تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

اندیشکده روانشناسی مبتنی بر فرهنگ ایرانی و اسلامی ایجاد می‌شود

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، محمد حاتمی در همایش روز روانشناس، همگرایی سازمان نظام روانشناسی، بهزیستی استان، اداره ورزش و جوانان و دیگر ارگان‌ها را در برپایی روز روانشناس، ستودنی دانست و با اشاره به افزایش نرخ آسیب‌های اجتماعی، اظهار داشت: یکی از علل این افزایش، دخالت افراد غیر مرتبط در حوزه روان‌شناسی و مشاوره است. محمد حاتمی افزود: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد؛ ورود روانشناسی زرد و دخالت افراد غیرمسئول و غیر مرتبط در این حوزه باعث تشدید و ایجاد اختلالاتی در سلامت روان جامعه می‌شود.

وی با اشاره به فراهم آوردن زیرساخت‌های مناسب در ارائه خدمات مشاوره‌ای، گفت: ایجاد این زیرساخت‌ها به‌عنوان واحدی قدرتمند، سبب توسعه خدمات کیفی می‌شود.

رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور، معیار و استاندارد بودن، ناظر بودن و آموزش و توانمندسازی را سه وظیفه سازمان نظام روانشناسی عنوان و خاطرنشان کرد: هدف همه ارگان‌ها ارتقاء سلامت روان و سلامت اجتماعی است اما پذیرش این وظایف از انجام اقدامات موازی پیشگیری کرده و کار را به نحو شایسته بین همه ارگان‌ها تقسیم می‌کند.

حاتمی با بیان اینکه، سازمان نظام روانشناسی در بین دستگاه‌ها، سازمانی ناشناخته است، تأکید کرد: نگاه این سازمان یک نگاه تعاملی و بر اساس همکاری و همراهی است. بر این اساس همراهی سازمان‌های مجری با سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی به نقل از رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و با اشاره به محتوای مطالب در فضای مجازی تصریح کرد: بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته؛ ۳۲ درصد از مطالب فضاهای مجازی به رد و بدل کردن مطالب روانشناسی اختصاص دارد و باید با آموزش استفاده از این فضا و نظارت و کنترل آن، مراقب این میزان قدرت و نفوذ بود تا مورد سوءاستفاده قرار نگیرد.

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور از راه‌اندازی اندیشکده روانشناسی مبتنی بر فرهنگ ایرانی و اسلامی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: وظیفه سازمان، تنها کار سلبی نبوده و باید به فعالیت‌های ایجابی و معرفی الگوهای برتر روانشناسی نیز بها داد.

وی با اعلام این نوید که دیگر از نوبت‌های طولانی برای انجام مصاحبه متقاضیان خبری نخواهد بود، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده است در استان‌هایی که از ظرفیت و پشتوانه علمی خوبی برخوردار هستند، مصاحبه‌ها به‌صورت استانی انجام شود و اصفهان با دارا بودن اساتید بزرگ روانشناسی از این ظرفیت برای ارائه خدمات به استان و حتی استان‌های هم‌جوار برخوردار است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا