اخبار صنعت، معدن و تجارتشهر و جامعهعناوین اخبار

ذوب آهن اصفهان ، برند مورد اطمینان کامل نظام مهندسی ساختمان است

به گزارش سرمایه گستران، رئیس سازمان نظام مهندسی اصفهان در این دیدار گفت : ذوب آهن اصفهان ، برند معتبر و مورد وثوق کامل سازمان نظام مهندسی است به گونه ای که مهندسین محاسب در بازرسی های خود وقتی در ساختمان با محصولات ذوب آهن مواجه می شوند ، نسبت به کیفیت آن اطمینان کامل دارند .

وی افزود : وجود محصولات غیر استاندارد در بازار یک معضل نگران کننده است و به دلیل قیمت پایین مورد استفاده قرار می گیرد که می تواند عواقب ناگواری داشته باشد .

مهندس عسکری تصریح کرد : سازمان نظام مهندسی اصفهان آمادگی دارد که با ذوب آهن اصفهان ،  نشست های تخصصی برگزار کند تا محصولات استاندارد این شرکت به خوبی معرفی گردد و فرهنگ سازی لازم در این خصوص صورت گیرد .

وی افزود : هم اکنون در مقایسه سازه های بتنی و فولادی ، ترجیح مهندسین محاسب در اصفهان به سازه های بتنی است اما اگر ذوب آهن اصفهان که مورد اطمینان محاسبین است ، تنوع محصولات خود را افزایش دهد ، می توانیم شاهد سازه های فولادی بیشتری در اصفهان باشیم .

مهندس عسکری گفت :  در استان های دیگر که از ذوب آهن فاصله دارند مانند خراسان رضوی ، بیشتر ساختمان ها با سازه های فولادی ساخته می شوند و لذا در اصفهان که ازنعمت وجود ذوب آهن برخورداریم باید در خصوص ترویج سازه های فولادی اقدامات لازم صورت گیرد .

رئیس سازمان نظام مهندسی اصفهان پس از بازدید از خط تولید ذوب آهن اصفهان گفت : پتانسیل فنی بالایی در این شرکت وجود دارد که از آن بی خبر بودیم .

وی افزود : تیر آهن بال پهن که در ذوب آهن اصفهان تولید می شود ، می تواند جایگزین تیر ورق شده و ایمنی ساختمان را بسیار افزایش دهد . میلگرد این شرکت نیز با مقاومت بالا تولید می شود که اهمیت بسیاری در سازه های ساختمانی دارد .

رئیس سازمان نظام مهندسی اصفهان افزود : این بازدیدها و تبادل اطلاعات باعث می شود که مهندسین صنعت ساختمان از کیفیت محصولات ذوب آهن آگاه شوند تا در طراحی  و انتخاب محصول ، به گونه ای عمل کنند که ضمن صرفه جویی ، ایمنی ساختمان نیز افزایش یابد .

مهندس یزدی زاده نیز در این دیدار گفت : نشست های ذوب آهن و نظام مهندسی برای تبادل نظر و تشریک مساعی بسیار مهم است و باید افزایش یابد .

وی افزود : در ایران با توجه به زلزله خیز بودن ، باید به امنیت مسکن نگاه ویژه ای داشته باشیم چرا که  تلفات زلزله در کشور کمتر از یک جنگ نبوده است .

مهندس یزدی زاده با اشاره به اینکه  کنترل ها و نظارت ها در امر مسکن بیشتر از گذشته است افزود : متاسفانه  توجه و نظارت بر استاندارد و کیفیت محصولات فولادی کافی نیست و این امر می تواند امنیت مردم را به مخاطره بیاندازد .

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان افزود : باید قبل از بحران ، اقدامات لازم را برای کنترل آن انجام دهیم اما متاسفانه اغلب منتظر مانده ایم تا بحرانی مانند زلزله پیش بیاید و به بعد به اهمیت مسائلی مانند ایمنی سازه ها پی می بریم که این امر هم موقت است و اقدام خاصی در نهایت انجام نمی شود .

در مورد قیمت نیز ، متاسفانه نگاه به محصولات فولادی به گونه ای است که گویا این محصولات تعیین کننده قیمت مسکن و یا لیدر بازار هستند در حالیکه محصولات فولادی ، حدود ۵درصد از قیمت تمام شده ساختمان را به خود اختصاص می دهد و مانند موادغذایی نیستند که نیاز روزمره مردم باشند . مجموعه این عوامل باعث شده قیمت فولاد واقعی و مناسب نباشد و همین امر رواج محصولات غیر استاندارد در بازار را نیز باعث شده است.

مهندس یزدی زاده به تولید ریل ملی ، تیرآهن بال پهن H300 و بیم بلانک با بهره گیری از توان داخلی در ذوب آهن اصفهان اشاره کرد و گفت : این شرکت به سمت تولید محصولات صنعتی می رود و در بخش ساختمان نیز تولید مقاطع صنعتی در اولویت است .

وی افزود : امسال قصد داریم سبد تیرآهن H را کامل کنیم تا امکان جایگزینی آن با تیرورق در بازار فراهم شود . هم اکنون تیرآهن H در مقاطع ۱۲۰ تا ۳۰۰ را تولید می کنیم و در تلاش برای تولید H500 هستیم و همچنین یکی از دیگر برنامه های ما تولید I500  است .  امیدوارم با تکمیل سبد این محصولات ، با کمک سازمان نظام مهندسی ، به تدریح تیرآهن های H را جایگزین تیرورق در بازار کنیم .

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت : این شرکت هم اکنون به لحاظ فنی و تکنولوژیک شرایط خوبی دارد و آماده است تا نقش مهم تری را نسبت به گذشته در صنعت ساختمان ایفا نماید و امیدوارم با همکاری و همفکری با سازمان نظام مهندسی ، گام های موثری برداریم . این همکاری می تواند منجر به نتایج بسیار خوبی شود از جمله اینکه تلاش کنیم تا محصولات غیر استاندارد از بازار حذف شوند و بسیار خوب است که این امر از اصفهان آغاز شود .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا