شهر و جامعهعناوین اخبار

جشن میلاد امام حسین(ع) در امامزاده ابراهیم (ع) سمیرم برگزار می شود/ارسال سه محموله توسط خیرین و واقفان نیک اندیش اصفهانی برای سیل زدگان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، امیرارسلان جباری اظهار داشت: در راستای نشر معارف اهل بیت(ع) با رویکرد تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و به مناسبت میلاد امام حسین(ع) جشن بزرگی در جوار حرم مطهر امامزاده ابراهیم (ع) سمیرم برگزار می شود.

وی ادامه داد: این جشن توسط مرکز فرهنگی و قرآنی امامزاده ابراهیم (ع) سمیرم ساعت ۱۶ روز سه شنبه  ۲۰ فروردین ماه در جوار حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمیرم گفت: آستان مقدس امامزاده ابراهیم (علیه السلام) در استان اصفهان، شهرستان سمیرم، شهر سمیرم و در خیابان شیخ صدوق واقع شده است.

***پروژه زیبا سازی و محوطه سازی امامزاده سید محمد(ع) جلگه و جرقویه آغاز شد

سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه جلگه و جرقویه گفت: پروژه زیبا سازی و محوطه سازی امامزاده سید محمد(ع) طالجرد شهر اژیه در زمینی به مساحت ۸۰۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیون ریال با همکاری شهرداری اژیه آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حامد جعفرزاده اظهار داشت: باپیگیری های به عمل آمده در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و همچنین ارائه خدمات مناسب به زائران و مسافران پروژه زیبا سازی و محوطه سازی امامزاده سید محمد(ع) طالجرد شهر اژیه آغاز شد.

وی در ادامه به موقعیت جغرافیای این امامزاده عظیم الشان اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر در منطقه ای با ظرفیت بالای پذیرش گردشگر در فصول مختلف سال قرار دارد پروژه زیبا سازی و محوطه سازی امامزاده سید محمد(ع) با هدف توسعه گردشگری مذهبی ایجاد فضای سبز با کاشت ۳۰۰ نهال درخت توت و کاج در زمینی به مساحت ۸۰۰۰ مترمربع طی مراسمی با حضور امام جمعه شهراژیه، ریئس شورای شهر و شهردار اژیه آغاز شد.

سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه جلگه و جرقویه در ادامه به مناسب نبودن خاک منطقه برای اجرای این پروژه اشاره کرد و گفت: برای اجرای این پروژه عملیات گودبرداری و تهیه خاک مناسب و خاکریزی باید اجرا شود که کلیه هزینه های اجرای این طرح که ۲۵۰ میلیون ریال است با مساعدت شورای شهر و شهرداری اژیه پرداخت می شود.

حامد جعفرزاده گفت:  آستان مقدس امامزاده سیدمحمد (علیه السلام) در شهرستان جلگه و جرقویه، در شهر اژیه واقع در کیلومتر ۳ جاده اژیه به سمت ورزنه و در روستایی به نام طالجرد واقع شده است.

***ارسال سه محموله توسط خیرین و واقفان نیک اندیش اصفهانی برای سیل زدگان

سخنگوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: با کمک خیرین و واقفان نیک اندیش استان اصفهان سه محموله برای کمک به سیل زدگان استان لرستان و خوزستان به ارزش ۲ میلیارد ریال ارسال می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، ایمان خواجه اظهار داشت: در راستای کمک به هموطنانی که در حادثه سیل دچار آسیب شده اند اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با همکاری ادارات اوقاف استان، هیئت امنا بقاع متبرکه از محل موقوفات منطبق و همچنین جمع آوری کمک های خیرین سه محموله برای سیل زدگان استان لرستان و خوزستان ارسال می شود.

وی در ادامه افزود: اولین محموله به ارزش ۴۵۰ میلیون ریال و شامل مواد غذایی، پتو، چادر و… توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان روز شنبه ۱۷ فروردین ماه برای سیل زدگان استان لرستان از محل موقوفات منطبق تهیه و ارسال شد.

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: یک محموله شامل؛ برنج، روغن، شکر و…. نیز به ارزش ۱ میلیارد ریال توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل، اعضای هیئت امناء امامزاده محمد هلال بن علی(ع) و امامزاده بی بی زینب(س) روستای یزدل و با برپایی خیمه های جمع آوری کمک های مردمی تهیه شده است که طی دو روز آینده برای مردم سیل زده استان لرستان و خوزستان ارسال می شود.

ایمان خواجه در ادامه اضافه کرد: همچنین یک محموله دیگر به ارزش ۵۵۰ میلیون ریال توسط کلیه ادارات اوقاف استان در حال تهیه است که که تا پایان هفته جاری برای این افراد به استان خوزستان ارسال می شود.

وی در ادامه خاطر نشان شد: همچنین تا پایان هفته در راستای ارتقاء سطح بهداشت و سلامت افراد سیل زده نیز ۶ کانکس سرویس بهداشتی و حمام برای کمک به سیل زدگان استان لرستان ارسال می شود.

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطر افزود: ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر استان آمادگی آن را دارند تا کمک های خیرین را جهت ارسال به منطق سیل زده دریافت نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا