تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

ارسال سه محموله توسط خیرین و واقفان نیک اندیش اصفهانی برای سیل زدگان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، ایمان خواجه اظهار داشت: در راستای کمک به هموطنانی که در حادثه سیل دچار آسیب شده اند اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با همکاری ادارات اوقاف استان، هیئت امنا بقاع متبرکه از محل موقوفات منطبق و همچنین جمع آوری کمک های خیرین سه محموله برای سیل زدگان استان لرستان و خوزستان ارسال می شود.

وی در ادامه افزود: اولین محموله به ارزش ۴۵۰ میلیون ریال و شامل مواد غذایی، پتو، چادر و… توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان روز شنبه ۱۷ فروردین ماه برای سیل زدگان استان لرستان از محل موقوفات منطبق تهیه و ارسال شد.

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: یک محموله شامل؛ برنج، روغن، شکر و…. نیز به ارزش ۱ میلیارد ریال توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل، اعضای هیئت امناء امامزاده محمد هلال بن علی(ع) و امامزاده بی بی زینب(س) روستای یزدل و با برپایی خیمه های جمع آوری کمک های مردمی تهیه شده است که طی دو روز آینده برای مردم سیل زده استان لرستان و خوزستان ارسال می شود.

ایمان خواجه در ادامه اضافه کرد: همچنین یک محموله دیگر به ارزش ۵۵۰ میلیون ریال توسط کلیه ادارات اوقاف استان در حال تهیه است که که تا پایان هفته جاری برای این افراد به استان خوزستان ارسال می شود.

وی در ادامه خاطر نشان شد: همچنین تا پایان هفته در راستای ارتقاء سطح بهداشت و سلامت افراد سیل زده نیز ۶ کانکس سرویس بهداشتی و حمام برای کمک به سیل زدگان استان لرستان ارسال می شود.

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطر افزود: ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر استان آمادگی آن را دارند تا کمک های خیرین را جهت ارسال به منطق سیل زده دریافت نمایند.

***بیش از ۲۶۰۰ نفر در ایام نوروز به زائران بقاع متبرکه استان اصفهان خدمت رسانی کرده اند

مسئول بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری در جوار حرم مطهر ۳۱۹ بقعه متبرکه و امامزاده عظیم الشان استان اصفهان در مدت ۱۶ روز ۲۶۱۸ نفر در این اماکن متبرکه به زائران و مسافران خدمت رسانی کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حمید بخشی اظهار داشت: براساس ابلاغ سازمان اوقاف و امور خیریه ستاد مرکزی طرح آرامش بهاری در استان اصفهان به مدیریت حجت الاسلام و المسلمین صادقی مدیر کل اوقاف استان تشکیل و تمام فعالیت های فرهنگی، اسکان مسافران و…. نیز در این ستاد مرکزی برنامه ریزی و برای اجرا به ۲۵ اداره اوقاف در استان با هدف ایجاد نشاط معنوی و ایجاد فضایی مناسب برای حضور زائران در این ایام ابلاغ شد.

وی در ادامه با بیان اینکه این طرح از ۲۸ اسفند ۹۷ آغاز و تا ۱۴ فروردین ماه نیز ادامه داشت گفت: این طرح در جوار حرم مطهر ۸ بقعه متبرکه سطح ویژه استان، ۱۷ بقعه متبرکه سطح یک، ۷۲ بقعه متبرکه سطح دو و ۲۲۲ بقعه متبرکه سطح سه استان با همت و تلاش و کوشش ۳۷۳ نفر خادم ثابت، ۸۸۹ نفر خادم افتخاری، ۹۵۷ نفر از اعضای هیئت امنای بقاع متبرکه و ۹۷ نفر مدیر مراکز فرهنگی قرآنی بقاع متبرکه و همچنین مشارکت ۲۴۰ مبلغ بومی و ۶۲ میلغ اعزامی از شهر مقدس قم اجرا شد.

مسئول بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه اضافه کرد: همچنین در قالب این طرح ۹۷ خیمه معرفت همراه با برنامه هایی همچون؛ غرفه پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده، غرفه کودک و نوجوان،استکبار ستیزی، حجاب و عفاف، ایستگاه سلامت، ایستگاه همه واقف باشیم، غرفه چند رسانه ای برپا شد که ۳۸۴ هزار و ۵۴۷ نفر از زائران و مسافران در ایام نوروز از خدمات این خیمه های معرفت به صورت رایگان بهرمند شدند.

حمید بخشی در ادامه اضافه کرد: همچنین در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری(مدظلله العالی) نیز ۱۲۵۰۰ جلد کتابچه گام دوم انقلاب و نشریاتی با محتوای فرهنگی ویژه خیمه های معرفت به صورت رایگان در ۹۷ بقعه متبرکه استان بین مردم توزیع شد.

وی در ادامه به اسکان مسافرانی که در حوادث طبیعی اخیر در بین راه در استان اصفهان ماندند اشاره کرد و گفت: ۳۱۳۰۶ نفر از مسافرانی که به دلیل برخورد با طوفان شن، بارندگی شدید و… نتوانستند به مسیر خود ادامه دهند در مساجد، حسینیه ها، بقاع متبرکه و امامزادگان سراسر استان به صورت رایگان اسکان داده شدند.

مسئول بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه به بازرسی های منظم و مداوم از نحو اجرای طرح آرامش بهاری در ایام نوروز از ۳۱۹ بقعه متبرکه و امامزاده عظیم الشان مجری این طرح اشاره کرد و گفت: سه گروه به صورت جداگانه که شامل؛ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف استان و همچنین بازرسان بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل اوقاف استان در قالب ۲۸ تیم به صورت محسوس و نامحسوس از روند اجرای این طرح در ایام نوروز بازدید و نقاط ضعف و قوت اجرای طرح را بررسی کردند.

***بقاع متبرکه آران و بیدگل میزبان چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم هستند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل گفت: مرحله شهرستانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در جوار حرم مطهر بقاع متبرکه آران و بیدگل برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، مهدی حافظیان اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ قرآن کریم، جذب جوانان به این فرهنگ غنی و همچنین اجرای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) امسال نیز با حضور پرشور جامعه قرآنی شهرستان آران و بیدگل مرحله شهرستانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در جوار حرم مطهر بقاع متبرکه آران و بیدگل برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده و تدابیر اندیشیده شده مسابقات خواهران پنجشنبه پنجم اردیبهشت ساعت ۹ صبح در جوار حرم مطهر امامزاده محمد هلال(ع) و مسابقات برادران نیز روز جمعه سیزدهم اردیبهشت ساعت ۹ صبح در جوار حرم مطهر امامزاده هادی (ع) برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل در ادامه یادآور شد: این مسابقه در رشته های قرائت، ترتیل خوانی، اذان، دعاخوانی، حفظ ۵جزء، حفظ ۱۰جزء، حفظ  ۲۰جزء و حفظ کل قرآن کریم برگزار می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا