شهر و جامعهعناوین اخبار

ثبت دو وقف جدید در شهرستان فریدن

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، علی معینی اظهار داشت: واقف نیک اندیش نادعلی موءمنی با مراجعه به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سومین وقف جدید شهرستان فریدن در سال جدید را به نام خود در سامانه جامه موقوفات و بقاع متبرکه به ثبت رساند.

وی ادامه داد: این واقف نیک اندیش قطعه زمینی را به مساحت ۳۰۰ متر مربع به ارزشی بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال را جهت ساخت مسجد و حسینیه امام رضا(ع) در روستای امین آباد فریدونشهر وقف کرده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان، بوئین و میاندشت در ادامه اضافه کرد: چهارمین وقف جدید شهرستان فریدن در سال جاری نیز توسط واقف نیک اندیش حسن مهدی پور در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه به ثبت رسید.

علی معینی افزود: این واقف نیک اندیش نیز تعداد ۷ قطعه زمین مزروعی (۲شعیر از ۹۶شعیر)  به مساحت ۱۲۰۰۰ متر مربع با کاربری مزروعی و ارزشی بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال را با نیت صرف عواید این موقوفه جهت تامین هزینه های برگزاری مراسم های حفظ و قرائت قرآن کریم در روستای سفتجان وقف کرد.

***جشن بزرگ نیمه شعبان در امامزاده ساره خاتون(س) نجف آباد برگزار شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد گفت: به مناسبت سالروز میلاد خجسته صاحب الزمان(عج) جشن بزرگ نیمه شعبان در امامزاده ساره خاتون(س) نجف آباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت السلام و المسلمین روح الله بیدرام اظهار داشت: در راستای نشر معارف اهل بیت(ع) و ترویج سبک زندگی اسلامی با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و همچنین به مناسبت سالروز میلاد خجسته صاحب الزمان(عج) جشن بزرگ نیمه شعبان در امامزاده ساره خاتون(س) نجف آباد برگزار شد.

وی در ادامه افزود: این ویژه برنامه ساعت ۱۷ روز شنبه ۳۱ فروردین ماه همراه با اجرای گروه سورد یاس کبود، مولودی خوانی ذاکر اهل بیت(ع) رضایی، سخنرانی دکتر بابلخانی در جوار حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد در ادامه یادآور شد: همچنین براساس هماهنگی های به عمل آمده با اسقرار تیم پزشکی در جوار حرم مطهر این امامزاده واجب التعظیم کلیه شرکت کنندگان در این مراسم به صورت رایگان ویزیت شدند.

حجت السلام و المسلمین روح الله بیدرام گفت: آستان مقدس امامزاده ساره خاتون (علیها السلام) در ۷ کیلومتری شهرستان نجف آباد و در مسیر پولادشهر ـ نجف آباد در کنار گلزار شهدای این شهر واقع شده است.

***حضور۴ هزار نفر زائر در برنامه های نیمه شعبان  بقاع متبرکه شهرستان فلاورجان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه  شهرستان فلاورجان گفت: به مناسبت سالروز میلاد با سعادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) جشن بزرگ نیمه شعبان در جوار حرم مطهر بقاع  متبرکه و آستان مقدس امامزادگان شهرستان فلاورجان با حضور پرشور ۴ هزار نفر از عاشقان اهل بیت(ع) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، احمد آزادگی اظهار داشت: جشن نیمه شعبان همراه با ویژه‌برنامه‌های اجتماع منتظران ظهور، دعای کمیل، دعای ندبه، برپایی خیمه‌های معرفت و ایستگاه صلواتی در جوار حرم مطهر بقاع شهرستان فلاورجان برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در شهرستان فلاورجان گفت: جشن نیمه شعبان در جوار حرم مطهر امامزاده سید محمد(ع) قهدریجان با جمعیتی  بالغ بر ۲۵۰۰ نفر همراه با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، نور افشانی  و اهدا جوایز به اسامی مهدی و نرجس، در امامزادگان شریف و میر مرتضی(ع) شرودان نیز این مراسم همراه با برگزاری  دعای کمیل  و مولود خوانی، در امامزاده سید محمد(ع) لارگان این جشن در صبح روز نیمه شعبان با برگزاری دعای ندبه و در امامزاده  یونس(ع) زازران این برنامه همراه با برگزاری جشن و برنامه های متنوع فرهنگی و نور افشانی برگزار شد.

وی برگزاری نمایشگاه و ارائه محصولات فرهنگی را از دیگر برنامه‌های جشن نیمه شعبان دانست و بیان کرد: به مناسبت ایام نیمه شعبان در امامزاده سید محمد(ع) قهدریجان  که دارای ظرفیت و محیط نمایشگاهی است، نمایشگاه ارائه محصولات فرهنگی نیز برپا شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان در ادامه افزود: از برنامه های نیمه شعبان  بقاع متبرکه شهرستان فلاورجان  حدود ۴ هزار نفر استفاده کردند.

احمد آزادگی ادامه داد: در این آئین‌ها و برنامه‌های مختلف سعی بر این شد  تا در کنار ایجاد فضایی شاد برای شرکت‌کنندگان بتوانیم از فیوضات و برکات این روز مبارک نیز زائرین را بهره‌مند کنیم که این امر گامی مهم در راستای تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب‌های فرهنگی جامعه محسوب می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا