شهر و جامعه

استقبال از بهار در تخت فولاد(اصفهان ) با اجرای ۵ ویژه برنامه

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، سید علی معرک نژاد با بیان اینکه امسال در آستانه سال جدید و در نوروز ویژه برنامه های رویدادی در قالب ۵ عنوان برنامه برای شهروندان اصفهانی و مسافران نوروزی در تخت فولاد اجرایی می شود، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه “گنجینه نصف جهان” با نگاه متفاوت به گورستان های مهم گردشگر محور جهان و ارتباط آنها با قبرستان تخت فولاد از جمله این برنامه هاست.

وی با بیان اینکه دکورسازی، فضاسازی و استفاده از فایل های صوتی تحت عنوان گذر تخت فولاد برای معرفی مشاهیر و ظرفیت های گردشگری این مجموعه در نمایشگاه “گنجینه نصف جهان” اجرا می شود، گفت: این نمایشگاه از ۲۸ اسفندماه تا ۱۱ فروردین ۹۸ از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ برگزار می شود.

مدیر مجموعه فرهنگی – مذهبی تخت فولاد اصفهان افزود: دومین ویژه برنامه نوروزی تخت فولاد “نگارستان” است که در تکیه میرفندرسکی با همکاری یکی از انجمن های مردم نهاد اجرا می شود. در این برنامه مردم شاهد نقاله خوانی و بازسازی آداب و رسوم اجتماعی خواهند بود.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه های صنایع دستی و غرفه کودک از دیگر بخش های ویژه برنامه “نگارستان” است که از ۲۸ اسفند تا ۱۱ فروردین از ساعت ۹ تا ۱۳ برگزار می شود.

معرک نژاد از برگزاری نمایشگاه “ایستگاه تخت فولاد” به عنوان یکی دیگر از برنامه های نوروزی این مجموعه خبر داد و گفت: بازسازی یک اتوبوس قدیمی و تجهیز آن برای معرفی تخت فولاد در ورودی تکیه بابارکن الدین در این ویژه برنامه در نظر گرفته شده است که از ۲۸ اسفند تا ۱۱ فروردین از ساعت ۹ تا ۱۹ در اختیار مسافران نوروزی و شهروندان قرار می گیرد.

سفره هفت سین تخت فولاد در تکیه بابارکن الدین برپا می شود

وی بیان کرد: نصب تابلوهای تصویری سردر تکایای منتخب تخت فولاد به عنوان چهارمین ویژه برنامه نوروزی به معرفی معماری و زوایای هنری برخی تکایا در این مجموعه خواهد پرداخت.

مدیر مجموعه فرهنگی – مذهبی تخت فولاد اصفهان افزود: برپایی ایستگاه های نوروزی در ورودی گلستان شهدای اصفهان و نگارخانه فدک تخت فولاد به منظور معرفی این مجموعه پنجمین ویژه برنامه عیدانه در تخت فولاد خواهد بود.

وی با بیان اینکه در آستانه سال جدید خانه تکانی تخت فولاد با همکاری انجمن های مردم نهاد به منظور آماده سازی و زیباسازی تکایا و محوطه این مجموعه در حال انجام است، گفت: مرمت و بازسازی تعدادی از تکایا نیز انجام می شود که در نظر داریم تا پیش از آغاز سال جدید کارگاه های مرمتی جمع آوری و در صورت امکان پروژه هایی که قابلیت تکمیل دارد تا ۲۸ اسفندماه به پایان برسد.

معرک نژاد بیان کرد: سفره هفت سین تخت فولاد امسال در تکیه بابارکن الدین جانمایی می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا