شهر و جامعهعناوین اخبار

مراسم نیمه شعبان در کلیه بقاع متبرکه سراسر استان اصفهان برگزار می شود

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان با تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد مسعود یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) اظهار داشت: بزرگترین جشن شیعیان جهان سالروز میلاد با سعادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی(ارواحنافدا) است و از امام صادق (علیه‌السّلام) روایت شده است که پدر بزرگوارش(در پاسخ کسی که از فضیلت شب نیمۀ شعبان پرسیده بود)فرمودند: این شب، برترین شب‌ها پس از شب قدر است. خداوند سبحان و تعالی در این شب، فضلش را بر بندگان جاری می‌سازد و از منت خویش، گناهان آنان را می‌بخشد. پس بکوشید در این شب به خداوند سبحانه و تعالی نزدیک شوید.

وی در ادامه به اعمال این شب مبارک اشاره کرد و گفت: اعمال این شب مبارک فراوان است؛ در این روز عید مولود شریف امام دوازدهم مَوْلانا وَ اِمامُنا الْمَهْدِىُّ حضرت حجّه بن الحسن صاحبُ الزَّمان(صلَواتُ اللّهِ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ) است و از اعمال روز نیمه شعبان علاوه بر استحباب روزه و غسل، مستحب است زیارت آن حضرت(عج) در هر زمان و مکان و در هر جا و دعا براى تعجیل ظهور آن حضرت در هنگام زیارت است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه  با بیان اینکه منتظر واقعی کسی است که گفتار، رفتار و عملکردش منطبق بر اوامر و نواهی الهی باشد، گفت: منتظر امام زمان (عج) عملی خلاف احکام الهی انجام نمی دهد زیرا می داند گناه و معصیت قلب مقدس امام زمان (عج) را به درد خواهد آورد.

حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان در ادامه به ویژه برنامه هایی که به مناسبت نیمه شعبان در جوار حرم مطهر بقاع متبرکه و امامزادگان عظیم الشان در سراسر استان اصفهان اجرا می شوند اشاره کرد و گفت: براساس اقدامات به عمل آمده کلیه بقاع متبرکه و امامزادگان عظیم الشان سراسر استان اصفهان به مناسبت نیمه شعبان آذین بندی شده اند و برنامه های متعددی از جمله؛ احیاء  شب نیمه شعبان، اجتماع منتظران مهدی(عج) در روز نیمه شعبان نیز در جوار این اماکن متبرکه اجرا می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه که این برنامه ها به صورت ویژه در جوار حرم مطهر ۴۰ بقعه متبرکه و امامزاده عظیم الشان استان اصفهان برگزار می شوند گفت: جشن بزرگ نیمه شعبان به صورت ویژه در جوار حرم مطهر امامزادگان  آقاعلی عباس(ع) بادرود، امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل، امامزاده سید محمد(ع) خمینی شهر، امامزاده شاهرضا(ع) شهرضا، امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان، امامزاده سلطانعلی بن محمد باقر(ع) مشهد اردهال، امامزاده سلطان سید علی(ع) نایین و… برگزار می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: این برنامه ها شامل؛ قرائت دعای ندبه، قرائت زیارت آل یاسین علیه السلام، برپایی غرفه های پرسش و پاسخ و شبه شناسی با دعوت از روحانیون صاحب نظر و کارشناسان مذهبی، برپایی حلقه های معرفتی و… به همراه مولودی خوانی، سخنرانی، اجرای مسابقات مختلف فرهنگی و… است.

***امامزاده سلیمان بن موسی بن جعفر(ع) نطنز میزبان تجمع بزرگ مهدویون است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز گفت: به مناسبت میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) جشن بزرگی در جوار حرم مطهر امامزاده سلیمان بن موسی بن جعفر(ع) نطنز برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری اظهار داشت: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و نشر معارف اهل بیت(ع) به مناسبت میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی “عج الله تعالی فرجه الشریف” جشن بزرگی در جوار حرم مطهر امامزاده سلیمان بن موسی بن جعفر(ع) نطنز برگزار می شود.

وی ادامه داد: این مراسم روز شنبه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۱۶ الی ۱۸ همراه با برنامه های شاد و متنوع در جوار حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان اجرا می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز گفت: آستان مقدس امامزاده سلیمان (علیه السلام) در شهرستان نطنز، بخش مرکزی، دهستان برزرود و در روستای بیدهند واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا