تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

“مهاجرت” تحصیلی به رشته روانشناسی کیفیت خدمات را تنزل داده است

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی، سالار فرامرزی در همایش روز روانشناس، روانشناسی را یک حوزه کارآفرین قلمداد کرد و با طرح این سؤال که آیا جذب روانشناسان کلیه مراکز تحت نظارت سازمان نظام روانشناسی و سازمان بهزیستی به بخش دولتی امکان‌پذیر بود؟ اظهار داشت: فارغ‌التحصیلان روانشناسی برای ورود به بازار کار از فرصت‌های پیش‌رو بهره بیشتری برده و می‌توانند با راه‌اندازی مرکز مشاوره و ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف، کارآفرین باشند.

وی نبود خدمات بیمه‌ای و خدمات تأمین اجتماعی از هزینه‌های روان‌درمانی را یکی از چالش‌های پیش روی این رشته عنوان و خاطرنشان کرد: روانشناسی یک کار کلینیکی نیست و گاهی برای حل یک مسئله نیاز به جلسات متعدد دارد؛ لذا نبود حمایت بیمه‌ای مشاوره، برای اقشار آسیب‌پذیر که جامعه نیاز بیشتری به خدمات مشاوره‌ای دارند بیش از پیش احساس می‌شود.

رئیس سازمان نظام روانشناسی استان اصفهان، از تعدد دستگاه‌های متولی در ارائه مجوز ابراز گلایه کرد و افزود: بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی وقانون تشکیل سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران، ارائه مجوز کار به عهده سازمان است درصورتی‌که در حال حاضر؛ برخی از دستگاه‌ها نیز اقدام به صدور مجوز می‌کنند.

وی تأکید کرد: وجود یک متولی در ارائه خدمات مشاوره‌ و روان‌شناختی، به کیفیت ارائه خدمات نیز کمک می‌کند.

***کم‌‌کاری در ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و اقتصادی، سبب بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، جاری شدن جریان آب به زاینده‌رود را دلیلی بر شادی و نشاط مردم اصفهان عنوان کرد و گفت: در شرایط فعلی کشور؛ اهمیت روانشناسی و مشاوره بسیار بالا است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، حمیدرضا فولادگر در همایش روز روانشناس،  افزود: گاهی به آسیب‌ها در سه وجه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نگاه می‌شود و باید گفت کم‌‌کاری در فراهم آوردن زیرساخت‌های فرهنگی و اقتصادی، سبب ایجاد و بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل شورای اجتماعی کشور بر حسب دستور مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: شورای عالی اجتماعی کشور با محوریت رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی تشکیل شد که اقدامی مؤثر در زمینه مدیریت آسیب‌های اجتماعی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اصفهان، قول مساعد برای پیگیری خدمات بیمه‌ از هزینه‌های روان‌درمانی داد و اظهار داشت: از طریق بیمه سلامت و تأمین اجتماعی این مهم پیگیری می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به تقاضای جمعی روانشناسان و مشاوران برای درج این روز در تقویم رسمی کشور، گفت: درج روزهای خاص در تقویم رسمی کشور از وظایف شورای فرهنگ عمومی است که با توجه به رد کردن این موضوع توسط شورا، باید از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری کرد.

***اهمیت جایگاه سلامت در محور توسعه پایدار

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به مؤلفه‌ها و شاخص‌های سلامت اظهار داشت: نمی‌توان در کشوری شاهد توسعه بود ولی به نقش سلامت واقف نبود.

دکترمحمد سعید محمدی در همایش روز روانشناس، گفت: یکی از موضوعاتی که همیشه کانون توجه دولتمردان بوده بحث سلامت است و از این جهت، موضوع مهمی در محور توسعه پایدار محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه سلامت، با پذیرش مسئولیت اجتماعی، اتفاق می‌افتد، افزود: سلامت اجتماعی به معنای توانایی تعامل با انسان‌ها و محیط با هدف ایجاد ارتباط رضایت‌بخش بین فردی و سلامت جامعه است و خیریه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد، جزء لاینفک خدمات است.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: نگاه هر کشور در شرایط خاص خود و فراز و فرودهایی که دارد؛ به سمت مسائل جامعه، شکل خاص خود را می‌گیرد.

محمدی با اشاره به نقش روانشناسان در ارائه خدمات، خاطرنشان کرد: با توانمندسازی جامعه و آحاد مردم، شاهد گام‌های مؤثری به سمت توسعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی، جشن روز روانشناس در تالار دکتر علی شریعتی دانشگاه اصفهان با حضور اساتید و دانشجویان برگزار و در پایان از پیشکسوتان این عرصه قدردانی شد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا