی و دستگیری خواهران سارق منزل در این شهرستان خبر داد .

سرهنگ “علی پورکاوه” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت :در پی وقوع یک مورد سرقت منزل در سطح شهر کاشان،موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری۱۱ “غیاث الدین جمشید” این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود:ماموران کلانتری۱۱ شهرستان پس از یک سری اقدامات تخصصی موفق شدند ۲ سارق خانم که خواهر بودند را شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ضریتی دستگیر کنند .

این مقام انتظامی در ادامه خاطرنشان کرد : در بازجوئی های بعمل از این سارقان به یک مورد سرقت از منزل اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان خاطر نشان کرد : همکاری مردم با پلیس عامل مهمی در توسعه امنیت پایدار خواهد بود و از شهروندان درخواست کرد موارد فوریتی و مشکوک را بلافاصله به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

حادثه تلخ چهارشنبه آخر سال در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از انفجار ترقه های دست ساز غیر مجاز در دستان جوانی ۲۰ ساله و مصدومیت شدید او خبر داد.

سرهنگ “مختار درخشان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: صبح امروز خبری مبنی بر انفجار ترقه های دست ساز در دستان جوانی در شهر اصفهان اعلام شد که بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه تلخ جوانی ۲۰ ساله، هر ۲ دست خود را از دست داد و یکی از چشم های او نیز به شدت آسیب دیده است.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بررسی های به عمل آمده مشخص شد این جوان در حال ساخت ترقه های دست ساز بوده که ناگهان انفجار اتفاق می افتد و حتی سقف منزل نیز آسیب جدی می بیند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: والدین گرامی همیشه و در همه حال مراقب جوانان و نوجوانان باشید و از معاشرت آنها با افراد ناشناس و مشکوک اکیدا خودداری کنید،  متاسفانه همه ساله شاهد وقوع این حوادث تلخ هسیتم که امید است مردم عزیز توصیه های پلیس را جدی بگیرند و در چهارشنبه آخر سال امسال حتی شاهد وقوع یک مورد مصدومیت و یا مجروحیت ناشی از ترقه یا آتش سوزی نباشیم.

واژگونی پژو ۴۰۵ در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راه استان از واژگونی پژو ۴۰۵ در محور “زرین شهر” و فوت راننده و مجروح شدن ۲ سرنشین آن خبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی اعلام واژگونی یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ در محور “زرین شهر” ، بلافاصله ماموران گشت پلیس راه “اصفهان-شهرکرد” به محل حادثه اعزام شدند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: در اثر این حادثه ، راننده پژو در دم فوت و ۲ سرنشین این خودرو که ۲۴ و ۲۵ ساله بودند نیز مجروح شدند.

سرهنگ پورقیصری بیان داشت: کارشناسان پلیس راه علت حادثه را ، عدم توجه به جلو راننده اعلام کرده اند.

پلیس راه اصفهان در ادامه از رانندگان خواست هنگام رانندگی از عجله و شتاب بی مورد پرهیز کرده، توجه کامل به جلو و اطراف داشته و همیشه با سرعت مطمئنه رانندگی کنید تا در همه شرایط، بر خودروی خود تسلط داشته باشید.#

تصادف پراید و برلیانس یک کشته برجای گذاشت

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راه استان از تصادف یک دستگاه سواری برلیانس با یک سواری پراید در محور “سمیرم-یاسوج” و فوت راننده پراید و مجروح شدن سرنشین این خودرو خبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی اعلام تصادف یک دستگاه سواری پراید با یک سواری برلیانس در محور “سمیرم-یاسوج” ، بلافاصله ماموران گشت پلیس راه “سمیرم-شهرضا” به محل حادثه اعزام شدند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: در اثر این حادثه ، راننده پراید در دم فوت و سرنشین این خودرو نیز به شدت مجروح شد.

سرهنگ پورقیصری بیان داشت: کارشناسان پلیس راه علت وقوع این حادثه رانندگی را ، تجاوز به چپ سواری برلیانس اعلام کرده اند.

رئیس پلیس راه اصفهان در ادامه از رانندگان خواست : هنگام رانندگی از عجله و شتاب بی مورد پرهیز کرده و همیشه با سرعت مطمئنه رانندگی کنند تا در همه شرایط راننده بتواند براحتی خودروی خود را کنترل کنید.

نقش نیروی انتظامی در تحقق اصول ۷ گانه بیانیه “گام دوم انقلاب

گروه اجتماعی -مهم‌ترین راهبرد در بیانیه گام دوم انقلاب، امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده است. مقوله امید به آینده از طرفی با موضوع احساس امنیت گره خورده چرا که اگر در جامعه ای احساس امنیت وجود نداشته باشد طبیعتاً مردم آن جامعه نیز نمی توانند امیدی به آینده پیدا کنند.

پس از حضور پر شور و وصف ناپذیر مردم در ۲۲ بهمن امسال و عبور انقلاب اسلامی از مرز چهل سالگی خود، حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی) بیانیه گام دوم انقلاب را خطاب به آحاد مختلف مردم و مسؤولان به خصوص جوانان مؤمن و انقلابی صادر کردند که عملیاتی کردن این بیانیه قطعاً آینده ای روشن و درخشان پیش روی ما قرار خواهد داد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با بر شمردن تحولات و پیشرفت‌های بزرگ ایران اسلامی در ۴۰ سال اخیر و مقایسه وضعیت کنونی کشورمان با دوران طاغوت، اهداف و قله‌هایی را نیز برای ۴۰ سال دوم انقلاب اسلامی تبیین کردند که تلاش برای رسیدن به این قله‌های عظیم باید از اولویت‌ها و بایدهای نخستین قشرهای مختلف مردم، مسؤلان سازمان ها و نهادهای کشور باشد.

در این میان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که بر اساس قانون اساسی حفظ نظم و امنیت مردم در تمام ابعاد آن را برعهده دارد در کنار سایر نیروهای مسلح و دستگاه های امنیت ساز می تواند با انجام دقیق وظایف خود موجب تحقق اصول ۷ گانه مورد اشاره مقام معظم رهبری در بیانیه “گام دوم انقلاب” شود که در ادامه به برخی از این نقش ها اشاره می شود:

نقش نیروی انتظامی در ایجاد فضای امید و نشاط در جامعه

مهم‌ترین راهبرد در گام دوم انقلاب، امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده است. امید به آینده مقوله ای است که با احساس امنیت گره خورده چرا که اگر در جامعه ای احساس امنیت وجود نداشته باشد طبیعتاً مردم آن جامعه نیز نمی توانند امیدی به آینده داشته باشند بنابر این یکی از وظایف نیروی انتظامی برای تحقق این راهبرد باید تلاش جهادگونه برای تقویت حس امنیت در بین مردم است.

نیروی انتظامی با استقرار نظم و انضباط در جامعه و مقابله جدی با هنجارشکنان و برهم زنندگان امنیت مرم می تواند زمینه ای را فراهم کند تا مردم در یک فضای پر امیدو با نشاط از آزادی های مشروع خود استفاده کرده و به تفریح وسرگرمی و گشت و گذار در تفرجگاه ها، مراکز تفریحی و اماکن گردشگری بپردازند.

استفاده از جوانان در تامین امنیت

محور اصلی بیانیه گام دوم انقلاب تکیه و اعتماد به جوانان مؤمن و انقلابی است. در این زمینه ناجا می تواند با بهره‌گیری از استعدادهای درخشان و تکیه بر توان نیروهای جوانان داخل امنیت پایدار و با ثبات را در جای جای کشور بزرگ ایران اسلامی مستقر کند.

استفاده از جوانان برای تامین امنیت کشور همیشه مورد توجه ناجا بوده که در همین راستا می توان به طرح هایی همچون همیاران، پلیس یاران جوان و پلیس افتخاری اشاره کرد.

استفاده از تحقیق و پژوهش برای تامین امنیت

توجه به علم و پژوهش که یکی دیگر از محورها این بیانیه بود از جمله نکاتی است که بایستی در نیروی انتظامی باشتاب بیشتری به آن پرداخته شود. ناجا با استفاده از نخبگان جوان ایرانی و بهره گیری از تحقیقات و پژوهش های دانشگاهی می تواند در راستای بهبود عملکرد و کیفیت بخشیدن به ماموریت های خود گام برداشته و با ارائه راهکارهای علمی برای کاهش حوادث، جرایم و آسیب های اجتماعی نه تنها می تواند به امنیت و شکوفایی بیشتر جامعه کمک کند بلکه با ساخت تجهیزات مورد نیاز خود از خروج سرمایه های کشور جلوگیری کند.

تربیت نیروهای پلیس با تکیه بر دین و اخلاق

معنویت و اخلاق نیز که نکات مورد اشاره مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است نیز در نیروهای مسلح و به ویژه ناجا باید مورد توجه قرار گیرد، نهادینه کردن حس مسؤولیت پذیری، مصرف صحیح و بهینه بیت‌المال، افزایش بهره وری، تکریم ارباب رجوع، حساسیت نسبت به برخورد با مفاسد، امر به معروف و نهی از منکر درون و برون سازمانی و … جز با تمرکز بر اخلاق اسلامی و ارتقای معنویت محقق نخواهد شد.

مبارزه با مفسدان اقتصادی

اقتصاد، عدالت و مبارزه بافساد از دیگر نکات بسیار مهم بیاینه گام دوم انقلاب به شمار می آید. در این خصوص باید گفت پلیس به عنوان نیروی مقتدر نظام می تواند از طریق مبارزه گسترده با قاچاق کالا و ارز که عامل اصلی تعطیلی بسیاری از کارخانجات و واحدهای صنعتی شده‌اند نقش خود را در این تحقق این موارد به خوبی ایفاکند.

حضرت آقا در این بیانیه فرمودند« ایجاب میکند که دستگاهی کارآمد با نگاهی تیزبین و رفتاری قاطع در قوای سه گانه حضور دائم داشته باشد و به معنای واقعی با فساد مبارزه کند، بویژه در درون دستگاه‌های حکومتی.» همچنین می فرمایند: « همه باید بدانند که طهارت اقتصادی شرط مشروعیّت همه‌ی مقامات حکومت جمهوری اسلامی است. همه باید از شیطان حرص برحذر باشند و از لقمه‌ی حرام بگریزند و از خداوند در این‌باره کمک بخواهند و دستگاه‌های نظارتی و دولتی باید با قاطعیّت و حساسیّت، از تشکیل نطفه‌ی فساد پیشگیری و با رشد آن مبارزه کنند.»

بی شک برخورد جدی با عاملان ناامنی در حوزه اقتصادی موجب بازگشت روی خوش آرامش به بازارها شده که خود گام نخست در بهبود اوضاع اقتصادی به حساب می آید و دیگر دستگاه‌ها را در رسیدن به وضعیت مناسب اقتصادی، تحقق عدالت اجتماعی و ریشه کنی مفسدان اقتصادی که ازخواسته‌های رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم است، یاری می کند.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با تعقیب خاطیان، مجرمان و هنجارشکنان می تواند امنیت و آرامش بیشتر را فراهم می‌کند تا مردم بتوانند در سایه این امنیت به فعالیت‌های روز مره خود بپردازند و کشور را در مسیر پیشرفت یاری دهند، پیشرفتی که عزت ملی و سربلندی در دنیا یکی از دستاوردهای آن خواهد بود.

جدا کردن خط فتنه دشمنان انقلاب از مردم

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به عنوان سازمانی مطیع فرمانده کل قوا همواره مرزبندی خود با دشمن را حفظ کرده است و تمام تلاش خود را به کار بسته تا اسیر فریب‌ها و اغواهای رسانه‌ای دشمنان نشود.

یکی از افتخارات نیروی انتظامی نیز این است که در هیچ کدام از جریان های فتنه سال ۸۸، اتفاقات دی ماه سال ۹۶ و مرداد ماه سال جاری حتی یک نفر از ماموران پلیس تردیدی به خود راه نداد و دچار انحراف و لغزش نشدند که این موضوع را باید نشانه بصیرت بالای آنان و پایبندیشان به انقلاب و آرمان های شهدا دانست.

موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد جدا کردن خط فتنه دشمنان انقلاب از مردم توسط نیروهای انتظامی است. ماموران پلیس با هوشمندی بالا و تدبیر بالای خود سیاست مدارا با معترضان و برخورد قاطع ومقتدرانه با محرکان و آشوبگران اصلی را بکار برده و توانسته اند با این تدبیر توطئه مقابل هم قرار دادن پلیس و مردم در تجمعات را خنثی کنند که این روند با آموزش های ویژه به کارکنان همچنان ادامه خواهد داشت.

تاثیر عملکرد پلیس بر سبک زندگی مردم

نیروهای مسلح به خصوص نیروی انتظامی به عنوان نیرویی که در بطن اجتماع است و بیشترین ارتباط با بدنه مردم را دارد به عنوان الگوی عملی و رفتاری مردم قرار دارد و قطعا سبک زندگی، منش اخلاقی و نحوه رفتاری و گفتاری کارکنان نیروی انتظامی بر سبک زندگی مردم نیز تاثیر دارد.

از همین رو نیروی انتظامی بایستی به سبک زندگی کارکنان کادر و وظیفه خود به عنوان یکی از اولویت‌های خود اهمیت دهد مواردی همچون ساده زیستی، صداقت در گفتار و رفتار، حسن معاشرت با مردم، امانت داری و … از اصول تربیتی به شمار می آید که نیروی انتظامی همواره بر آن تاکید دارد.

از طرفی دیگر نظارت پلیس بر واحدهای فروش پوشاک و برخورد با فروش اجناس انحرافی و غرب مآبانه، مقابله جدی با مروجان بدپوششی،بی بندوباری، جلوگیری از دور دور کردن خودروهای لوکس و گران قیمت و فخر فروشی به اصطلاح افراد مرفه و مواردی از این دست می تواند در تغییر سبک زندگی مردم تاثیر بگذارد که تا کنون این گونه اقدامات از سوی ناجا در حال انجام است و باید همچنان با قوت و اقتدار بیشتری در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب ادامه یابد که البته حمایت و پشتیبانی دیگر دستگاه ها را هم می طلبد.

سخن پایانی

همانطور که اشاره شد، نیروی انتظامی در تحقق اهداف بیانیه گام دوم نقش جدی و بسزایی دارد و از همین رو خود را ملزم و مکلف می داند تا نسبت به اجرای اصول مدنظر حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) برای گام دوم انقلاب و ادامه پیشرفت ایران اسلامی با عزم جهادی و روحیه بسیجی تلاش کند.

بی تردید “گام دوم انقلاب” بیانیه‌ای است که اداره انقلاب را از نسل گذشته به نسل جدید و جوان کشور واگذار می‌کند. پس باید با همه دستگاه ها تلاش خود را انجام دهیم که این انتقال به خوبی صورت گیرد و ان شاء الله جوانان نسل برومند ایران اسلامی پرچم این انقلابی که ثمره خون هزاران شهید، جانباز وآزاده سرافراز و مجاهدت علما و مراجع عظام در طول تاریخ اسلام است را به صورت سالم و بدون هیچگونه عیب و ایرادی به صاحب اصلی آن یعنی حضرت ولی عصر (عج) تحویل دهند.

نویسنده : سرتیپ دوم پاسدار مهدی معصوم بیگی- فرمانده انتظامی استان اصفهان

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا