تیتر دوشهر و جامعه

طرح ” آرامش” در پلیس اصفهان کلید خورد

سرهنگ” محسن عقیلی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: تحقیقات و تجربیات پلیس نشان می دهد که بیش از ۸۰ درصد سرقت های خرد جامعه نظیر سرقت اشیای داخل خودرو،کیف قاپی، جیب بری، دخل زنی، سرقت قطعات خودرو و…. توسط سخت معتادان تابلو و متجاهر رخ می دهد و انگیزه آنان نیز تامین هزینه مواد مصرفی خود است.

وی افزود: فرماندهی انتظامی استان اصفهان به منظور کاهش این نوع سرقت ها در ایام نوروز و ایجاد فضای امن و آرام برای شهروندان و مسافران نوروزی طرح “آرامش” را با هدف جمع آوری معتادان متجاهر در قرارگاه عملیاتی “اقدام و عمل” این فرماندهی طراحی و با هماهنگی سایر دستگاه ها و ارگان ها به مرحله اجرا گذاشت.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در این طرح از تمام ظرفیت و توان یگان های انتظامی، واحدهای عملیاتی، یگان امداد و پلیس های تخصصی استفاده شده است.

وی از هماهنگی های لازم با بهزیستی، شهرداری ها، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و دیگر دستگاه های مرتبط خبر داد و گفت: قرار است تا معتادان دستگیر شده در این طرح به کمپ های ترک اعتیاد تحویل شوند.

سرهنگ عقیلی با بیان اینکه طرح “آرامش” از ۱۵ اسفند ماه کلید خورده و تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت گفت:با توافق های صورت گرفته هزینه نگهداری معتادان در کمپ های ترک اعتیاد تامین شده و سعی خواهیم کرد تا در ایام نوروز ۹۸ هم چهره استان زیبای اصفهان را از وجود  معتادان تابلو پاک کرده و هم از وقوع سرقت های خرد احتمالی پیشگیری کنیم.

این مقام انتظامی با اشاره به پاسخگویی شبانه روزی پلیس ۱۱۰ استان در خصوص دریافت پیام ها و گزارش های مردمی گفت: از شهروندان گرامی انتظار داریم نهایت همکاری را با ماموران پلیس در اجرای بهتر این ماموریت داشته و هرگونه اخبار و اطلاعات از خرید و فروش و محل های مصرف مواد مخدر را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع رسانی کنند تا اقدامات قانونی لازم با متخلفان سریعاً انجام شود.

کشف ۱۰۱ کیلو گرم تریاک در شهرضا

گروه استان ها _ اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف ۱۰۱ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک در بازرسی از یک دستگاه کامیونت در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” محمد رضا باباکلانی” در تشریح این خبر عنوان کرد: ماموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید” امامی” فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیونت که از استان های جنوبی کشور به سمت اصفهان در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: پس از متوقف شدن خودرو ماموران طی بازرسی از آن مقدار ۱۰۱ کیلو و ۷۰۰ گرم از نوع تریاک و در بازرسی بدنی از راننده یک گرم و ۹ سانت شیره تریاک کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا گفت: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و همراه پرونده تشکیل شده جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

توقیف یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال سیگار قاچاق در “نجف آباد

گروه استان ها _ اصفهان _ ماموران واحد گشت انتظامی شهرستان نجف آباد در بازرسی از یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ محموله سیگار خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال را کشف کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد رضا خدادوست” گفت: ماموران واحد گشت انتظامی شهرستان نجف آباد حین گشت زنی در سطح شهر به یک دستگاه خودروی سواری پژو۴۰۵ مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از متوقف کردن خودرو طی هماهنگی با مقام قضائی از آن بازرسی به عمل آوردند که در نتیجه این عملیات تعداد ۲۸۰ هزار و ۴۰۰ نخ سیگار خارجی به مارک های مختلف که فاقد هرگونه مدارک گمرکی و قاچاق بودند کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش این محموله را یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال عنوان کردند، اظهار داشت: در این رابطه مالک خودرو دستگیر و همراه پرونده تشکیل شده جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

تمهیدات پلیس راهور اصفهان برای کاهش بار ترافیک در روزهای پایانی سال

گروه استان ها- اصفهان _ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان از تمهیدات ویژه به منظور کاهش بار ترافیکی شهری در روزهای پایانی سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “رضارضایی” با اشاره به افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی بار ترافیک شهری در روزهای پایانی سال به خصوص در خیابان های هسته مرکزی شهر اصفهان ،گفت: به همین جهت تمهیدات ویژه ای اندیشیده شده تا مردم بهتر بتوانند به خریدهای خود در این ایام بپردازند.

وی از آماده باش ۱۰۰ درصدی ماموران پلیس راهور در سطح خیابان ها و اختصاص گشت های ویژه به منظور بازگشایی گره های کور ترافیکی و روانسازی خیابان ها برای عبور خودروها و عابران پیاده خبر داد.

سرهنگ رضایی گفت: علاوه بر این طی هماهنگی با مسئولان شهرداری اصفهان ساعات کار اتوبوس های شرکت واحد و مترو تا ساعت ۲۳ تمدید شده و به شهروندان توصیه می کنیم به جای استفاده از خودروهای شخصی از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند تا هم در وقت خود صرفه جویی کرده و هم به روانسازی ترافیک و کاهش آلودگی شهر خود کمک کنند.

رئس پلیس راهور استان بیان کرد: رصد دوربین های نظارتی، نشان می دهد که عبور عابران و موتورسیکلت سواران بدون توجه به چراغ راهنمایی و عدم رعایت حق تقدم و همچنین توقف کردن وسایل نقلیه در مکان های پارک ممنوع از عوامل اصلی تشدید بار ترافیکی در روزهای پایانی سال هستند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: البته برخورد ماموران پلیس راهور با تخلفات نیز بصورت کاملاً جدی در دستور کار قرار گرفته و اعمال قانون توأم با رعایت ادب و احترام و حفظ شأن مردم به کلیه واحدها ابلاغ شده است.

سرهنگ رضایی، در خاتمه ضمن تبریک پیشاپیش نوروز ۹۸ گفت: از مردم شریف اصفهان انتظار داریم تا همچون سال های گذشته اهتمام ویژه ای به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی داشته و ماموران پلیس راهور را در ایجاد فضای آرام و با نشاط در بستر خیابان های شهر یاری دهند.

۳ کشته و ۳ مجروح حاصل واژگونی سمند در اصفهان

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: براثر واژگونی یک دستگاه خودروی سواری سمند در محور نائین به اصفهان ۳ نفر کشته و ۳ نفر دیگر مجروح شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” حسین پورقیصری” با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس راه  فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پی کسب اطلاع از واژگونی یک دستگاه خودروی سواری سمند در یک کیلومتری شهر تودشک واقع در محور نائین به اصفهان بلافاصله به منظور بررسی حادثه در صحنه حاضر شدند.

وی افزود: بر اثر این حادثه ۳ نفر از سرنشینان خودرو به علت شدت جراحات وارده در دم فوت کرده و ۳ نفر دیگر نیز مجروح شدند که توسط نیروهای امدادی به بیمارستان انتقال یافتند.

رئیس پلیس راه استان خاطر نشان کرد: بررسی های کارشناسان پلیس راه نشان می دهد که عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه در اثر تخطی از سرعت مطمئنه باعث وقوع این حادثه شده است.

سرهنگ پورقیصری در خاتمه از رانندگان خواست ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از هرگونه عجله و شتاب بی مورد در رانندگی بپرهیزند.

توقیف ۵۲ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در سمیرم

گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم از توقیف خودروی پژو ۴۰۵ حامل ۵۲ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “سهراب قرقانی” اظهار داشت: ماموران مستقر در ایستگاه ایست و بازسی شهید “رئیسیان” فرماندهی انتظامی شهرستان سمیرم در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی عنوان کرد: ماموران پس از متوقف شدن خودرو طی هماهنگی با مقام قضائی از آن بازرسی به عمل آوردند که در نتیجه این عملیات تعداد ۵۲ هزار نخ سیگار خارجی که فاقد هرگونه مدارک گمرکی و قاچاق بودند کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم گفت: در این رابطه راننده دستگیر و به همراه پرونده جهت سیر اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل شد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا