تيتر يكشهر و جامعهعناوین اخبار

پیام تبریک استاندار اصفهان به فرهنگیان به مناسبت روز معلم

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، متن پیام تبریک استاندار اصفهان بدین شرح می باشد:
معلم، شمع شب افروز شبستان عشق و عقل در گذرگاه تاریخ است. گلواژه هایش در باغ همیشه سرسبز و با طراوت عرفان و معرفت می روید. او در شبانه ترین اعصار تاریخ، مشعل دانایی بر افروخته تا رهنوردان طریق دانش را به سوی ساحل صبح سعادت رهنمون گردد و تشنه کامان آگاهی را به چشمه سار زلال معرفت هدایت کند.
روز معلم، یادمان نکوداشت انسان های شریف و نیک نهادی است که همواره در عرصه تعلیم و تربیت، دلپذیرترین و غرورانگیزین جلوه های عشق و آفرینش را به نمایش گذاشته اند و چه آیین پسندیده ای است که هرسال، مقارن یا یادروز شهادت استاد مطهری روز معلم را گرامی می داریم تا بدین سان طلوع راستین و افول ناپذیر اندیشه های تابناک و تاریخ سازی را که برآمده از ژرفای عشق به ارزش های ماندگار بشری است شاهد باشیم.
مهمترین مولفه و شاخصه در فرایند توسعه پایدار هر جامعه ای، توسعه ای است که مبتنی بر شالوده های استوار آموزشی باشد بنابراین جامعه ای می تواند منزلگاه های توسعه پایدار و متوازن را در نوردد و به چشم اندازهای روشن پیشرفت و تعالی برسد که زیرساخت ها و بنیان آموزشی آن جامعه که توسط معلم پایه گذاری می شود، استوار و مستحکم باشد.
لیک برای تحقق این هدف راهبردی، یعنی تحکیم بنیان های آموزشی؛ تربیت نخبگان و اعتلای جایگاه آموزش در فرایند توسعه فراگیر و دانش بنیان، باید سازوکارهای علمی در عرصه های مناسب و تجهیزات مدرنی که لازمه پیشرفت و تعالی و رقابت علمی در عرصه های بین المللی است، متناسب با نیاز روز افزون و شتابنده دانش آموزان و دانش آموختگان فراهم آید تا همگرایی با ملل جهان در عرصه رقابت¬های علمی و آموزشی میسر و محقق گردد.
امید است زمینه های مساعد برای تحکیم روزافزون بنیان های آموزشی، اعتلای همه جانبه کشور و سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه های بین المللی فراهم آید و شغل معلمی در مقام نماد ارزشی نظام آموزشی به عنوان محور اصلی و شاخصه نخست توسعه پایدار شناخته شود.
اینجانب ضمن تبریک روز معلم به جامعه فرهیخته اساتید و معلمان فرهنگ آفرین و گرامیداشت یاد و خاطره معلم فرزانه استاد مطهری، توفیق روز افزون این عزیزان را از خداوند متعال خواستارم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا