شهر و جامعهعناوین اخبارمسکن و عمران

ابلاغ احکام هیات اجرایی بازآفرینی محله های هدف شهر اصفهان 

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان در نشستی که با حضور محمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ، عباس رضایی استاندار اصفهان ، حجت اله غلامی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ، حمیدرضا فولاد گر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ، حمیدرضا امیرخانی مدیرکل راه و شهرسازی استان و قدرت اله نوروزی شهردار اصفهان  در استانداری برگزار گردید مسائل اصفهان در حوزه بازآفرینی شهری  مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت .

محمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی در این جلسه در رابطه با بازآفرینی شهر اصفهان گفت :  هر سیاست و هر آمال و آرزو اگر ساختار لازم برای آن فراهم نگردد به موفقیت نمی رسد  و در رابطه با بازآفرینی  باید خود مردم را برای تغییر سرنوشت و وضعیتشان حساس کرد تا به میدان بیایند و در این راه تلاش کنند.

وی ادامه داد : متن و محور کار بازآفرینی جزء مسولیت های مدیریت شهری است و با توجه به محدودیت منابع مالی دولت و روند کند تخصیص اعتبار، مدیران شهری باید درگیر این موضوع باشند .

پژمان افزود :  سازوکارهای طولانی و بروکراتیک امروزه در حوزه بازآفرینی بیشترین انرژی را از دستگاه های کشور می گیرد  لذا هیاتی اجرای متشکل از معاون عمرانی استانداری ، مدیر کل راه و شهرسازی و شهردار در شهر اصفهان با هدف راهبری اجرای بازآفرینی محله های هدف ، کاهش بروکراسی اداری و تسریع در اجرای برنامه ها شکل می گیرد .

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت : باید به مقامات انسانی باور داشت و به نماینده عالی دولت اعتماد و تکیه کرده و به مدیریت شهر که در متن و محور اتفاقات شهری است اعتقاد داشته و اختیارات لازم داده شود .

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با تشکیل این هیات اجرایی شرکت بازآفرینی شهری ایران تمام اختیارات و امکانات را در حد بضاعت در اختیار این هیات می گذارد و تمام تصمیمات این هیات لازم الاتفاق و لازم الجرا هستند و عالیترین مقامات تصمیم گیر در رابطه با بازآفرینی شهر اصفهان اعضای این هیات می باشند.

پژمان گفت : بافت ناکارآمد شهری اصفهان چیزی در حدود ۱۴ هزار هکتار است و از آنجایی که نمی توان بازآفرینی همه آن را به یکباره انجام داد باید اولویت را بر روی پروژه های نیمه تمام و همچنین پروژه های اولویت داری که در طول یک سال به بهره برداری می رسند قرار داد.

عباس رضایی استاندار اصفهان نیز در این نشست گفت : اصل این دیدگاه و سیاست واگذاری اختیارات به استان خوب است و امیدواریم این نشست ها جنبه عملی پیدا کرده و فقط مختص به شهر اصفهان نباشد و کل استان را در بر گیرد و همچنین فاکتور زمان در آن نادیده گرفته نشود  .

حجت اله غلامی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در رابطه با بازآفرینی شهر اصفهان گفت : مقدمات کار برای شروع پروژه های عمرانی در بافت فرسوده شروع شده است و در اولین قدم بافت های فرسوده در سطح استان شناسایی و شهر به شهر تقشه های آن تهیه و در کمیسیون ماده ۵ مصوب شده تا بتوان از امکانات و مزایای بازآفرینی شهری برای آنها استفاده نمود .

وی گفت : نزدیک به ۱۴ هزار هکتار بافت فرسوده در استان اصفهان وجود دارد و میتوان در راستای هر شهر پروژه ای را تعریف کرد و باید در کنار امکاناتی که شرکت بازآفرینی شهری و وزارت راه و شهرسازی به استان می دهد خود استان نیز در راستای درآمدزایی پروژه ها پیش برود .

غلامی افزود: به صورت نمونه چند نقطه از شهر اصفهان برای شروع کار در دستورکار قرار گرفته که شامل محله همت آباد ، محله زینبیه و دو محله سودان و باتان که از محلات بسیار فقیر نشین حاشیه شهر اصفهان هستند ، می باشند .

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ادامه داد : باید در راستای بازآفرینی شهری با محوریت استانداری و اختیار هیات اجرایی ، اراضی مازاد دستگاه های دولتی در محدوده شهرها در اختیار هیات اجرایی قرار بگیرد .

حجت اله غلامی در رابطه با بازآفرینی کارخانه ریسباف گفت : این کارخانه به مساحت ۷۳ هزار متر مربع در بهترین نقطه اصفهان واقع شده و

 برای استفاده از این مکان شورای راهبری تشکیل شده و همچنین مسابقه ای برگزار شده که نفرات اول تا سوم آن نیز مشخص شده است .

غلامی گفت : کارخانه ریسباف تنها کارخانه صنایع نساجی باقی مانده است و باید فضای مورد استفاده آن یک فضای زنده و درآمد زا برای شهر باشد .

گفتنی است در این نشست احکام هیات اجرایی بازآفرینی محله های هدف شهراصفهان به معاون عمرانی استانداری ،مدیرکل راه و شهرسازی و شهردار اصفهان اعطا شد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا