شهر و جامعهعناوین اخبار

شاهد پویایی، رشد و رفع محرومیت در منطقه ۱۴شهرداری اصفهان تا پایان سال خواهیم بود

علی شمشی افزود: منطقه ۱۴شهرداری با مساحتی بالغ بر یک هزار و ۹۳۸ هکتار در شمال شرقی شهر اصفهان قرار دارد که ۵۰۰ هکتار آن در پرتراکم‌ترین نقطه جمعیتی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در منطقه ۱۴شهرداری اصفهان  ۱۲ محله وجود دارد، اظهار کرد: ذر بین این تعداد محله، عمان سامانی را می‌توان محله‌ای با بیشترین تراکم جمعیتی دانست.

وی اظهار داشت: ازنظر ارائه خدمات شهروندی سومین منطقه هستیم و با توجه به اینکه اتباع خارجه از جمله  افغانستان، لبنان، سوریه و عراق هم در این منطقه زندگی می‌کنند ، با احتساب این جمعیت دومین منطقه از لحاظ ارائه خدمات شهروندی هستیم.

شمسی با اشاره به اینکه منطقه ۱۴ به یک کارگاه بزرگ تبدیل شده است، بیان کرد: پروژه‌هایی همچون خط ۲ قطار شهری ،احداث پایانه مسافربری درون شهری شمال شرق، سومین میدان بزرگ شهری در محدوده بافت فرسوده، تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی و خیابان فرهیختگان از جمله پروژه های توسعه و آبادانی از منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان است.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان ادامه داد: احداث تقاطع غیرهمسطح شهید اردستانی با ۶۰ میلیارد تومان هزینه اجرایی و ۲۰ میلیون تومان آزادسازی، ادامه خیابان فرزانگان با ۲۰ میلیارد تومان هزینه اجرا و ۴۰ میلیارد تومان هزینه آزادسازی و خیابان منتظرالمهدی با ۷۵۰ میلیون تومان هزینه اجرایی و ۸٫۵ میلیارد تومان هزینه آزادسازی داشته است.

وی افزود: احداث ورزشگاه ارزنان در یکی از قدیمی ترین محلات شهر اصفهان و افتتاح آن در پایان سال ۹۸ بهترین اتفاق برای مردم منطقه ۱۴ می باشد.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان گفت: همچنین ورزشگاه عمان سامانی در ابتدای سال ۹۹ به افتتاح می رسد و با این افتتاح پروژه ها شعار محرومیت‌زدایی که در سال ۹۵ دادیم محقق خواهد شد.

وی در ارتباط با برنامه های فرهنگی در منطقه ۱۴ گفت: در سال گذشته بیش از۱۸۰ عنوان برنامه فرهنگی  اجرا کردیم که ۷۰ هزار مخاطب از آن استفاده کردند.

شمسی ادامه داد: جذب مخاطب در برنامه های فرهنگی در منطقه ۱۴ بسیار بالاست و می توان این منطقه را یکی از پرجمعیت‌ترین و پرمخاطب‌ترین مناطق  در جذب مخاطب دانست.

 وی تصریح کرد: امسال بودجه منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان ،۶۴ میلیارد تومان است  که ۳۳ درصد آن جاری و مابقی به بخش عمرانی اختصاص داده شده است.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان گفت: درسال گذشته بیش از ۹۰ درصد بودجه منطقه  ۱۴ شهرداری اصفهان وصول شده است

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا