تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

ضرورت برطرف سازی جهل مردم در ماه رمضان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در جمع مبلغان شرق اصفهان در امامزاده محسن(ع) چهارمیان با بیان اینکه یکی از تحولات انقلاب اسلامی گسترش حوزه های علمیه و پرورش کمّی و کیفی طلاب و روحانیون بوده است، اظهار کرد: در زمان پهلوی اول کل طلاب حوزه علمیه قم ۷۰۰ نفر و در زمان پهلوی دوم ۱۵ هزار نفر بودند.

وی افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی ۲۰۰ هزار روحانی در کشور پرورش یافته اند و ۱۴ هزار نفر از آن ها طلاب غیرایرانی هستند که برخی اهل تسنن بودند و شیعه شدند.

آیت الله طباطبایی نژاد اضافه کرد: همچنین بیش از ۲۰۰ مدرسه علمیه بعد از انقلاب در کشورهای مختلف نظیر پاکستان، هندوستان، لبنان و سوریه تاسیس شده که زیر نظر رهبر معظم انقلاب به فعالیت خود ادامه می دهند و این مدارس و تربیت طلاب موجب پیشرفت مکتب اهل بیت در جهان خواهد شد.

وی تاکید کرد: این انقلاب هزاران نفر را به دامان اهل بیت(ع) کشانید و روز به روز هم وسعت خواهد یافت.

امام جمعه اصفهان با انتقاد از اینکه گاهی برخی افراد گمان می کنند که حوزه های علمیه در زمان طاغوت رونق بهتری داشته و عالمان بیشتری را از نظر کمی و کیفی به جهان عرضه کرده، ابراز کرد: قبل از انقلاب تعداد افراد موثر در حوزه ها مانند علامه مجلسی انگشت شمار بوده و این افراد استعداد ذاتی برای رشد داشته اند اما شرایط برای سایر طلاب این چنین نبوده است در حالی که امروز شاهد حضور انسان هایی چون امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در سطح حوزه ها هستیم.

وی با ذکر بیان روایتی از امام علی (ع) مبنی بر اینکه اگر عالمی از شیعه فردی را از نظر فکری از ظلمت جهل بیرون بیاورد در روز قیامت تاجی نورانی بر سر خواهد داشت، تاکید کرد: طلاب هیچگاه به مسیری که قدم برداشته اند شک نکنند.

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه طلاب را به مطالعه در ماه مبارک رمضان فرا خواند و با بیان اینکه رمضان فرصت خوبی برای مطالعه است، اذعان کرد: همانطور که تلاش می کنید دیگران را در این ماه رشد دهید خودتان هم رشد کنید؛ ماه رمضان ماه علم است حتی در شب بیست و یکم بهترین عبادت می تواند مطالعه علمی باشد.

عضو خبرگان رهبری  همچنین بر خدمت رسانی به مردم در ماه مبارک رمضان تاکید کرد و افزود: در این ماه تلاش کنید تا جهل جمعی از مردم را در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، دینی و … برطرف کنید.

وی ابراز کرد: برخی قضاوت کودکانه انجام می دهند و وقتی کالایی گران می شود به همه چیز بدبین می شوند و تمام دستاوردهای انقلاب را فراموش می کنند.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد اضافه کرد: برخی، حرف های آمریکا را سریع قبول می کنند، در حالی که آمریکایی ها حتی نگذاشتند مردم دنیا در سیل اخیر به مردم گرفتار کشور ما کمک کنند، آن ها عربستانی که ۲۷ نفر را در یک روز سر برید را مخالف حقوق بشر اعلام نمی کنند، اما اگر ما یک قاتل را قصاص کنیم سخن از حقوق بشر به میان می آورند.

وی بیان کرد: گاهی برخی افراد تصور می کنند که اگر با سایر کشورها مراوده نداشته باشیم هیچ فایده ای ندارد، در حالی که طبق آیه ” وَإِنْ تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا لَا یَضُرُّکُمْ کَیْدُهُمْ شَیْئًا” آمریکا هیچ غلطی نمی توان بکند به شرطی که ما ایمان، صبر و استقامت داشته باشیم و از مسیر بیرون نرویم.

***حافظان و قاریان کاشان در مرحله مقدماتی با یکدیگر به رقابت پرداختند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: مرحله مقدماتی و منطقه ای چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شهرستان کاشان با حضور ۳۰۰ نفر نخبه قرآنی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی اظهار داشت: در راستای ایجاد زمینه برای حضور تمام افراد مختلف جهت برگزاری هرجه باشکوهتر مسابقات قرآنی و همچنین شناسایی استعدادهای قاریان و حافظان قرانی و همچنین ایجاد انگیزه مناسب در بین جامعه قرآنی با رویکرد دربرگیری تمام افراد فعال در رشته های مختلف قرآنی امسال نیز همچون سال گذشته مسابقات سراسری قرآن کریم به صورت مقدماتی و نهایی برگزار می شود.

وی ادامه داد: در همین راستا متسابقین منطقه شمال شهرستان کاشان در مصلی شهر مشکات و شرکت منندگان منطقه مشهداردهال و بخش نیاسر در آستان مقدس علی بن باقر علیه السلام مشهد اردهال نیز به صورت جداگانه برای راه یابی به مرحله نهایی و شهرستانی بایکدیگر به رقابت پرداختند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان افزود: در این دو منطقه ۳۰۰ نفر شرکت کننده در رشته های حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن کریم، اذان، دعاخوانی، قرائت و…. برای کسب رتبه های برتر در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت با یکدیگر به رقابت پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی در ادامه اضافه کرد: در دیگر مناطق شهرستان کاشان نیز این مسابقات پس از ماه مبارک رمضان ادامه پیدا می کند تا نفرات برتر جهت راه یابی به مرحله استانی بایکدیگر در رشته های مختلف به رقابت بپردازند.

***کرسی جز خوانی قرآن کریم در امامزاده سید محمد(ع) خمینی شهر برپا است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر گفت: با فرارسیدن ماه مبارک رمضان و در قالب طرح ضیافت الهی همه روزه کرسی جز خوانی قرآن کریم در جوار حرم مطهر امامزاده سید محمد(ع) خمینی شهر برپا است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا ابراهیمی اظهار داشت: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و همچنین نشر معارف اهل بیت(ع) با رویکرد ترویج سبک زندگی و استفاده از ظرفیت های ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی همراه با برنامه های مختلف و متنوع فرهنگی، مذهبی در ایام میهمانی خداوند در جوار حرم مطهر امامزاده سید محمد(ع) خمینی شهر اجرا می شود.

وی ادامه داد: در همین راستا همه روزه با حضور اساتید، قاریان و حافظان برجسته کرسی جز خوانی قرآن کریم یک ساعت قبل از اذان مغرب و عشاء همراه با تفسیر مختصر در جوار حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر برپا است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر در ادامه افزود: همچنین برگزاری نماز جماعت، قرائت دعای ابوحمزه ثمالی در شبهای ماه مبارک، سخنرانی پیرامون مسایل اعتقادی و… نیز هر شب در جوار حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان اجرا می شود.

حجت الاسلام و المسلمین رضا ابراهیمی گفت: برپایی خیمه معرفت و برپایی غرفه پاسخگویی به مسائل شرعی و اعتقادی، غرفه مشاوره برای خانواده و مسائل جوان امروزی، تقدیر و تشکر و هدیه به روزه اولی ها و برگزاری نمایشگاه کتاب و ترغیب به کتاب خوانی نیز از جمله دیگر برنامه هایی هستند که در ایام ماه مبارک رمضان در جوار حرم مطهر این امامزاده لازم التعظیم اجرا می شوند.

وی در ادامه بیان کرد: برپایی جشن میلاد امام حسن علیه السلام، مراسم وفات حضرت خدیجه(س) با عنوان خدیجه مادر امت، برگزاری مراسم ها و برنامه های شب های قدر، عزاداری شهادت حضرت علی(ع)، اجتماع عظیم عزاداران علوی در روز شهادت حضرت علی(ع) و برپایی نماز عید فطر و دعای شب عید فطر از جمله برنامه هایی هستند که به صورت ویژه در ایام ماه مبارک در جوار این امامزاده واجب التعظیم اجرا می شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر گفت: آستان مقدس امامزاده سیدمحمد (علیه السلام) در استان اصفهان، شهرستان خمینی شهر، بخش مرکزی، شهر خمینی شهر، میدان قدس، بعد از دانشگاه صنعتی واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا