تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

سرمایه گذاری برون مرزی یک ضرورت است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از ذوب آهن اصفهان، دکتر سبحانی گفت: برای صادرات، فرهنگ شرکتها باید بین‌المللی شود و در صورت لزوم خودمان را با مشتریان تطبیق دهیم. وی در ادامه اهمیت صادرات ، حضور و تثبیت پایدار در بازارهای بین المللی را یاد آور شد و گفت : ایجاد محدودیت برای صادرات فولاد تحت عنوان کمبود داخل، صحیح نیست و ما باید به لزوم سرمایه‌گذاری برون مرزی فکرکنیم ، در گذشته قصد داشتیم در خارج از کشور کارخانه هایی احداث کنیم که به دلیل تحریم‌ها نشد. وی یاد آور شد: اگر ما در عراق چند کارخانه میلگرد بزنیم، صادراتمان پایدار می شود.

دکتر نعمت اله محسنی ، معاون بازرگانی ذوب آهن اصفهان نیز در کنفرانس مذکور با بیان دلایل ، مزیت‌ها و موانع صادرات به سوریه گفت : در خصوص تولید انواع ریل در ذوب آهن اصفهان توانمندی کامل ( از صفر تا صد ) وجود دارد.

وی افزود : ما باید کاهش تولید سایر کشورها را غنیمت بشماریم و تولیدمان را افزایش دهیم. وی در ادامه با اشاره به مشکلات تامین مواد اولیه گفت: تامین مواد اولیه با مخاطراتی روبرواست و باید با قاچاق محصولات فولادی نیز برخورد جدی شود . دکتر محسنی گفت : باید از خام فروشی جلوگیری شود و هزینه های صادرات کاهش پیدا کند و از طرفی سرمایه گذارهای بخش خصوصی نیز جهت ورود به صنعت فولاد ترغیب شوند.

شایان ذکر است که جایزه “مرد فولاد ایران” در این کنفرانس به دکتر بهرام سبحانی ، رئیس هیات مدیره ذوب آهن اصفهان و رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اهدا شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا