شهر و جامعهعناوین اخبار

اجرای تئاتر “گلگشت” در موزه گرمابه علیقلی آقا/برگزاری مسابقات ورزشی “مولای عرشیان و بانوی قدسیان” حضور  با ۸۵۰۰ ورزشکار

به گزارش سرمایه گستران ، تئاتر “گلگشت” روایت مرد جوانی است که در سال ۱۳۰۳ در گذر از تهران به اهواز مجبور می شود چند روزی در اصفهان ماندگار شود. در نبود هتل، ساکن خانه ای می شود. ضمن آشنایی با میراث فرهنگی اصفهان به دلیل زندگی چند روزه در خانه شهروندی اصفهانی با فرهنگ عامه اصفهان نیز آشنا می شود.

این نمایش متناسب با محیط اجرایی خود که حمام علی قلی آقا می باشد طراحی شده است و روایت دیگری از حال و فضای خود حمام هم ارائه می دهد.

تئاتر گلگشت کاری از گروه بندبازان لایق بوده که با همکاری تالار هنر سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان تا ۲۰ اردیبهشت ماه ساعت ۱۸ در موزه گرمابه علی قلی آقا واقع در خیابان طیب، خیابان آیت اله بیدآبادی، بازارچه علیقلی آقا اجرا می شود.

سید علیرضا بدری، رادمهر کشانی، زهرا شفیع، مرتضی علی اکبری، متین برخوردار، متین تدریس حسنی و مینا رحمانی از جمله بازیگران این نمایش هستند که همراه با موسیقی کارنگ کرباسی و نقل مرشد قاسم هاشمی به اجرای برنامه می پردازند.

***برگزاری مسابقات ورزشی “مولای عرشیان و بانوی قدسیان” حضور  با ۸۵۰۰ ورزشکار

رشته های والیبال بانوان، بدمینتون و تکواندو آغازگر مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان در ماه مبارک رمضان بودند.

این مسابقات با همکاری معاونت ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و همچنین هیأت های ورزشی در ۳۵ رشته و با حضور حدوداً ۸۵۰۰ ورزشکار در محلات ۱۵ گانه اصفهان آغاز شد.

محسن رویگری مسئول امور مسابقات ورزشی محلات در خصوص آغاز مسابقات ورزشی مولای عرشیان و بانوی قدسیان گفت:  این مسابقات طبق سنوات قبل در ماه مبارک رمضان، امسال نیز پس از برگزاری جلسات متعدد با مسئولان هیأت های مختلف ورزشی تدوین و برنامه ریزی شد که از تاریخ ۱۶ اردیبهشت تا ۱۳ خرداد با حضور حدوداً ۸۵۰۰ ورزشکار دختر و پسر در رده های سنی خردسالان، نونهالان، نوجوانان و جوانان برگزار می شود.

رویگری با اشاره به اینکه امسال تعداد رشته های ورزشی و همچنین تعداد ورزشکاران بیشتر از سال های گذشته است اظهار کرد: امسال در این دوره از مسابقات با افزایش چشمگیر رشته ها روبرو هستیم که برای اولین بار چند رشته ورزشی ویژه جانبازان و معلولین نیز به این مسابقات اضافه شده که در کل، ورزشکاران در ۳۵ رشته ورزشی به رقابت می پردازند.

مسئول امور مسابقات ورزشی محلات سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در خصوص اهداف برگزاری این مسابقات تصریح کرد: ما تصمیم داریم علاوه بر برگزاری مسابقات سالم و توزیع مدال و حکم قهرمانی، فضایی را ایجاد کنیم تا شهروندان با شور و نشاط اجتماعی به ارتقای سطح سلامت جسم و روح خودشان بپردازند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا